ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
728x90jpg
Home Αριστείδης Παπανικόλας

Κώδικας Δεοντολογίας και Υποχρεώσεις Διαμεσολαβητών – 2

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
13/06/2013 - Updated on 06/01/2014
in Αριστείδης Παπανικόλας, Ασφαλιστικές Ειδήσεις
A A
Share on Facebook

Σε συνέχεια του χθεσινού μου άρθρου, παραθέτω κάποιες ακόμα σκέψεις-παρατηρήσεις επί του σχεδίου του Κώδικα Δεοντολογίας των Διαμεσολαβητών, με την ελπίδα να φανούν χρήσιμες σε όσους ενδιαφέρονται.

Άρθρο 5, παράγραφος 9 του σχεδίου. Στο άρθρο αναφέρεται ότι: «Οποιαδήποτε αλλαγή είτε επιμέρους κάλυψης, είτε ασφαλιστικού προγράμματος της ίδιας ασφαλιστικής επιχείρησης, είτε αλλαγής της ασφαλιστικής εταιρείας, προϋποθέτει τη γραπτή συναίνεση του πελάτη προς το σκοπό αυτόν, που δίδεται με υπεύθυνη δήλωση. Το πρωτότυπο αυτής τηρεί ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής…».

Διαβάστε Επίσης

Σώστε την ουσία της Επανεκπαίδευσης …και τα προσχήματα

Σώστε την ουσία της Επανεκπαίδευσης …και τα προσχήματα

Feb 23, 2015 - Updated on Mar 14, 2017
Η Απόφαση της ΤτΕ περί Εξέτασης Αιτιάσεων από Διαμεσολαβητές

Η Απόφαση της ΤτΕ περί Εξέτασης Αιτιάσεων από Διαμεσολαβητές

Feb 2, 2015 - Updated on Feb 4, 2015

Συμφωνώ ως προς τη συναίνεση, αλλά η «υπεύθυνη δήλωση» ακούγεται τραβηγμένη. Το υπό διαβούλευση σχέδιο του Κώδικα Δεοντολογίας των Διαμεσολαβητών όμως, έχει πεδίο εφαρμογής αποκλειστικά τους Διαμεσολαβητές που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, ανεξάρτητα από χώρα καταγωγής ή εγκατάστασης και όχι τα ευρύτερα κανάλια πρόσκτησης εργασιών των ασφαλιστικών εταιρειών. Συνεπώς, οι απευθείας πωλήσεις (direct) των ασφαλιστικών εταιρειών δεν εμπίπτουν στον Κώδικα αυτόν.

Παράλληλα όμως, στο δεύτερο υπό διαβούλευση σχέδιο με τίτλο «Ρύθμιση θεμάτων διοικητικής και λογιστικής οργάνωσης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, ιδία δε αναφορικά με την εμπορική πολιτική, την πρόσκτηση εργασιών και τα συναφή με αυτήν δίκτυα, καθώς και την παρακολούθηση της παραγωγής, της είσπραξης ασφαλίστρων και της απόδοσης προμηθειών και συναφείς κανόνες Δεοντολογίας», υπάρχει σαφέστατα στο άρθρο 4 παρ. 1,ii η υποχρέωση της κάθε εταιρείας να περιλαμβάνει στην Εμπορική της Πολιτική (κατ΄ελάχιστο) «β) τον βαθμό και την ένταση με την οποία η Εταιρεία σκοπεί να αποκτά εργασίες μέσω απευθείας πωλήσεων».

Ενώ λοιπόν αναφέρεται στο σχέδιο η δυνατότητα των απευθείας πωλήσεων από τις Εταιρείες, δεν περιλαμβάνεται στους «Κανόνες Προσυμβατικής Ενημέρωσης» (άρθρο 9) ή στους «Λοιπούς Κανόνες Δεοντολογίας» (άρθρο 10), οποιαδήποτε υποχρέωσή τους, αντίστοιχη με αυτήν των Διαμεσολαβητών.

