Με αφορμή ένα σχόλιο που έστειλε αναγνώστης του I.D. για το άρθρο «Ένας Επίλογος», στο οποίο καυτηρίαζε την πρόθεση των Εταιρειών να καλύψουν τις ζημιές που υπέστησαν τα Αυτοκίνητα από τους βανδαλισμούς των «αναρχικών», συζητήσαμε το θέμα με αρκετά Στελέχη του κλάδου, μήπως βγάλουμε κάποια άκρη, για το τι ακριβώς συμβαίνει με αυτόν τον όρο και ιδού τα πρώτα συμπεράσματά μας:
Δύο μεγαλοπράκτορες με τους οποίους συζητήσαμε δεν είχαν ουσιαστικές απαντήσεις. Ήξεις αφήξεις και οι δύο και στο τέλος παραδέχτηκαν ότι… σπάνια Μελετάνε τα Συμβόλαια που Πουλάνε. Περιορίζονται σε αυτά που τους λένε οι Επιθεωρητές Πωλήσεων, που τους επισκέπτονται σχεδόν κάθε μέρα για να τους αποσπάσουν συμβάσεις εργασίας, ο καθένας με την Εταιρεία για την οποία εργάζεται. Θεωρήσαμε λίγο προκλητική αυτή τη δήλωση, ιδίως από μεγαλοπράκτορες, παρόλο που δεν είναι ασυνήθιστη στη χώρα μας, ωστόσο τίθεται θέμα για την Ένωση, το ΣΕΜΑ και το Σύνδεσμο των Πρακτόρων να το ερευνήσουν με μία σε βάθος Έρευνα στην Αγορά των Διαμεσολαβούντων.
Όταν συζητήσαμε το θέμα με δύο τρεις CEOs, παρασύρθηκαν σε λεπτομέρειες, αλλά ούτε από εκεί βγάλαμε άκρη! Ο πιο διαφωτιστικός ήταν ένας, ο οποίος μας εξήγησε ότι «οι Όροι Προστασίας» των Ασφαλιζόμενων δε συγκινούν τόσο τους Πράκτορες όσο τους Συγκινούν τέσσερα πράγματα:
- Το χαμηλό Ασφάλιστρο
- Το ύψος των Προμηθειών
- Η διάρκεια της Πίστωσης
- Οι γρήγορες αποζημιώσεις
Δήλωσε χαρακτηριστικά ο εν λόγω CEO: «Όποια Εταιρεία μπορέσει να ικανοποιήσει και τα τέσσερα αυτά Κίνητρα, μπορεί να μαζέψει όλα τα διαθέσιμα αυτοκίνητα της Ελλάδας!».
Εννοείται ότι μόνο ορισμένες Εταιρείες μπορούν να προσφέρουν και τα τέσσερα, για τους γνωστούς λόγους που ταλαιπωρούν την Αγορά.
Είμαστε σίγουροι ότι υπάρχουν Εξαιρέσεις, γι’ αυτό ας μην αρχίσουν οι μαζικές διαμαρτυρίες ότι αδικούμε τους Διαμεσολαβούντες Πράκτορες, γιατί σε όλους τους Κλάδους υπάρχουν οι Επαγγελματίες, που, φυσικά, ξεχωρίζουν, και οι υπόλοιποι, που αργά ή γρήγορα πληρώνουν το τίμημα, κάνοντας ωστόσο τη ζημιά τους.
Μια πρώτη Πρόταση που μας έρχεται στο νου και η οποία θα μπορούσε να διευκολύνει τις Αποζημιώσεις είναι η καθιέρωση μιας «Κοινής Ορολογίας» για τις μεγάλες κατηγορίες των Ζημιών που υφίστανται τα Αυτοκίνητα, ώστε να παραμεριστούν οι ποικίλες ερμηνείες από Εταιρεία σε Εταιρεία και από Πράκτορα σε Πράκτορα.
Κατανοούμε ότι ο περιορισμός των συχνών αιτιών που προκαλούν Ζημιές είναι επιβεβλημένος για να γλιτώσουν οι Εταιρείες καταστροφικές αποζημιώσεις, όμως, για τον Ασφαλισμένο ο όρος «Ασφάλιση» ερμηνεύεται ως «Προστασία» της Περιουσίας του από τη Ζημιά που θα υποστεί το Περιουσιακό του στοιχείο!
Δεν ερμηνεύεται ότι η «Προστασία» της Περιουσίας του θα ισχύει μόνο αν η ζημιά προέλθει από ορισμένες μόνο Αιτίες και αν προέλθει από άλλες, η Περιουσία του δεν είναι Ασφαλισμένη!
