Στον κόσμο των επιχειρήσεων, οι διαφωνίες με τους συνεργάτες σχετικά με την καλύτερη πορεία δράσης της επιχείρησης είναι αναπόφευκτες. Αυτές οι διαφωνίες μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση των επιδόσεων και της παραγωγής, ή μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τις σχέσεις και να προκαλέσουν καταστροφικά αποτελέσματα.
Για να διασφαλίσετε τη θετική εξέλιξη μιας διαφωνίας δεν έχετε παρά να ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές.
• Κάντε τις προθέσεις σας ξεκάθαρες εξαρχής.
Αν θέλετε να έχετε «παραγωγικές διαφωνίες» με τους συνεργάτες σας, με την ομάδα σας ή ακόμη και με τους πελάτες σας, θα πρέπει εξαρχής να έχετε κάνει «ξεκάθαρες τις προθέσεις σας». Μέχρις ότου οι προθέσεις σας να γίνουν γνωστές και κατανοητές, είναι πιθανό να παρεξηγηθείτε. Είναι σημαντικό οι συνομιλητές σας να μην αισθάνονται ότι το έχετε πάρει προσωπικά. Αν οι προθέσεις σας είναι γνωστές και η σχέση σας με τους άλλους είναι ισχυρή από την αρχή, τότε στη συνέχεια, τα επιχειρήματα και οι διαφωνίες σας θα μπορούν πραγματικά να σας βοηθήσουν να παράγετε καλύτερα αποτελέσματα.
• Μην κάνετε προσωπικές επιθέσεις.
Είναι σημαντικό να το κατανοήσουμε. Αν θέλετε να έχετε «παραγωγικές διαφωνίες», αποφύγετε τις προσωπικές επιθέσεις. Τα επιχειρήματά σας θα πρέπει να επικεντρώνονται στην καλύτερη επιλογή για να παραχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αποφύγετε να κάνετε προσωπικές επιθέσεις εναντίον του άλλου προσώπου. Αν έχει κάνει λάθη στο παρελθόν… αφήστε τα στο παρελθόν. Περιοριστείτε στη διαφωνία σας καθαρά σε επαγγελματικό επίπεδο.
• Οι προθέσεις των άλλων είναι καλές. Δεχτείτε το!
Δεν μπορείτε να έχετε μια «παραγωγική διαφωνία», ενώ, παράλληλα, αμφισβητείτε τις προθέσεις του άλλου. Αν οι προθέσεις του είναι κακές – το επιχείρημά του είναι ανήθικο ή παράνομο – τα πράγματα είναι απλά δεν μπορείτε να έχετε μια «παραγωγική διαφωνία». Αλλά αν διαφωνείτε για την καλύτερη πορεία δράσης, τότε θεωρείστε δεδομένο ότι το άλλο πρόσωπο θέλει το ίδιο αποτέλεσμα με εσάς.
• Να είστε Ηθικοί.
Εάν θέλετε οι συνεργάτες σας να αναγνωρίζουν τις προσπάθειές σας για το καλό της επιχείρησης και όχι για το δικό σας συμφέρον πρέπει να τους το δείξετε. Να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους. Δεν μπορείτε να έχετε μια «παραγωγική διαφωνία» αν οι λόγοι που πραγματικά οδηγούν τα επιχειρήματά σας είναι το προσωπικό σας συμφέρον. Υποθέστε ότι οι άλλοι έχουν καλές προθέσεις, αλλά βεβαιωθείτε κιόλας ότι οι προθέσεις σας είναι εξίσου ηθικές.
• Βρείτε μια κοινή γραμμή που μπορείτε να συμφωνήσετε.
Και εδώ είναι το μυστικό για «παραγωγικές διαφωνίες». Η επιτυχία δεν κρύβεται πίσω από το πιο σωστό επιχείρημα. Η επιτυχία κατακτάται ανακαλύπτοντας την καλύτερη πορεία προς την επίτευξη του στόχου έπειτα από συμφωνία για την υλοποίησή της. Οι συνεργάτες οι οποίοι είναι πρόθυμοι να παραχωρήσουν στο πρόσωπο με την ισχυρότερη γνώμη την εξουσία να αποφασίζει και έπειτα αποτιμούν τη σχέση τους μαζί του όσο και το αποτέλεσμα – είναι αυτοί που απολαμβάνουν τα θετικά μιας «παραγωγικής διαφωνίας».
Θυμηθείτε! Ο στόχος σας σε μια «παραγωγική διαφωνία» δεν είναι να επιβληθείτε στο άλλο πρόσωπο αλλά να επιλέξετε μαζί την πιο παραγωγική στρατηγική.
Πηγή: lifehealthpro
Ελεύθερη Μετάφραση: Νίκος Μωράκης
Τι είναι η παραγωγική διαφωνία; Ομολογώ πως δεν το καταλαβαίνω. Ο επαγγελματικός διαπληκτισμός είναι στη καθημερινότητα μας κύριοι.