Αγώνα με κατεστραμμένες υποδομές, επιχειρήσεις, κατοικίες και οχήματα που έχουν υποστεί μεγάλες ζημιές δίνουν ακόμα και σήμερα οι κάτοικοι στις περιοχές που έπληξε ο μεσογειακός κυκλώνας Ιανός.
της Βίκυς Γερασίμου
Οι άνθρωποι στην Καρδίτσα έχουν έρθει αντιμέτωποι με μεγάλες καταστροφές καθώς η κακοκαιρία έφερε τόνους λάσπης και νερού, ενώ μεγάλες ζημιές καταγράφονται και σε Κεφαλονιά, Ιθάκη, Ζάκυνθο, Ηλεία, Μεσσηνία και Ηράκλειο Κρήτης. Πέρα από τις μεγάλες καταστροφές σε κτίρια υπάρχουν πολλές αγροτικές και ζωοτροφικές μονάδες με τεράστιες ζημιές αλλά και εκατοντάδες οχήματα σε όλη την Ελλάδα που χρειάστηκε να περάσουν από βιολογικό καθαρισμό και να μεταφερθούν σε συνεργεία, με τα περισσότερα από αυτά να έχουν καταστραφεί.
Σε συνολικά 4.201 κτήρια στις Περιφερειακές Ενότητες της Ζακύνθου, της Ιθάκης, της Καρδίτσας, της Κεφαλληνίας, της Κορινθίας, της Λάρισας και της Φθιώτιδας που ελέχθησαν τα 3.837 κτήρια έχουν ζημιές, τα 312 δεν έχουν υποστεί ζημιές και τα 52 ήταν κλειστά.
Από τις 12.000 περίπου ζημιές που αναμένονται σε όλη την Ελλάδα υπολογίζεται ότι περίπου 1.000-1.300 σε κτίρια και επιχειρήσεις είναι ασφαλισμένες. Έχοντας επιφορτιστεί με το ρόλο της άμεσης ανταπόκρισης σε φυσικές καταστροφές για τους ασφαλισμένους η ασφαλιστική αγορά ανταποκρίθηκε άμεσα, προχωρώντας σε ενέργειες στήριξης αλλά και άμεση καταμέτρηση με εμπειρογνώμονες των ζημιών στις περιοχές της καταστροφής.
Σε δήλωσή του ο Πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, είπε ότι «δυστυχώς οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής εμφανίζονται με συνεχή αύξηση της συχνότητας και της σφοδρότητας των ακραίων καιρικών φαινομένων που στοιχίζουν ανθρώπινες ζωές και περιουσίες. Οφείλουμε όλοι, πολίτες και Πολιτεία, να είμαστε προετοιμασμένοι και σε εγρήγορση πρωτίστως για να μην χαθούν άλλες ζωές αλλά και να προστατεύσουμε τους κόπους μιας ζωής. Η ασφαλιστική αγορά είναι εδώ, δίπλα στους ασφαλισμένους που υπέστησαν ζημιές από τα ακραία καιρικά φαινόμενα που έφερε σε πολλές περιοχές της χώρας τα τελευταία 24ωρα ο Ιανός».
Στο id καταγράψαμε τις ενέργειες που έχουν κάνει οι εταιρείες για τους πληγέντες.
ΑΧΑ Ασφαλιστική
Η AXA ενεργοποίησε το Natural Catastrophes Response που είναι σύστημα διαχείρισης ζημιών από φυσικές καταστροφές. Με τη χρήση γεωγραφικών συστημάτων πληροφοριών εντοπίστηκαν οι ασφαλισμένες περιουσίες που βρίσκονταν στις πληγείσες περιοχές και εστάλησαν, μέσα σε ελάχιστες ώρες, μηνύματα ενημέρωσης (sms) στους ασφαλισμένους. Οι πληγέντες είχαν πρόσβαση σε υπηρεσίες υποστήριξης προσωρινής διαμονής, φύλαξης περιουσιών, καθώς και δυνατότητα άμεσης δήλωσης των ζημιών που υπέστησαν. Επιπρόσθετα, τέθηκε σε 24ωρη λειτουργία Ειδική Γραμμή στο τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας για την υποστήριξη, με κάθε τρόπο, των ασφαλισμένων της.
Η εταιρεία κατέγραψε σημαντικό μέρος των καταστροφών με εξ αποστάσεως επιθεώρηση μέσω του συστήματος MyAXAway. Μιλώντας σχετικά ο CEO της εταιρείας, Ερρίκος Μοάτσος, δήλωσε πως «η συχνότερη εμφάνιση παρόμοιων φυσικών φαινομένων αποτελεί κοινή διαπίστωση. Έχοντας θέσει ως απόλυτη στρατηγική προτεραιότητά μας την έμπρακτη στήριξη των ασφαλισμένων την κρίσιμη στιγμή της ζημιάς και αξιοποιώντας τις πολλαπλές δυνατότητες που προσφέρει, πλέον, η τεχνολογία, καλούμαστε να αποδείξουμε την αξία της ασφάλισης και να εδραιώσουμε περαιτέρω την εμπιστοσύνη όσων μας εμπιστεύονται για την προστασία τους».