Αυτό δεν είναι το πάγιο παράπονο των Ασφαλισμένων; Τα «ψιλά γράμματα» τα οποία και Δικηγόροι ακόμα δυσκολεύονται να ερμηνεύσουν, γιατί είναι γραμμένα «πονηρά» ώστε να μπορούν να ερμηνεύονται «και έτσι και αλλιώς»;
Υπάρχουν διαφορετικές ορολογίες και ερμηνείες από την κάθε Εταιρεία για τις Ζημιές των Αυτοκινήτων που προέρχονται από Τρομοκρατικές Ενέργειες. Οι όροι και οι λέξεις που χρησιμοποιούνται διαφέρουν μεταξύ τους. Η κάθε Εταιρεία αναφέρεται σε «Τρομοκρατικές Ενέργειες», αλλά τις διαχωρίζει από τις «Πολιτικές Ταραχές». Καλύπτει Ζημιές από Φωτιά, αλλά όχι από Εμπρησμούς, άλλη Εταιρεία τις αναφέρει ως «Κακόβουλες Πράξεις», δέχεται τη λέξη «Διαδηλώσεις», αλλά… χωρίς βία. Υπάρχει ο όρος «Πακέτο» Τρομοκρατικών Ενεργειών, όπου η κάθε Εταιρεία τον ερμηνεύει όπως θέλει κ.ο.κ.
Κι επειδή το I.D. έχει μια πάγια Αρχή, όχι μόνο να Σχολιάζει, αλλά να κάνει και μερικές Προτάσεις, άσχετα αν μερικές είναι πολύ δύσκολες ή και ανεφάρμοστες, η Νοοτροπία μετράει, κάνουμε την εξής Πρόταση, η οποία ίσως λύσει μερικά από τα σοβαρά προβλήματα του κλάδου:
Ο μοναδικός τρόπος να καταπολεμήσεις Ανορθόδοξες και Αθέμιτες Ενέργειες σε οποιοδήποτε κλάδο είναι η «Αφαίρεση των Δυνατοτήτων» να υπάρξει «Κέρδος» από αυτές ή τουλάχιστον η Μείωση αυτών των Δυνατοτήτων του «Κέρδους» στο ελάχιστο!
Όσο αυστηρή και αν γίνει η Νομοθεσία και όσο Αυστηρή και αν εξελιχτεί η Εποπτική Αρχή ενός Κλάδου, πάντα θα υπάρξουν οι τολμηροί τυχοδιώκτες, που θα ρισκάρουν τα πάντα προκειμένου να αποσπάσουν γρήγορα και εύκολα Κέρδη!
Ο μόνος Τρόπος να τους εξοντώσεις είναι να τους αφαιρέσεις αυτή τη Δυνατότητα, του «Κέρδους» ή να τους τα μειώσεις σε σημείο που να μην τους συγκινούν να το ρισκάρουν!
Πιστεύουμε πως η τοποθέτηση αυτού του Στρατηγικού Στόχου του Κλάδου από την Ένωση, ως αντικειμένου Μελέτης, θα μπορούσε να είναι μια Αρχή. Υπάρχουν αρκετοί συνταξιούχοι CEOs, Δικηγόροι και άλλα Στελέχη του Κλάδου Αυτοκινήτων, οι οποίοι πρόθυμα και με ελάχιστες αμοιβές θα μπορούσαν να δημιουργήσουν μια μικρή Ομάδα που θα άρχιζε να «Ψάχνει» το θέμα και να κάνει τις Προτάσεις της.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΟΡΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΙΣΤΗ ΑΕΓΑ
Άρθρο 8. ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΡΗΞΗ ΑΠΟ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
Καλύπτονται οι ζημίες του ασφαλιζόμενου οχήματος που προξενούνται οπό πυρκαγιά ή έκρηξη που θα προκληθούν άμεσα ή έμμεσα από τρομοκρατικές ενέργειες τρίτων, μεμονωμένες ή όχι, εφόσον αναλάβει την ευθύνη μια τρομοκρατική οργάνωση.
Άρθρο 9. ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ-ΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΕΡΓΙΕΣ
Καλύπτονται οι ζημιές του ασφαλιζόμενου οχήματος που θα προξενηθούν κατά τη διάρκεια και ως αποτέλεσμα πολιτικών ταραχών, απεργιών, ανταπεργιών, διαδηλώσεων, στάσεων και οχλαγωγιών.
Άρθρο 10.ΠΡΑΞΕΙΣ ΔΟΛΙΟΦΘΟΡΑΣ (ΚΑΚΟΒΟΥΛΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ) με την καταβολή επασφαλίστρου.
Καλύπτονται ζημιές που θα προξενηθούν από κακόβουλες πράξεις τρίτων. Εξαιρούνται ζημιές στο σώμα του αυτοκίνητου από αιχμηρό αντικείμενο (κλειδί, κατσαβίδι). Η κάλυψη παρέχεται υποχρεωτικά με την κάλυψη της μικτής και ακολουθεί την απαλλαγή της μικτής.
