Η Tesla Inc. ανακοίνωσε ότι θα ανακαλέσει 362.000 οχήματα στις ΗΠΑ για να ενημερώσει το λογισμικό Full Self-Driving (FSD) Beta, αφού σύμφωνα με τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ το σύστημα υποβοήθησης οδηγού δεν συμμορφώνεται επαρκώς στους νόμους για την ασφάλεια της κυκλοφορίας και μπορεί να προκαλέσει ατυχήματα.
Μάλιστα, οι Αμερικανοί γερουσιαστές Ed Markey και Richard Blumenthal, και οι δύο Δημοκρατικοί, δήλωσαν ότι η ανάκληση ήταν «πολύ καθυστερημένη», προσθέτοντας ότι «η Tesla πρέπει επιτέλους να σταματήσει να υπερεκτιμά τις πραγματικές δυνατότητες των οχημάτων της».
Μεγάλη δημοσιότητα στα μέσα αυτό το διάστημα έχει λάβει το ατύχημα που σημειώθηκε στην Κίνα και οδήγησε σε δύο θανάτους. Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο οδηγός δεν ανταποκρίνονταν τα φρένα.
Η απόφαση NHTSA
Η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) δήλωσε ότι το λογισμικό Tesla επιτρέπει σε ένα όχημα να «υπερβαίνει τα όρια ταχύτητας ή να ταξιδεύει μέσω διασταυρώσεων με παράνομο ή απρόβλεπτο τρόπο. Και αυτό αυξάνει τον κίνδυνο σύγκρουσης. Η Tesla θα απελευθερώσει ένα πρόγραμμα over-the-air (OTA), μία δωρεάν ενημέρωση λογισμικού, ωστόσο η κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι δεν γνωρίζει περιστατικά με τυχόν τραυματισμούς ή θανάτους που μπορεί να σχετίζονται με το ζήτημα της ανάκλησης.
Η ανάκληση καλύπτει οχήματα Model S και Model X 2016-2023, οχήματα Model 3 2017-2023 και Model Y 2020-2023 εξοπλισμένα με λογισμικό FSD Beta.
Πάντως σύμφωνα με το Reuters οι μετοχές της Tesla υποχώρησαν κατά 3,6% στα 206,62 δολάρια το απόγευμα της Πέμπτης. Ήταν από τις πιο ενεργές μετοχές στα χρηματιστήρια των ΗΠΑ.
Το σύστημα υποβοήθησης οδηγού της Tesla αντιμετωπίζει ρυθμιστικό και δημόσιο έλεγχο. Η NHTSA ζήτησε από την Tesla να ανακαλέσει τα οχήματα, αλλά η εταιρεία είπε, παρά την ανάκληση, ότι δεν συμφωνούσε με την ανάλυση της NHTSA. Η κίνηση αυτή της NHTSA είναι μια σπάνια παρέμβαση των ομοσπονδιακών ρυθμιστικών αρχών.
Η ανάκληση έρχεται λιγότερο από δύο εβδομάδες πριν από την ημέρα επενδυτών της εταιρείας την 1η Μαρτίου, κατά την οποία ο Musk αναμένεται να προωθήσει την ικανότητα τεχνητής νοημοσύνης του κατασκευαστή EV και σχεδιάζει να επεκτείνει τη σειρά οχημάτων του.
Ενώ η λειτουργία Autopilot της Tesla βοηθά στο τιμόνι, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα για άλλα οχήματα και πεζούς εντός της λωρίδας της, η εταιρεία λέει ότι το FSD είναι ένα πιο προηγμένο σύστημα «σχεδιασμένο για να παρέχει πιο ενεργή καθοδήγηση και υποβοηθούμενη οδήγηση» υπό την ενεργή επίβλεψη του οδηγού.
Η Tesla ανέφερε ότι είχε αναβαλλόμενα έσοδα 2,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων στα τέλη του 2022 που σχετίζονται με «πρόσβαση στις λειτουργίες FSD, συνδεσιμότητα στο διαδίκτυο, δωρεάν προγράμματα Supercharging και ενημερώσεις λογισμικού over-the-air κυρίως για πωλήσεις αυτοκινήτων».
Δεν ήταν δυνατή η επικοινωνία με την Tesla για σχολιασμό, αλλά ο Μασκ έγραψε στο Twitter την Πέμπτη ότι η λέξη “ανάκληση” για μια ενημέρωση λογισμικού over-the-air είναι “αναχρονιστική και απλά λάθος!”