Την κατιούσα συνεχίζουν να παίρνουν τα ασφάλιστρα του κλάδου Ασφάλισης Αστικής Ευθύνης Αυτοκινήτων, κρίνοντας από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό Οκτωβρίου.
Του Πλάτωνα Τσούλου
Σύμφωνα με αυτά, τον Οκτώβριο, μήνα κατά τον οποίο ο δείκτης τιμών καταναλωτή πήρε κυριολεκτικά… φωτιά καταγράφοντας αύξηση 3,4% ετησίως, ο δείκτης που αφορά στις ασφαλίσεις οχημάτων ήταν μειωμένος κατά 1,3%, επίσης σε ετήσια βάση.
Στελέχη της αγοράς σημειώνουν ότι η εξέλιξη σε ό,τι αφορά τα ασφάλιστρα αυτοκινήτων λογίζεται έως έναν βαθμό αναμενόμενη, λόγω του διαρκώς εντεινόμενου ανταγωνισμού στον κλάδου, ενώ εκτιμούν ότι πρόκειται για τάση η οποία θα συνεχιστεί «πριμοδοτούμενη» από την επιμονή ορισμένων ασφαλιστικών εταιρειών να εστιάζουν αποκλειστικά στην αύξηση των μεριδίων αγοράς και του τζίρου τους και όχι στη βελτίωση των τεχνικών αποτελεσμάτων και της καθαρής κερδοφορίας τους.
Κι όλα αυτά ενώ όλοι γνωρίζουν ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας και των επαναλαμβανόμενων lock downs τα τιμολόγια ασφάλισης αστικής ευθύνης οχημάτων ακολούθησαν έντονα πτωτική πορεία.
Μένει τώρα να φανεί ποιες εταιρείες στο όνομα του ανταγωνισμού θα επιμείνουν στην πολιτική υποτιμολόγησης των υπηρεσιών τους και ποιες θα επιχειρήσουν να βάλουν κάποια στιγμή… φρένο στις μειώσεις ασφαλίστρων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, στο διάστημα της κρίσης ο δείκτης ζημιών των ασφαλιστικών εταιρειών εμφάνισε σαφή βελτίωση οδηγώντας τον κλάδο αστικής ευθύνης οχημάτων σε σημαντική κερδοφορία. Πρόκειται, ωστόσο, για συνθήκη η οποία πλέον δεν υφίσταται και αυτό διότι η κίνηση στους δρόμους έχει αυξηθεί δραματικά, με συνέπεια την αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων και άρα και των καταβαλλόμενων αποζημιώσεων.