Στα μέσα Δεκεμβρίου του περασμένου χρόνου, η πλατφόρμα της Pricefox, του νέου online aggregator στις ασφαλίσεις οχημάτων ανακοίνωσε την έναρξη εργασιών της με τη συμμετοχή πέντε ασφαλιστικών εταιρειών (Εθνική Ασφαλιστική, Ευρώπη Ασφαλιστική, Euroins, Eurolife & Groupama Ασφαλιστική). Ένα νέο κανάλι ασφαλιστικής διαμεσολάβησης το οποίο υποστηρίζουν και χρηματοδοτούν ο όμιλος Antenna με ηγετική θέση στα Mέσα Mαζικής Eνημέρωσης στην Ελλάδα μαζί με τον πολυεθνικό όμιλο Compare Europe Group, μέλος της Nova Founders Capital. Προκειμένου να μάθουμε περισσότερα σχετικά με τις προθέσεις και τη στρατηγική των στελεχών της νέας πλατφόρμας σύγκρισης τιμών, επικοινωνήσαμε με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας, Δημήτρη Τσατίρη και του ζητήσαμε να μιλήσουμε για το νέο τους εγχείρημα.
Συνέντευξη Δημήτρη Τσατίρη, Διευθύνοντα Συμβούλου, Pricefox.gr στον δημοσιογράφο Νίκο Μωράκη
Γιατί αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την προώθηση ασφαλιστικών προϊόντων online;
Η ομάδα του Pricefox, έχει στο δυναμικό της στελέχη με πολυετή πείρα στον ασφαλιστικό χώρο. Όλοι μας λοιπόν, καταλαβαίνουμε τη σημασία της ιδιωτικής ασφάλειας σαν θεσμός κοινωνικής σταθερότητας, που μπορεί να προστατεύσει τους καταναλωτές στα δύσκολα. Παράλληλα πιστεύουμε στα οφέλη της τεχνολογίας, και πως αυτή μπορεί να δώσει περισσότερη δύναμη στον καταναλωτή και να τον βοηθήσει να γλιτώσει χρόνο και χρήμα. Σε αυτό το κομμάτι θεωρώ, ότι έχουμε ακόμα να κάνουμε πολλά βήματα. Πάρτε για παράδειγμα την ασφάλεια αυτοκινήτου. Στην Ελλάδα, περίπου το 8-10% των οχημάτων ασφαλίζονται online, την ίδια στιγμή το ποσοστό αυτό σε πολλές χώρες της Ευρώπης ξεπερνά το και το 50%. Στο Pricefox πιστεύουμε ότι τα ψηφιακά κανάλια πώλησης μπορούν να βοηθήσουν τον καταναλωτή να ενημερωθεί και να διαλέξει εύκολα και γρήγορα το προϊόν που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες του.
Ποια είναι η γνώμη σας για την ασφαλιστική συνείδηση στη χώρα μας;
Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία χρόνια γίνονται σημαντικά βήματα για την ενίσχυση της ασφαλιστικής συνείδησης στην Ελλάδα. Οι ίδιες οι επιχειρήσεις αλλάζουν για να φτάσουν πιο κοντά στον καταναλωτή, ενώ και οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές εκπαιδευόμαστε και έχουμε πλέον πολύ καλύτερη κατανόηση του κανονιστικού πλαισίου. Δεν θα διαφωνήσουμε νομίζω όμως στο ότι έχουμε όλοι, επιχειρήσεις, τύπος και ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, πολλά βήματα να κάνουμε για την εμπέδωση της ασφαλιστικής συνείδησης στη χώρα μας. Γιατί η αλήθεια είναι ότι παραμένουμε μία χώρα με πάνω από μισό εκατομμύριο ανασφάλιστα οχήματα στους δρόμους, μία χώρα όπου μετά από σημαντικές φυσικές καταστροφές που διέλυσαν ζωές και περιουσίες, συνεχίζει να έχει ένα πολύ χαμηλό ποσοστό διείσδυσης στην ασφάλειας κατοικίας.
Εδώ, νομίζω το διαδίκτυο μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο. Οι Έλληνες είμαστε πλέον αρκετά εξοικειωμένοι με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το internet. Το πρόβλημα βέβαια είναι ότι πλέον βομβαρδιζόμαστε από πληροφορίες. Για αυτόν το λόγο, στο Pricefox.gr έχουμε συγκεντρώσει χρήσιμες πληροφορίες για την ασφάλεια αυτοκινήτου, ό,τι θα ήθελε να μάθει ο καταναλωτής, είτε για ασφαλιστικές επιχειρήσεις (ανεξάρτητα από το αν συνεργάζονται με το Pricefox ή όχι) είτε για τα διαφορετικά πακέτα και καλύψεις που υπάρχουν στην αγορά σε ένα site. Η ανταπόκριση του κοινού σε αυτή μας τη προσπάθεια δείχνει ότι αυτό ήταν κάτι που πραγματικά έλειπε από την ασφαλιστική αγορά.