ERGO
Η ERGO για τις καταστροφές από το μεσογειακό κυκλώνα Ιανό συγκρότησε ομάδα έμπειρων πραγματογνωμόνων, η οποία επισκέφθηκε τις περιοχές, με στόχο να καταγράψει άμεσα τις ζημίες και να συνδράμει συμβουλευτικά στους παθόντες.
Τα στελέχη της εταιρείας ενεργοποίησαν τη διαδικασία προκαταβολών, ώστε να αντιμετωπιστούν οι πρώτες και έκτακτες ανάγκες των πληγέντων. Στις περιπτώσεις μάλιστα που ήταν εφικτό να προσδιοριστεί το ύψος της ζημιάς, ενεργοποιήθηκε η διαδικασία άμεσης και ολοσχερούς εξόφλησης των απαιτήσεών τους. Ειδικά για τους πληγέντες ασφαλισμένους που διαθέτουν όχημα με έδρα οποιαδήποτε περιοχή του νομού Καρδίτσας, προσφέρθηκε διεύρυνση της κάλυψης της οδικής βοήθειας, ώστε να περιλαμβάνει και δεύτερη μεταφορά του ζημιωθέντος οχήματος, όταν προ της επισκευής του απαιτείται βιολογικός καθαρισμός. Με τις ενέργειες αυτές, η ERGO αποδεικνύει έμπρακτα την πεποίθησή της ότι η μακροπρόθεσμη επιτυχία της εξαρτάται από την ικανότητά της να δημιουργεί αρμονία μεταξύ των επιχειρηματικών και των κοινωνικών πτυχών του έργου της.
Όπως αναφέρει ο κ. Στάθης Τσαούσης, Διευθυντής Τομέα Εμπορικών Λειτουργιών «Έργο και πάγια δέσμευση της ERGO είναι να ενεργεί με υπευθυνότητα και φροντίδα για την κοινωνία που όλοι ζούμε και εργαζόμαστε. Άλλωστε το ίδιο το αγαθό της ασφάλισης δεν είναι ένα αναλώσιμο προϊόν, είναι ένα κοινωνικό αγαθό, ένα αγαθό ζωής, αφού συμβάλλει καταλυτικά στην ανάγκη των ανθρώπων για ασφάλεια, αλλά και στην προστασία τους και την υποστήριξή τους. Έτσι, η ERGO και στην περίπτωση των πρόσφατων καταστροφών από τα έντονα καιρικά φαινόμενα που εξελίχθηκαν τόσο στην πόλη της Καρδίτσας, όσο και στις άλλες περιοχές της χώρας, έκανε το καθήκον της, καθώς λειτούργησε άμεσα και με ευελιξία, προσαρμόζοντας τις εταιρικές της διεργασίες με τέτοιο τρόπο ώστε να ανακουφισθούν οι πληγέντες το γρηγορότερο δυνατόν.»
Eurolife FFH
Η Eurolife FFH ανακοίνωσε σειρά από ενέργειες για τους πληγέντες ασφαλισμένους της που διαθέτουν όχημα με έδρα οποιαδήποτε περιοχή του νομού, καθώς και κάλυψη καιρικών φαινομένων. Συγκεκριμένα, η εταιρεία αναλαμβάνει το κόστος του βιολογικού καθαρισμού, μέχρι του ποσού των €180, ανεξαρτήτως του ποσού επισκευής της ζημιάς, ενώ παρέχει χωρίς επιβάρυνση τη δεύτερη μεταφορά από τον τόπο του βιολογικού καθαρισμού σε συνεργείο (εντός ή εκτός νομού) για τα οχήματα που έχουν κριθεί επισκευάσιμα και πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές, προσφέροντας μια σημαντική διευκόλυνση στους ζημιωθέντες ασφαλισμένους της.
Εντός δύο ημερών από την έλευση του κυκλώνα ομάδα υψηλόβαθμων στελεχών της εταιρείας βρέθηκε στην Καρδίτσα, με σκοπό να δει το μέγεθος του προβλήματος, ενώ είχε προηγηθεί από το πρωί της Κυριακής 20 Σεπτεμβρίου, η άφιξη πραγματογνωμόνων, οι οποίοι κατέγραψαν και εκτίμησαν τις ζημιές.
