Αμέλεια και ευθύνη σε ποσοστό 1% για τον θάνατο ενός 18χρονου άνδρα που οδηγούσε μοντέλο της Tesla καταλόγισε δικαστήριο στην κατασκευάστρια εταιρία του οχήματος.
Ειδικότερα ο 18χρονος οδηγούσε ένα sedan Model S, το οποίο χτύπησε σε τσιμεντένιο τοίχο μετά την απενεργοποίηση του περιοριστή ταχύτητας του αυτοκινήτου, με τον έφηβο και τον πατέρα του να έχουν υπαιτιότητα για το ατύχημα κατά 99%.
Η υπόθεση των Τζέιμς και της Τζένι Ράιλι, ο γιος των οποίων πέθανε στο ατύχημα, ήταν η πρώτη δίκη εναντίον της Tesla για ατύχημα με τα οχήματά της. Ο Μπάρετ Ράιλι οδηγούσε με 116 μίλια την ώρα ( 187 χλμ/ώρα), σε δρόμο με δηλωμένο όριο ταχύτητας 25 μίλια/ώρα, στις 8 Μαΐου 2018, όταν έχασε τον έλεγχο του Model S του 2014 ενώ προσπαθούσε να περάσει άλλο όχημα και το αυτοκίνητό του εξεράγη.
Ένας άλλος επιβάτης επίσης πέθανε ενώ ένας τρίτος επιβάτης επέζησε.
Οι γονείς του Riley είπαν ότι το δυστύχημα συνέβη αφού ένας τεχνικός της Tesla, εν αγνοία τους, απενεργοποίησε μια συσκευή που είχε εγκατασταθεί κατόπιν αιτήματός τους και η οποία περιόριζε την ταχύτητα του Model S στα 85 mph (137 χλμ/ώρα). Η κριτική επιτροπή βρήκε στην Tesla 1% αμέλεια, στον Barrett Riley 90% αμέλεια, στον James Riley 9% αμέλεια και στην Jenny Riley καθόλου για τον θάνατο του Barrett Riley.
Οι ένορκοι είπαν ότι βασει της απόφασης μπορεί να μειωθεί η αποζημίωση 4,5 και 6 εκατομμυρίων δολαρίων προς τους γονείς. Οι δικηγόροι της Tesla δεν έχουν απαντήσει ακόμα στα αιτήματα για σχολιασμό.
Η Tesla, με επικεφαλής τον δισεκατομμυριούχο επιχειρηματία Έλον Μασκ, είχε πει ότι η απερισκεψία του Μπάρετ Ράιλι προκάλεσε το ατύχημα και οι γονείς του θα έπρεπε να είχαν πάρει τα κλειδιά μετά το πρόστιμο του για υπερβολική ταχύτητα τον Μάρτιο του 2018 για οδήγηση με 112 mph (180 km/h).
Η Tesla επίσης ισχυρίστηκε ότι ο Barrett Riley ξεγέλασε τον τεχνικό για να απενεργοποιήσει τον περιοριστή ταχύτητας.
Οι γονείς είπαν ότι ένα ελάττωμα σχεδιασμού στις κυψέλες μπαταριών ιόντων λιθίου και στο πακέτο μπαταριών της Tesla συνέβαλε στην πυρκαγιά, αλλά ένας δικαστής στις 29 Ιουνίου απέρριψε αυτόν τον ισχυρισμό.
Σε μια δήλωση, ο δικηγόρος των Rileys Curtis Miner είπε ότι ήταν ευχαριστημένοι με το εύρημα από αμέλεια και ελπίζει ότι η υπόθεση θα βοηθούσε στην πρόληψη άλλων ατυχημάτων και θα σώσει ζωές.
Η Tesla έχει αντιμετωπίσει ποικίλες αγωγές και ρυθμιστικές έρευνες για ατυχήματα που συνδέονται με τη λειτουργία Autopilot της. Αυτό το χαρακτηριστικό δεν ήταν θέμα στο ατύχημα του Barrett Riley, δείχνουν τα δικαστικά αρχεία.