Ο Φιλικός Διακανονισµός καθιερώνεται όλο και περισσότερο ως ένας ιδιαίτερα Αποτελεσματικός τρόπος Διακανονισµού Ζηµιών από Τροχαία Ατυχήματα. Όλο και περισσότεροι Ασφαλισμένοι κάνουν χρήση της Επιλογής τους να Aσφαλιστούν σε εταιρεία που συμμετέχει στη συμφωνία του Φιλικού Διακανονισµού, για πρόσθετη Εξασφάλιση και φιλικότερη, γρηγορότερη και Δίκαιη Αποζημίωση!
Η Αύξηση της εξαετίας κατά 400 % του ποσοστού των Ασφαλιζόμενων που Αποζημιώθηκαν µέσω του Φιλικού Διακανονισµού τεκμηριώνει την αποδοχή του από τους Ασφαλισμένους και αποδεικνύει πόσο σωστή ήταν αυτή η Θεσμική Απόφαση. Προτείνουμε να γίνει μια εμπεριστατωμένη Έρευνα από την Επιτροπή για να αποδείξει και έμπρακτα τα εκατομμύρια ευρώ που κέρδισε ο Κλάδος από την εφαρμογή του!
Δύο τρεις παρόμοιες Κινήσεις να γίνουν από την Ένωση και ο Κλάδος του Αυτοκινήτου όχι μόνο θα επανέλθει σε Υγιείς βάσεις και θα παρουσιάσει τα πολυπόθητα Κέρδη, αλλά θα θεραπεύσει την πολύ σοβαρά τραυματισμένη εικόνα του Κλάδου των Ασφαλειών γενικότερα, η οποία ποτέ στο παρελθόν δεν είχε φτάσει σε τόσο χαμηλά επίπεδα. Οι ιστορίες που ακούγονται είναι πρωτόγνωρες, είναι απίστευτες!
Οι συνεχείς βελτιώσεις του ΦΔ και η συμμετοχή του Επικουρικού Κεφαλαίου, η ηλεκτρονική επικοινωνία των Εταιρειών για ταχύτερη εξυπηρέτηση των Ασφαλισμένων θα τονώσουν ακόμα περισσότερο την Πρωτοβουλία και θα επιβεβαιώνουν την Αναγκαιότητα για συνεχείς προσπάθειες των Ασφαλιστικών Εταιρειών να αναβαθμίσουν τις Παρεχόμενες Υπηρεσίες τους στο κοινό! Είναι κρίμα να πληρώνονται δισ. ευρώ σε αποζημιώσεις κάθε χρόνο από τις σωστές Εταιρείες και… μερικές άλλες να αχρηστεύουν τη Σημασία τους και την Αξία τους, μόνο και μόνο γιατί η Πολιτεία ήταν Διεφθαρμένη και τους επέτρεπε να λειτουργούν με απαράδεκτους τρόπους!
Στο πλαίσιο των συνεχών προσπαθειών για βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών από τις Εταιρείες του Φιλικού Διακανονισµού και µε σκοπό την ένταξη περισσότερων Ζηµιών στους μηχανισμούς αυτού η Διαχειριστική Επιτροπή εξετάζει νέες προτάσεις και ιδέες που θα επιτρέψουν την Εφαρμογή του Συστήματος και στην περίπτωση εμπλοκής περισσότερων οχημάτων καθώς και στην περίπτωση ατυχημάτων µε υψηλότερα όρια από αυτά που ισχύουν σήμερα.
Η Αύξηση των ορίων υλικών Ζηµιών αλλά και Σωματικών Bλαβών εµφανίζεται µάλλον Απαραίτητη μετά την πρόσφατη Σημαντική Αύξηση των κατώτατων ορίων της υποχρεωτικής Ασφάλισης Αστικής Ευθύνης, λόγω της Ενσωµάτωσης της 5ης Οδηγίας Αυτοκινήτων στην Εθνική Νοµοθεσία. Ως γνωστόν, από την 1η Ιουνίου τρέχοντος έτους τα κατώτατα όρια υποχρεωτικής Ασφάλισης αυξήθηκαν σε 500.000 ευρώ για τις Σωµατικές Βλάβες κατά θύμα και 500.000 ευρώ για τις Υλικές Ζηµίες κατά Ατύχηµα. Με την αύξηση του ορίου των Σωµατικών Βλαβών που εντάσσονται στο Φιλικό Διακανονισµό τίθεται υποχρεωτικά προς συζήτηση και ρύθµιση το θέµα των χρηµατικών ικανοποιήσεων λόγω Ηθικής Βλάβης ή και Ψυχικής Οδύνης.
Η υιοθέτηση πρακτικής ανάλογης µε αυτές που γνωρίζουν τα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη, τα οποία διαθέτουν αντικειµενικά κριτήρια, για να προσδιορίζουν το ύψος των χρηµατικών ικανοποιήσεων λόγω Ηθικής Βλάβης ή και Ψυχικής Οδύνης, αποτελεί µονόδροµο.
Η χρηµατική ικανοποίηση λόγω του πόνου που προκαλεί ένα Τροχαίο Ατύχηµα στο ίδιο το θύµα, αλλά και στα µέλη της οικογένειάς του είναι κοινωνική επιταγή και έµπρακτη συµµετοχή της κοινωνίας των Ασφαλιζόμενων στο πρόβληµα του παθόντος. Δεν µπορεί όµως να δικαιολογήσει υπερβολές και ανισότητες µεταξύ των παθόντων, οι οποίες εντέλει εκθέτουν το θεσµό της χρηµατικής ικανοποίησης, λόγω της αδικαιολόγητης και υπέρµετρης επιβάρυνσης που προκαλούν στο κόστος της Ασφάλισης.
Μια σκέψη για βελτίωση του συστήματος αυτού είναι να ενταχθούν υποχρεωτικά όλες οι ασφαλ. εταιρείες, μηδενός εξαιρουμένης.
Εφόσον “δένεται” ο πελάτης με την εταιρία του (κατά γενική ομολογία), αναρωτιέμαι γιατί δεν το έχουν υιοθετήσει όλες οι ασφαλ. εταιρίες.
Γιατί άραγε?