Αλήθεια ποια είναι η διαφορά στην πράξη; Όταν υπάρχει «οποιαδήποτε αλλαγή είτε επιμέρους κάλυψης είτε ασφαλιστικού προγράμματος της ίδιας εταιρείας», όπως αναφέρει η παράγραφος 9 του άρθρου 5 του Κώδικα Δεοντολογίας, γιατί απαιτείται «γραπτή συναίνεση του πελάτη προς το σκοπό αυτό, που δίδεται με υπεύθυνη δήλωση» όταν ο Πελάτης είναι μέσω Διαμεσολαβητή και δεν απαιτείται όταν ο Πελάτης είναι απευθείας σε Εταιρεία;

Και με την ευρύτερη ακόμα θεώρηση, όταν το σχέδιο του Κώδικα Δεοντολογίας αναφέρει «…… είτε αλλαγής της ασφαλιστικής εταιρείας….», γιατί, όταν ένας Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής προσεγγίζει έναν υποψήφιο πελάτη για να τον ασφαλίσει σε άλλη εταιρεία, από αυτήν που είναι ήδη ασφαλισμένος, η πράξη αυτή «…προϋποθέτει τη γραπτή συναίνεση του πελάτη προς το σκοπό αυτό, που δίδεται με υπεύθυνη δήλωση…», ενώ όταν μια ασφαλιστική εταιρεία προσεγγίζει απευθείας (πιθανώς τον ίδιο υποψήφιο πελάτη) για να τον ασφαλίσει δεν απαιτείται οποιαδήποτε συναίνεση; Τυχόν ερμηνεία ότι ο απευθείας πελάτης θα υπογράψει ή θα αποστείλει ηλεκτρονικά αίτηση ασφάλισης ή θα αποδεχθεί ενυπογράφως προσφορά της εταιρείας, δεν είναι αποδεκτή γιατί και μέσω του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή θα υπάρχει υπογεγραμμένη αίτηση ασφάλισης ή αποδοχή προσφοράς.

Διευκρινίζω ότι ο υπό διαβούλευση Κώδικας Δεοντολογίας δεν περιλαμβάνει μόνο τους υφιστάμενους Πελάτες, αλλά και τους υποψήφιους Πελάτες, γιατί στο άρθρο 3 «Ορισμοί» στην παράγραφο 11 αναφέρεται ρητά: «Ως πελάτης νοείται ο λήπτης της ασφάλισης……. ως και οιοδήποτε πρόσωπο γίνεται αποδέκτης της καθ’ οποιονδήποτε τρόπο προώθησης ασφαλιστικών προϊόντων».

Πιστεύω ότι για τις απευθείας πωλήσεις (που έχουν φυσικά δικαίωμα να αναπτύσσουν οι Ασφαλιστικές Εταιρείες) πρέπει να ισχύουν ακριβώς οι ίδιες υποχρεώσεις που προβλέπονται και για τους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές. Δεν είναι δύσκολο, πολιτική βούληση χρειάζεται, ώστε στο άρθρο 1 «Πεδίο Εφαρμογής» του Κώδικα Δεοντολογίας να προστεθεί και η φράση ότι:

«Τα προβλεπόμενα στο Κεφάλαιο ΙΙ περί Κανόνων Συμπεριφοράς αφορούν κατ΄αντιστοιχία και στις Ασφαλιστικές Εταιρείες για τις απευθείας πωλήσεις που πραγματοποιούν». Δεν είμαι νομικός, ας διατυπωθεί σωστότερα και πληρέστερα.

