Οκτώ παραινέσεις – προτροπές προς τις ναυτιλιακές εταιρείες ώστε να περιοριστούν οι πυρκαγιές σε πλοία μεταφοράς συμβατικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, διατυπώνει η Διεθνής Ένωση Ναυτασφαλιστών (IUMI), αντιλαμβανόμενη την ανησυχία της ναυτιλιακής αγοράς μετά τις εκτεταμένες καταστροφές που προκλήθηκαν εν πλω σε ανάλογα περιστατικά.
της Βίκυς Γερασίμου
Σημειώνει ωστόσο ότι οι πυρκαγιές σε φορτία με ηλεκτρικά οχήματα δεν αξιολογούνται ούτε πιο επικίνδυνες από αυτές με συμβατικά οχήματα, ούτε πιο συχνές.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως επισημαίνει τα εξής:
– Συστήνονται αυστηρότεροι έλεγχοι για το ποια φορτία είναι αποδεκτά και ποια όχι.
– Απαιτείται η έγκαιρη ανίχνευση προκειμένου να μειώνεται στο ελάχιστο ο χρόνος αντίδρασης των πληρωμάτων με πυροσβεστικά μέσα
– Συστήνεται η άμεση χρήση συστημάτων πυρόσβεσης με αφρό υψηλής διόγκωσης ώστε να αντιμετωπίζεται έγκαιρα εξάπλωση της πυρκαγιάς σε PCTC (πλοία μεταφοράς και φορτηγών).
– Συστήνεται, πέραν των όποιων προληπτικών μέτρων λαμβάνονται μέχρι σήμερα και η χρήση καμερών θερμικής απεικόνισης με ΑΙ.
– Συστήνεται η χρήση συστημάτων Drencher για την κατάσβεση πυρκαγιών σε πλοία RORO (μεταφέρουν αποκλειστικά οχήματα) και ROMAX (μεταφέρουν και επιβάτες) για την αντιμετώπιση κάθε περιστατικού πυρκαγιάς.
– Πολλά RORO συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό οχημάτων σε ανοικτά καταστρώματα, όπου η ροή του αέρα καθιστά την πυρόσβεση δύσκολη.
– Στα πλοία PCTC διαπιστώνεται ότι αρκετοί επιβάτες επιθυμούν τη φόρτιση των οχημάτων τους εν πλω, πολλά από τα οποία είναι παλαιότερης τεχνολογίας και άρα ενδεχομένως λιγότερο ασφαλή.
– Tα PCTC συνηθίζουν να μεταφέρουν οχήματα δίχως πολλές φορές να αφήνουν μεταξύ τους ελεύθερους χώρους κίνησης του πληρώματος, με αποτέλεσμα να αποδεικνύεται δύσκολη η πρόσβαση σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Φλέγεται φορτηγό πλοίο με 3.800 οχήματα στα ανοικτά των ακτών της Ολλανδίας