Ζούμε στην εποχή των social media και των διαδικτυακών influencers. Χιλιάδες νέοι και νέες επηρεάζουν την κοινή γνώμη μέσα από τα accounts τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εκφράζουν άποψη. Άλλοι με την αξία τους έχοντας κερδίσει την αναγνώριση του κόσμου και άλλοι αγοράζοντας fake followers online (τα πάντα σου προσφέρει το διαδίκτυο). Μια μόδα που ήρθε για να μείνει καθώς πλέον το branding μια εταιρείας για να γίνει viral δεν αρκεί να παίξει σε ένα μέσω επικοινωνίας (βλέπε τηλεόραση) αλλά πρέπει να ενθουσιάσει τα πλήθη και να κερδίσει το “respect” της μάζας. Στις μέρες μας τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να σε κάνουν γνωστό σε ολόκληρο τον πλανήτη μέσα σε μερικά λεπτά ή να σε γκρεμίσουν σε δευτερόλεπτα.
του Νίκου Μωράκη
Γιατί όμως κάνουμε αυτή την εισαγωγή; Γιατί μιλάμε για influencers; Γιατί συγκρίνουμε την AIG με τους trendy influencers της εποχής μας;
Γιατί και η AIG με τον δικό της ιδιαίτερο τρόπο είναι ένας από τους βασικούς influencers της παγκόσμιας ασφαλιστικής αγοράς. Μπορεί να μην έχει youtube channel και να μην ανεβάζει stories στα social media αλλά μέσα στα 100 χρόνια της ιστορίας της διαμόρφωσε την Ασφαλιστική αγορά στους γενικούς της κλάδους. Πρωταγωνίστησε στη δημιουργία ασφαλιστικών προγραμμάτων, ανέλαβε βιομηχανικούς κινδύνους που άλλες εταιρείες φοβόντουσαν να αναλάβουν και έκτισε υπηρεσίες και εργαλεία άξια αναγνώρισης αλλά και αντιγραφής. Απέκτησε know how σε κλάδους όπως η αστική ευθύνη στελεχών επιχειρήσεων, τις εξαγορές και τις συγχωνεύσεις, το περιβάλλον, τη ναυτιλία, τους βιομηχανικούς κινδύνους, το cyber insurance αλλά και τις φυσικές καταστροφές που την έκανε powerhouse σε ολόκληρο τον κόσμο. Ένας Όμιλος που αν και λύγισε το 2008 ως μια από τις βασικές εταιρείες που κλόνισαν την αμερικανική αλλά και την παγκόσμια οικονομία απορροφώντας 180 δισ. δολάρια από την Αμερικανική κυβέρνηση για να σταθεί στα πόδια της, το 2012 – μια τετραετία μετά – αποπλήρωσε τις υποχρεώσεις τις και επανήλθε στο προσκήνιο.
Διαβάστε επίσης: Έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού στην απόκτηση της AIG Ελλάς από τον όμιλο AIG
Στην Ελλάδα η AIG έχει παρουσία κάτι λιγότερο από 70 χρόνια. Καθαρά στους γενικούς κλάδους έχει το 60% της παραγωγής της σε retail κινδύνους και έχει διαγράψει μια σταθερή πορεία ισάξια του ονόματος της Εταιρείας στο εξωτερικό. Το 2018 αποδείχτηκε χρονιά σταθμός για την Εταιρεία καθώς στην εκπνοή της ολοκλήρωσης 100 χρόνων λειτουργίας η AIG Ελλάδος μετοχικά ξαναβρέθηκε 100% στην οικογένεια της AIG Europe από τους προκατόχους της που ήταν η EXIN και οι Κανελόπουλος – Αδαμαντιάδης. Ταυτόχρονα η AIG Europe μετέφερε τα κεντρικά της γραφεία από το Λονδίνο που βρισκόντουσαν στο Λουξεμβούργο λόγω Brexit.
Πολλές οι αλλαγές λοιπόν για μια ιστορική ασφαλιστική εταιρεία και στην Ελληνική Ασφαλιστική αγορά που κάνει μια νέα αρχή – κρατώντας την τεράστια τεχνογνωσία του Ομίλου – επενδύοντας εκατομμύρια σε νέα συστήματα και μηχανογράφηση διατηρώντας παράλληλα την ίδια δυνατή ομάδα. Στόχος, η πρώτη πεντάδα αν όχι τριάδα των κορυφαίων ασφαλιστικών εταιρειών στους γενικούς κλάδους σε κύκλο εργασιών και παραγωγής. Όπως δήλωσε και ο Guiseppe Zorgno, country manager της AIG Ελλάδος:
«Από τη σημερινή εκδήλωση μπορούμε να δούμε και να θέσουμε το όραμα και τα θέλω για αυτό που θέλουμε να κάνουμε μαζί από εδώ και στη συνέχεια. Όπως κάναμε τόσα πράγματα μαζί μέχρι τώρα… η στρατηγική μας θα βασιστεί σε 4 πυλώνες. Στην εξυπηρέτηση του πελάτη, στις αποδοτικότητα των λειτουργιών μας, στην ανθρωποκεντρικότητα και τέλος στην εταιρική διακυβέρνηση».
Την εκδήλωση, η οποία πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη στον πολυχώρο «Φάρος» του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος τίμησαν με την παρουσία τους τόσο ο CEO της AIG Europe, Thomas Lillelund, όσο και ο Head of Operations του Ομίλου Leo Castrichino αλλά και οι Robert Nard, CFO AIG Europe & Marco Dalle Vacche, Cluster Head, MED.
Παρόν στην εκδήλωση για τα 100 χρόνια της εταιρείας πέρα από τους κ.κ. Κανελλόπουλο & Αδαμαντιάδη ήταν και ο CEO της τσιμεντοβιομηχανίας ΤΙΤΑΝ ο οποίος μίλησε για τα κοινά μεταξύ Ασφαλιστικής αγοράς και της δικής του αγοράς. Μια πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία που θα δημοσιεύσουμε τις επόμενες ημέρες.