Τέλος, θέλω να τονίσω ότι το παράδειγμα της «αλλαγής κάλυψης, προγράμματος ή ασφαλιστικής εταιρείας» στο οποίο αναφέρθηκα λεπτομερώς (και σας κούρασα) είναι ενδεικτικό και μόνο, γιατί υπάρχουν και άλλες αντίστοιχες διαφορές. Π.χ. στο άρθρο 5 παράγραφος 6 του Κώδικα Δεοντολογίας αναφέρεται: «Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής δεν προτρέπει τον πελάτη στην εξαγορά ή την καταγγελία ασφαλιστικής σύμβασης για λόγους που δε συναρτώνται με τα συμφέροντα και τις ανάγκες του πελάτη». Συμφωνώ απολύτως. Προβλέπεται κάτι αντίστοιχο και για τις ασφαλιστικές εταιρείες; Εκτός, αν έπεται (και δεν το γνωρίζουμε) ιδιαίτερος Κώδικας Δεοντολογίας για τις απευθείας πωλήσεις. Αν ναι, καλό θα ήταν να συζητηθούν και να ισχύσουν όλοι μαζί και όχι σε πρωθύστερα διαστήματα.

Αύριο (αν αντέξω) το τρίτο και τελευταίο μέρος των παρατηρήσεών μου.

Tags: Αριστείδης Παπανικόλας
new-cover-insurancegif

Related Posts

Στις 2 Οκτωβρίου 2025 η ετήσια συνάντηση του ΣΕΜΑ
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Στις 2 Οκτωβρίου 2025 η ετήσια συνάντηση του ΣΕΜΑ

by Insurancedaily editorial team
Jul 9, 2025
Μνημόνιο Συνεργασίας της ΕΑΕΕ και του Δημοκριτείου Παν/μιου Θράκης
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Μνημόνιο Συνεργασίας της ΕΑΕΕ και του Δημοκριτείου Παν/μιου Θράκης

by Insurancedaily editorial team
Jul 9, 2025
«Είμαστε μαζί» το μήνυμα διαμεσολαβητών και ασφαλιστικών για την υπερβολική αύξηση των νοσηλίων
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

«Είμαστε μαζί» το μήνυμα διαμεσολαβητών και ασφαλιστικών για την υπερβολική αύξηση των νοσηλίων

by Insurancedaily editorial team
Jul 9, 2025
Το 86% των HR managers θεωρούν την υβριδική εργασία ένα από τα πιο περιζήτητα οφέλη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων

by Insurancedaily editorial team
Jul 9, 2025
Συζήτηση στο ΕΕΑ μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών και των διαμεσολαβητών (video)
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Συζήτηση στο ΕΕΑ μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών και των διαμεσολαβητών (video)

by Insurancedaily editorial team
Jul 9, 2025
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη ετοιμάζεται να disrupt-άρει την ασφάλιση
Insurtech

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη ετοιμάζεται να disrupt-άρει την ασφάλιση

by Insurancedaily editorial team
Jul 9, 2025
Νέα Συλλογική Σύμβαση για τον ασφαλιστικό κλάδο
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Νέα Συλλογική Σύμβαση για τον ασφαλιστικό κλάδο

by Insurancedaily editorial team
Jul 8, 2025
Εφαρμογή του νέου νόμου επιλογής διοικήσεων στα Νοσοκομεία
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Οι πολίτες θα αξιολογούν τα νοσοκομεία και το υπουργείο Υγείας τις διοικήσεις τους

by Insurancedaily editorial team
Jul 8, 2025
Η εναλλακτική στρατηγική της INTERAMERICAN και η αποδεδειγμένη επιτυχία της
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Η εναλλακτική στρατηγική της INTERAMERICAN και η αποδεδειγμένη επιτυχία της

by Νίκος Μωράκης
Jul 8, 2025

Comments 2

  1. \Υ/μέτερος says:
    12 years ago

    – Επισταμένη κι’ αμερόληπτη επισκόπηση. Εύγε!

    Reply
  2. Pingback: Κώδικας Δεοντολογίας και Υποχρεώσεις Διαμεσολαβητών – 3 | InsuranceDaily.gr

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
orizon-1964-row-banner-300x250jpg
banner-250-300-2024png
synet-home-300x250gdngif

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