———————————
Στην πρώτη περίπτωση καλύπτονται ζημίες έκρηξης και πυρκαγιάς από ενέργειες που θα προκαλούνται αποκλειστικά από τρομοκρατικές οργανώσεις (πχ 17Ν) με βασική υποχρέωση ανάληψη ευθύνης.
Στη δεύτερη περίπτωση καλύπτονται ζημίες όπως αυτές που συνέβησαν τις τελευταίες μέρες σ’ όλη την Ελλάδα.
Στην τρίτη περίπτωση καλύπτονται μεμονωμένες κακόβουλες ενέργειες (εκτός απ’ αυτές που εξαιρούνται πχ. εκδορές με κατσαβίδι). Η κάλυψη δίδεται μόνο με την ασφάλιση των Ιδίων Ζημιών ως επέκταση αυτής.
Συμπέρασμα : Αν διαβάσεις τους όρους γνωρίζεις και το εύρος της κάλυψης. Η γνώμη μου είναι ότι αν έχει κάποιος μεικτή, πρέπει να έχει όλες τις ανωτέρω καλύψεις (με την καθοδήγηση του ασφαλιστή του) και συνεπώς δε πρέπει να ανησυχεί δίοτι θα αποζημιωθεί.
Δεν γνωρίζω τι κάνουν οι “μεγαλοπράκτορες” στους οποίους αναφέρεστε, όμως ο κόσμος γνωρίζει ότι οι επαγγελματίες ασφαλιστικοί διαμεσολαβούντες (ασφαλιστικοί σύμβουλοι, ασφαλιστικοί πράκτορες και μεσίτες) να είστε σίγουροι ότι γνωρίζουν τους όρους της ασφαλιστικής που εκπροσωπούν. Οι άλλοι ας ασφαλιστούν μέσω ΙΝΤΕΡΝΕΤ και θα μάθουν στο τέλος τι καλύψεις έχουν.
Οι ‘μεγαλοπράκτορες’ που ρωτήσατε, έχουν ακούσει για ‘επαγγελματική αστική ευθύνη’? έχουν διαβάσεις τις (εκ της νομοθεσίας) υποχρεώσεις τους? ή θα τα ρίξουν πάλι στις ‘κακές ασφαλιστικές’ και στα ‘ψιλά γράμματα’ (που δεν υπάρχουν)??? Από καραγκιοζιλίκια, άλλο τίποτα… λίγο τσίπα τουλάχιστον…
Συμφωνω με το αρθρο , συμφωνώ και με τους σχολιαστές του . Οπως υπάρχουν κακες εταιρίες που πουλάνε φθηνό ασφάλιστρο για να τα ” μαζέψουν ” ετσι και μεγάλοι ασφαλιστές – πράκτορες που το μόνο που τους νοιάζει ειναι η ¨αρπαχτή ” .. Μηπως και εδώ η ανέχεια έφθασε στα όριά της ?? Μήπως ” εικονικά ” (για να μήν παρεξηγούμαστε ) ολοι όσοι διαφημίζουν το φθηνό ασφάλιστρο live ή μεσω internet πρέπει να φάνε κανα δυο μολοτωφ για να σκάσουν επιτέλους !! Κάνουν ζημια στην αγορα και σε όλους τους επαγγελματίες …
ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΗΚΑΤΕ ΚΥΡΙΟΙ, ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΤΟΥ SITE.
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΠΕΥΘΥΝΘΗΚΑΤΕ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΑ ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ, ΜΙΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΑΛΛΑ ΣΕ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ;
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΠΕΥΘΥΝΘΗΚΑΤΕ ΣΕ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ AGENCY ΚΑΠΟΙΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΛΕΓΟΜΕΝΕΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ;
ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΑΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙ Ο ΠΡΑΚΤΟΡΑΣ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΠΟΥ ΣΥΝΤΑΣΣΕΙ Η ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΑ, ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ΤΗΣ, ΠΟΥΛΑΕΙ ΣΤΟΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟ;
ΓΙΑΤΙ ΕΣΕΙΣ, ΤΟΣΟ ΕΜΠΕΙΡΟΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΠΕΣΑΤΕ, ΣΕ ΑΝΗΜΕΡΩΤΟ ΠΡΑΚΤΟΡΑ;
ΓΙΑΤΙ ΕΙΣΤΕ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΛΜΑΤΙΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟ AGENCY SYSTEM ;
αγαπητε δημητρη -δημητρακη.,διοτι μονο οταν εισαι ανεξαρτητος διαμεσολαβητης μπορεισ να προστατευσης οπως επιβαλλεται τα συμφεροντα του πελατη σου. στο agency system ,aναγκαστικα προωθεις και μονο συμφεροντα και προιοντα της εταιρειας εις την οποια ακτ αποκλειστικοτητα ανηκεις…. ευτυχως εστω και αργα και με κοστος εγκαταλειψαμε το αgency system καισωθηκαμε ……μηπως πρεπει να το σκεφτεσαι και συ..