Επίσης για τους ασφαλισμένους στους νομούς Καρδίτσας, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας, Ηλείας, Μεσσηνίας και Αχαΐας, η εταιρεία προχώρησε σε τρίμηνη παράταση πληρωμών/αναστολή ακυρώσεων σε όλες τις ανανεώσεις των συμβολαίων Ζωής, Υγείας και Περιουσίας.
Όπως αναφέρει η εταιρεία «κατά τη διάρκεια μιας χρονιάς δύσκολης, με πολλές προκλήσεις, η Eurolife FFH αποδεικνύει με τις ενέργειές της ότι αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι να στεκόμαστε στο ύψος των περιστάσεων και να φροντίζουμε όλοι για όλους. Με τις πρωτοβουλίες της μέχρι σήμερα, έχει σταθεί στο πλευρό ανθρώπων και κοινωνικών ομάδων που έχουν ανάγκη από βοήθεια και φροντίδα. Με την προσφορά εξοπλισμού στα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας της χώρας, την παροχή 25% έκπτωσης στα συμβόλαια ασφάλισης οχήματος του προσωπικού του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την ανάληψη σημαντικών πρωτοβουλιών για την υποστήριξη της Καρδίτσας, η Eurolife FFH επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των ανθρώπων, με συνέπεια, επαγγελματισμό και αποτελεσματικότητα».
Εθνική Ασφαλιστική
Η Εθνική Ασφαλιστική για την αντιμετώπιση των καταστροφών από τον μεσογειακό κυκλώνα προχώρησε σε σειρά δράσεων. Έδωσε απόλυτη προτεραιότητα στην καταβολή αποζημιώσεων που αφορούσαν σε ζημιές στις πληγείσες περιοχές.
Παράλληλα παρείχε τη δυνατότητα όσοι πληγέντες είχαν συμβόλαια στους κλάδους Ζωής και Περιουσίας που έπρεπε να καταβληθούν από 15/09/2020 έως 31/10/2020 να εξοφληθούν έως την 31/12/2020, χωρίς καμία πρόσθετη επιβάρυνση και ασφαλώς χωρίς κάποια επίπτωση στην ισχύ των συμβολαίων για το διάστημα αυτό.
Επίσης η εταιρεία λειτούργησε την ειδική γραμμή επικοινωνίας 210-9099600 για την εξυπηρέτηση των ανθρώπων που επλήγησαν 24 ώρες το 24ωρο.
INTERAMERICAN
Στην περιοχή της Καρδίτσας η INTERAMERICAN Βοήθειας κινητοποίησε -και σε επίπεδο πρόληψης- 9 οχήματα. Μέχρι την Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου είχαν αντιμετωπιστεί περίπου 250 περιστατικά. «Πρόκειται, στην κυριολεξία, για μάχη με τη λάσπη και τα βαριά φερτά υλικά από τις πλημμύρες» αναφέρει η εταιρεία σε σχετική της ανακοίνωση. Οι αναγγελίες ζημιών από τη Θεσσαλία για τον κλάδο Αυτοκινήτου έχουν ξεπεράσει τις 200, ενώ στον κλάδο Περιουσίας ανέρχονται σε 150, με το χαρακτηριστικό ότι 12 ζημιές αφορούν σε φωτοβολταϊκά πάρκα υψηλής ασφαλισμένης αξίας. Όπως αναφέρεται η πρώτη πληρωμή σε αναγγελία έγινε μέσα σε ένα 24ωρο, ενώ μέσα σε δύο εργάσιμες ημέρες αποζημιώθηκαν και τα πρώτα καταστήματα που ανήγγειλαν ζημιές. Περίπου 50 ζημιές προέρχονται από άλλες πληγείσες περιοχές της Δυτικής Ελλάδος, κυρίως από την Κεφαλονιά και τη Ζάκυνθο.
Και στην περίπτωση της «Θάλειας» οι ζημιές στον κλάδο Περιουσίας έφθασαν τις 49, ενώ στον κλάδο Αυτοκινήτου ήταν 116. Οι πληγέντες έχουν αποζημιωθεί, ήδη, σε σημαντικό ποσοστό, με συνοπτικές διαδικασίες εκτίμησης και πληρωμής και το συνολικό εκτιμώμενο κόστος των ζημιών στην Εύβοια ανέρχεται στις 550.000 ευρώ. Όπως εξηγεί η εταιρεία «η διαχείριση καταστροφικών κινδύνων από ακραία φυσικά φαινόμενα αποτελεί αντικείμενο ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για την εταιρεία όχι μόνο επιχειρησιακά, αλλά και μέσω των διεθνών δεσμεύσεων που έχει αναλάβει σε θεσμικό επίπεδο για τη βιώσιμη ανάπτυξη και κοινωνική υπευθυνότητα».
