Υπέρ μιας νέας δέσμης μέτρων για την περαιτέρω ενίσχυση των δικαιωμάτων των καταναλωτών τάσσεται το υπουργείο Οικονομίας, μέσω της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Καταναλωτή, υποστηρίζοντας τη δράση Νew Deal for Consumers, που θα προβλέπει τη στοχοθετημένη αναθεώρηση των οδηγιών της ΕΕ μέσα από «μια ολιστική προσέγγιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών, καθώς και της προστασίας τους».
Του Πλάτωνα Τσούλου
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο γ.γ. Εμπορίου, κ. Δημήτρης Αυλωνίτης, κατά την τελευταία συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτή, μια νέα συμφωνία με τους καταναλωτές θα πρέπει να βασιστεί σε πέντε παρεμβάσεις και ειδικότερα:
- στην απλούστευση των κανόνων που αφορούν στην προ συμβατική πληροφόρηση και στο δικαίωμα υπαναχώρησης
- στην ενίσχυση της διαφάνειας των e-πλατφορμών
- στη θεσμοθέτηση αυστηρότερου νομοθετικού πλαισίου σε κοινοτικό επίπεδο, σχετικά τα ένδικα μέσα για καταναλωτές που θίγονται από αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Έμφαση θα πρέπει να δοθεί στο δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης ή επιστροφής του καταβληθέντος τιμήματος
- στη θεσμοθέτηση πιο αναλογικών, αποτελεσματικών και αποτρεπτικών οικονομικών κυρώσεων για παραβιάσεις του δικαίου των καταναλωτών και
- στην εξασφάλιση ισχυρότερης προστασίας των καταναλωτών σε συμβάσεις για δωρεάν ψηφιακές υπηρεσίες.
Ο κ. Δημήτρης Αυλωνίτης ανακοίνωσε επίσης τη σύσταση νέου τμήματος στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή «Συνεργασίας με Κοινωνικούς Φορείς και Εταίρους», θεωρώντας ότι η εν λόγω υπηρεσία θα συμβάλλει ουσιαστικά στην επίλυση χρόνιων ζητημάτων στις σχέσεις καταναλωτών και αγοράς.