Ξεφυλλίζοντας παλιά τεύχη του περιοδικού “Ασφαλιστικό Marketing” για να εμπνευστώ, να ενημερωθώ για την ιστορία της αγοράς και να διαβάσω άρθρα του Φίλιππου Μωράκη, έπεσα πάνω σε ένα editorial του Νοεμβρίου του 99′ με τίτλο “Η πολιτική στο Μάνατζμεντ άλλη μια φορά”.
του Νίκου Μωράκη
Στο κείμενο ο Φίλιππος Μωράκης σκιαγραφούσε τον επαγγελματία μάνατζερ. Παρουσίαζε τα χαρακτηριστικά του Ηγέτη και μιλούσε για τη διαφορά μεταξύ του αποτελεσματικού και παραγωγικού μάνατζμεντ. Ο διευθυντής πωλήσεων κατά τον Φ.Μ. πρέπει να είναι απλός και παρορμητικός. Να ηλεκτρίζει τους ακροατές του και να κουβαλάει “ιστορίᔨπου να δικαιολογεί τη θέση του. Να ξέρει από “πολιτική στο μάνατζμεντ” και να τη συνδυάζει με τις ηγετικές του ικανότητες. Ο Φ.Μ. μέσα από το editorial του έδινε τα 10 χαρακτηριστικά ενός επιτυχημένου Διευθυντή Πωλήσεων τα οποία με τη σειρά μου απομόνωσα και σας παρουσιάζω:
Τα χαρακτηριστικά του επιτυχημένου Διευθυντή Πωλήσεων
-
- Πρότυπο Συμπεριφοράς
- Όραμα
- Γεννημένος Πωλητής
- Δίκαιος
- Να κατορθώνει τα ακατόρθωτα
- Παραγωγικός
- Οπαδός της τεχνολογίας
- Οργανωτικός
- Να αναγνωρίζει τα λάθη του
- Να έχει ιστορία
Τα χαρακτηριστικά που μόλις σας ανέφερα δεν είναι με σειρά προτεραιότητας. Ο κάθε διευθυντής μπορεί μόνος του να αξιολογήσει ποια από τα παραπάνω είναι περισσότερο σημαντικά και ποια λιγότερο.