Στις 20 Μαΐου στην πτήση SQ321 της Singapore Airlines από το Λονδίνο στη Σιγκαπούρη έντονες αναταράξεις προκάλεσαν δεκάδες τραυματισμούς και τον θάνατο ενός 73χρονου.
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία στους επιβάτες με μικροτραυματισμούς θα καταβληθούν 10.000 δολάρια, ενώ όσοι έχουν σοβαρούς τραυματισμούς μπορούν να συζητήσουν αποζημιώσεις με βάση την κατάσταση της υγείας τους και καταβολή 25.000 δολαρίων για την αντιμετώπιση των άμεσων αναγκών τους. Σύμφωνα με πηγές του Reuters η Allianz είναι η κύρια ασφαλιστική εταιρεία για το αεροσκάφος.
Τρεις εβδομάδες μετά την πτήση, 11 επιβάτες εξακολουθούν να λαμβάνουν ιατρική φροντίδα σε νοσοκομεία της Μπανγκόκ, σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία. Ένας 73χρονος επιβάτης πέθανε από καρδιακή προσβολή και δεκάδες τραυματίστηκαν όταν το αεροσκάφος βρέθηκε σε ξαφνική, ακραία αναταραχή ενώ πετούσε πάνω από τη Μιανμάρ.
Οι επιβάτες είπαν ότι το πλήρωμα και όσοι δεν ήταν δεμένοι χτύπησαν με δύναμη στην οροφή της καμπίνας. Νοσοκομείο της Μπανγκόκ που νοσηλεύει επιβάτες είπε ότι υπήρξαν τραυματισμοί στο νωτιαίο μυελό, στον εγκέφαλο και στο κρανίο.
Η Singapore Airlines δήλωσε ότι θα επιστρέψει τα αεροπορικά εισιτήρια στους επιβάτες και θα τους αποζημιώσει για την καθυστέρηση, σύμφωνα με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή της Βρετανίας που καλύπτουν τα εισιτήριά τους.
Μια διεθνής συμφωνία, η Σύμβαση του Μόντρεαλ, καθιστά τις αεροπορικές εταιρείες υπεύθυνες για σωματικούς τραυματισμούς από ατυχήματα σε διεθνείς πτήσεις, οι οποίες μπορεί να περιλαμβάνουν αναταράξεις, ανεξάρτητα από το αν ήταν αμέλεια.
Εάν οι επιβάτες υποβάλουν μήνυση, η αεροπορική εταιρεία δεν μπορεί να αμφισβητήσει αποζημίωση έως και 175.000 $, αλλά εάν ζητηθεί μεγαλύτερη αποζημίωση, η Singapore Airlines μπορεί να προσπαθήσει να περιορίσει την ευθύνη αποδεικνύοντας ότι έλαβε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποφύγει την αναταραχή, λένε οι δικηγόροι.
Τα συμβόλαια ταξιδιωτικής ασφάλισης των ιδιωτών πιθανότατα θα καλύπτουν τραυματισμούς από αναταράξεις αεροσκαφών, αλλά τα συμβόλαια μπορεί να διαφέρουν, δήλωσε η Ένωση Βρετανών Ασφαλιστών μετά το περιστατικό.
Ο δικηγόρος των ταξιδιωτικών αξιώσεων Peter Carter είπε ότι η εταιρεία του με έδρα την Αυστραλία, Carter Capner Law, η οποία εκπροσωπεί ορισμένους επιβάτες, δίνει μεγάλη προσοχή στο τι μπορεί να λένε οι αναφορές ατυχημάτων για τον τύπο των αναταράξεων και εάν οι πιλότοι θα μπορούσαν να το είχαν αποφύγει.
Πηγή: Reuters