Ευρωπαϊκή Πίστη
Η Ευρωπαϊκή Πίστη στο μεσογειακό κυκλώνα Ιανό προχώρησε άμεσα σε σειρά ενεργειών:
- Προχώρησε στην άμεση αποστολή πραγματογνωμόνων για την εκτίμηση του ύψους των ζημιών.
- Εφάρμοσε ειδική διαδικασία έγκρισης και καταβολής του ποσού της αποζημίωσης.
- Παρέχει τη δυνατότητα προκαταβολών έναντι του ποσού της αποζημίωσης, μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας αποζημίωσης.
- Έχει επεκτείνει την ημερομηνία πληρωμής των ασφαλίστρων των ασφαλισμένων της στις πληγείσες περιοχές κατά 30 επιπλέον ημέρες. Η παράταση αφορά στους Λοιπούς Γενικούς Κλάδους και στον Κλάδο Ζωής.
Η Ευρωπαϊκή Πίστη έχοντας ενσωματώσει στο πλάνο της Εταιρικής Κοινωνικής της Ευθύνης και στις δράσεις της, τη μέριμνα για κοινωνικά και περιβαλλοντικά θέματα, είναι δίπλα στις πληγείσες περιοχές, με δράσεις που θα έχουν ως στόχο την ανακούφισή τους. Όπως αναφέρει η εταιρεία «έχοντας ως κεντρική της φιλοσοφία το «Πληρώνει Αμέσως», αναγνωρίζει ότι στη δύσκολη στιγμή, η συνέπεια είναι προτεραιότητα. Είναι κοντά στους ασφαλισμένους της, με ανθρώπινο πρόσωπο την κρίσιμη στιγμή της αποζημίωσης, εξυπηρετώντας τους με συνέπεια και αφοσίωση».
Interlife
Η Interlife παρέδωσε 1,5 τόνο τρόφιμα στη Δομή Παροχής Βασικών Αγαθών του Δήμου Καρδίτσας προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες σίτισης οικογενειών της περιοχής . H εταιρεία επίσης ενέταξε την προσφορά αγαθών στην εν λόγω δομή στο Πρόγραμμα ΕΚΕ της εταιρείας. Όπως ανέφερε η εταιρεία «Με κίνητρο τη στήριξη των πληγέντων συνανθρώπων μας από την πρόσφατη καταστροφική επέλαση του «Ιανού», και στο πλαίσιο του Προγράμματος EKE «προσφέρω …αλλιώς» που υλοποιεί, η INTERLIFE ανταποκρίθηκε με ευαισθησία στο κάλεσμα βοήθειας του Κοινωνικού Παντοπωλείου Καρδίτσας».
Υδρόγειος
Η Υδρόγειος Ασφαλιστική βρίσκεται στο πλευρό των ασφαλισμένων της στις περιοχές που επλήγησαν από την κακοκαιρία του Ιανού. Η εταιρεία διαμέσου των τοπικών συνεργατών της, βρέθηκε από την πρώτη στιγμή δίπλα στους ασφαλισμένους της, με συμβουλές αλλά και με πρώτη εκτίμηση των ζημιών. Με απόφαση της Διοίκησης, απλοποιήθηκε η διαδικασία αποζημίωσης ώστε οι ασφαλισμένοι της να μπορέσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα να αποκαταστήσουν τις ζημιές που υπέστησαν.
Σ΄ αυτό το πλαίσιο, η Εταιρεία ολοκληρώνει ταχύτατα τις απαραίτητες διαδικασίες και προχωρά άμεσα στην καταβολή των αποζημιώσεων εντός μίας εβδομάδας από τον συμβάν ενώ, για τη μεγαλύτερη διευκόλυνση των ασφαλισμένων μας με ζημίες περιουσίας έως €3.000, η καταβολή της αποζημίωσης γίνεται με βάση την έκθεση του πραγματογνώμονα και με τη σύμφωνη γνώμη του πελάτη, χωρίς την προσκόμιση επιπλέον δικαιολογητικών. Για τη διευκόλυνση των πληγέντων ασφαλισμένων στον κλάδο οχημάτων στο Νομό Καρδίτσας, δίνεται η δυνατότητα – χωρίς καμία απολύτως χρέωση – επιπλέον μεταφοράς του οχήματός τους σε άλλο συνεργείο για τις περιπτώσεις που δε μπορούν να εξυπηρετηθούν από το υπάρχον συνεργείο. Τα οχήματα μεταφέρονται σε συνεργεία, άνευ χρέωσης, ακόμα και για την περίπτωση που χρειάζονται προηγουμένως να μεταφερθούν για βιολογικό καθαρισμό. Επιπλέον, η Υδρόγειος Ασφαλιστική, σε συνεργασία με τοπικούς φορείς και ασφαλιστικούς συλλόγους, έχει προχωρήσει στη χορηγία ειδών πρώτης ανάγκης για τους πλημμυροπαθείς του Νομού.