Έχετε διαλέξει ένα πολύ συγκεκριμένο κανάλι διανομής ασφαλιστικών προϊόντων. Πιστεύετε ότι μπορείτε να εξυπηρετήσετε όλες τις ασφαλιστικές ανάγκες του κόσμου ή μόνο συγκεκριμένων κλάδων;
Η Ευρωπαϊκή εμπειρία δείχνει ότι η διείσδυση των διαδικτυακών πωλήσεων διαφέρει από κλάδο σε κλάδο. Σίγουρα ασφαλιστικά προϊόντα σχετικώς πιο απλά, όπως η ασφάλεια αυτοκινήτου ή κατοικίας μπορούν πολύ πιο εύκολα να πωληθούν διαδικτυακά. Παρόλα αυτά ο κόσμος και οι συνήθειες αλλάζουν πλέον δραστικά. Πλέον σε πολλές χώρες του κόσμου κάποιος μπορεί να πάρει στεγαστικό δάνειο χωρίς να επισκεφθεί την τράπεζά του. Εάν ένα τόσο πολύπλοκο προϊόν μπορεί να εξυπηρετηθεί online, γιατί αυτό να μην μπορεί να γίνει και για πιο εξεζητημένα ασφαλιστικά προϊόντα όπως η ασφάλεια υγείας;
Για να είμαι ξεκάθαρος, δεν πιστεύω ότι η τα παραδοσιακά κανάλια πώλησης δεν έχουν μέλλον, απλά πλέον ο καταναλωτής έχει περισσότερες επιλογές. Σε αυτό το περιβάλλον μία όλο και μεγαλύτερη μερίδα καταναλωτών θέλει να ενημερώνεται και να αγοράζει online. Οι καταναλωτές αποφασίζουν και επιλέγουν. Εμείς οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, είτε παραδοσιακοί είτε μία πλατφόρμα σαν το Pricefox προσαρμοζόμαστε στις ανάγκες τους.
Πώς πιστεύετε ότι θα διαμορφωθεί στο μέλλον η ασφάλιση οχημάτων;
Πιστεύω ότι στο μέλλον η ασφάλιση οχημάτων θα αλλάξει άρδην. Σίγουρα η διείσδυση των ψηφιακών καναλιών πώλησης θα μεγαλώσει και θεωρούμε ότι τα επόμενα χρόνια θα ξεπεράσει το 20-30%. Σκεφτείτε ότι σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, όπως π.χ. το Ηνωμένο Βασίλειο, το ποσοστό αυτό ξεπερνά το 70%.
Η τεχνολογία όμως δεν θα αλλάξει μόνο τον τρόπο που αγοράζουμε την ασφάλεια αυτοκινήτου μας. Νέα προϊόντα τηλεματικής που θα τιμολογούν με βάζει το τρόπο και χρόνο οδήγησης μας θα οδηγήσουν σε πολύ πιο εξατομικευμένη και πιο δίκαιη τιμολόγηση. Οι αλλαγές αυτές πιστεύω θα περιορίζουν και την κουβέντα γύρω από την ασφάλεια χαμηλής διάρκειας κάτι που στην ουσία και με ελάχιστες εξαιρέσεις (ειδικά όταν μπορείς να αγοράσεις με δόσεις στη κάρτα σου) δεν ωφελεί καθόλου το καταναλωτή.
Αλλά ακόμη και στην εξυπηρέτηση πελατών και τη διαχείριση ζημιών, ο πελάτης θα μπορεί με το πάτημα ενός κουμπιού να καλέσει την φροντίδα ατυχήματος ή την οδική βοήθεια και να διαχειριστεί την όποια ζημιά του από το κινητό του. Αυτά είναι βέβαια εργαλεία που ήδη χρησιμοποιούν ασφαλιστικές εταιρείες στην Ελλάδα, στο μέλλον όμως θα είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση.
Διαβάστε επίσης: Pricefox: Online η «αλεπού» του ομίλου Antenna και της Nova Founders Capital
Ποιος είναι ο μακροπρόθεσμος στόχος σας; Πώς σκοπεύετε να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό;
Στόχος μας είναι το Pricefox να προσφέρει τέτοια υπεραξία και πληροφόρηση στους καταναλωτές ώστε να γίνει η νούμερο ένα πλατφόρμα σύγκρισης και αγοράς υπηρεσιών στην Ελλάδα. Επιπλέον θέλουμε να είμαστε ένας σημαντικός κρίκος στην αλυσίδα των πρόσφατων επιτυχιών του ελληνικού start-up οικοσυστήματος και να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας στην χώρα μας.
Τώρα στο ερώτημα που θέσατε σχετικά με τη διαφοροποίηση, νομίζω ότι τα κύρια στοιχεία είναι δύο. Το πρώτο στοιχείο με το οποίο θα διαφοροποιηθούμε είναι σίγουρα ο τρόπος με τον οποίο εξυπηρετούμε τους πελάτες μας. Θέλουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας τις καλύτερες τιμές της αγοράς με την καλύτερη εξυπηρέτηση. Αυτό κάποιες φορές μπορεί να σημαίνει περισσότερη δουλειά για την ομάδα μας. Να σας δώσω ένα παράδειγμα, τις πρώτες μέρες λάβαμε αρκετά τηλέφωνα από ανθρώπους που απλά έψαχναν τηλέφωνα οδικής βοήθειας ή εξυπηρέτησης πελατών της ασφαλιστικής τους. Οι άνθρωποι αυτοί δεν ήταν πελάτες μας, η ομάδα μας όμως στο κέντρο εξυπηρέτησης τους βοήθησέ, δίνοντας τους το σωστό τηλέφωνο.
Το άλλο στοιχείο με το οποίο προσδοκούμε να διαφοροποιηθούμε είναι η τεχνολογία. Καθώς η πλατφόρμα μας θα εμπλουτίζεται με όλο και περισσότερες συνεργασίες θα δείτε και μια σειρά από καινοτομίες στον τρόπο με τον οποίο προσαρμόζουμε την εμπειρία του κάθε πελάτη στη πλατφόρμα μας. Στόχος μας να κάνουμε την onlineπώληση ασφαλειών ακόμα πιο εύκολη και γρήγορη για τους Έλληνες καταναλωτές.
Ποιοι είναι οι μέτοχοί σας; Σας υποστηρίζουν με πολύτιμο know-how;
Είμαστε πραγματικά περήφανοι που έχουμε δύο τέτοιους σημαντικούς ομίλους να μας στηρίζουν. Έχουμε στο διοικητικό μας συμβούλιο ανθρώπους με σπουδαία εμπειρία και τεχνογνωσία. O όμιλος Αντέννα είναι δίπλα μας από τη πρώτη στιγμή, με την πολυετή πείρα του στο marketing και στη προώθηση και σίγουρα μόλις ξεκινήσουμε να διαφημίζουμε τη πλατφόρμα μας στα μέσα ενημέρωσης αυτή η εμπειρία θα αποδειχθεί πολύτιμη για να αναδείξουμε την αξία της ασφάλειας αυτοκινήτου αλλά και τα προτερήματα του Pricefox ειδικότερα. Από την άλλη, η ομάδα της Nova Founders Capital έχει δημιουργήσει με μεγάλη επιτυχία πλατφόρμες σε πάνω από 14 χώρες σε όλο τον κόσμο. Η εμπειρία αυτή θα βοηθήσει όχι μόνο το Pricefoxαλλά και όλη την Ελληνική αγορά να κάνει άλματα προόδου.
Θα περιοριστείτε στην προώθηση ασφαλιστικών προϊόντων ή θα ανοίξετε τις υπηρεσίες σας και σε άλλους κλάδους στο μέλλον;
Αυτή τη στιγμή είμαστε όλοι προσηλωμένοι στο πρώτο προϊόν στη πλατφόρμα μας, αυτό της ασφάλειας αυτοκινήτου Η ανάγκη του καταναλωτικού κοινού να ενημερωθεί και να αγοράσει εύκολα και γρήγορα την ασφάλεια αυτοκινήτου του online είναι πολύ μεγάλη. Ήδη, έχουμε μία σειρά από εμπορικές συμφωνίες με ασφαλιστικές επιχειρήσεις τις οποίες και ανυπομονούμε να «ανεβάσουμε» στην πλατφόρμα μας. Επιπλέον όπως σας είπα και πιο πριν οι καινοτομίες που θέλουμε να εισάγουμε στη σύγκριση ασφαλιστικών προϊόντων είναι πολλές. Στόχος μας λοιπόν να πετύχει το Pricefox στην ασφάλεια αυτοκινήτου και μετά θα έχουμε την ευκαιρία επεκταθούμε και σε άλλες αγορές.