Στη Βρετανία συμβαίνει ένα φαινόμενο που πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα προς αποφυγήν διεθνώς. Πρόκειται για τη διπλή τιμολόγηση, που σύμφωνα με την αρχή CMA που είναι επιφορτιμένη με τον έλεγχο του ανταγωνισμού αποτελεί το “crack” της ιδιωτικής ασφάλισης από την άποψη ότι είναι εξαιρετικά “εθιστικό” σαν πρακτική για τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Στην CMA είχε απευθυνθεί η Ένωση Καταναλωτών Citizens Advice στη Βρετανία για να παραπονεθεί για την άνιση μεταχείριση των καταναλωτών και την καταστρατήγηση των δικαιωμάτων τους, καθώς οι πελάτες που βρίσκονταν για χρόνια σε μία εταιρεία ασφαλίζοντας το σπίτι ‘ή το αυτοκίνητό τους έφταναν να πληρώνουν πολύ ακριβότερα ασφάλιστρα από τους νέους πελάτες.
Διαβάστε επίσης: “Φόρος Πιστότητας: Διπλάσια ασφάλιστρα για το ίδιο πρόγραμμα”
Εκπρόσωπος της Hughes Insurance ανέφερε ότι χάρη σε πρόσφατες ενέργειες όπως τον “Οδηγό Αρχών” (κατευθυντήριες αρχές) που εκδόθηκε από την ABI και την ΒΙΒΑ η “ασφαλιστική βιομηχανία ξύπνησε και κατάλαβε ότι οι πρακτικές αυτές δεν ήταν σωστές. Ωστόσο” πρόσθεσε “μην φανταστείτε ότι οι άνθρωποι των εταιρειών ξυπνούν κάθε μέρα και λένε ας πάμε να κάνουμε διπλή τιμολόγηση. Όλοι μισούν την εν λόγω πρακτική. Πάντως όσα προβλήματα και εάν έχει η ασφαλιστική βιομηχανία τίποτα δεν συγκρίνεται με αυτά που έχουν άλλοι κλάδοι.”
Αποφασισμένη η FCA να επιβάλλει το νόμο
Η καταγγελία στην CMA οδήγησε σε μια σχεδόν άμεση απάντηση από την Αρχή Χρηματοοικονομικής Συμπεριφοράς (FCA), που άρχισε να εξετάζει τη διπλή τιμολόγηση. Λίγες ώρες μετά τη δημοσιοποίηση της καταγγελίας η εποπτική αρχή επιβεβαίωσε ότι θα ξεκινήσει έρευνα για το πώς οι γενικές ασφαλιστικές εταιρείες χρεώνουν τους πελάτες τους για ασφάλιση κατοικίας και αυτοκινήτων. Ο σύμβουλος δεοντολογίας Duncan Minty δήλωσε μάλιστα ότι η FCA ήταν “αποφασισμένη”. Κατά την άποψή του, ήταν “προφανές” ότι υπήρχε ένα ζήτημα και ενώ η ασφάλιση είναι μόνο ένας από τους πέντε τομείς που αφορά το Citizens Advice που ‘εκανε την αρχική καταγγελία, σημείωσε ότι οι ασφαλίσεις θα αποτελούσε “πρωταρχική” εστίαση.
«Ο ασφαλιστικός κλάδος θα έπρεπε να βρίσκεται σε αμηχανία για ορισμένες από τις πρακτικές που έχει ακολουθήσει όλα αυτά τα χρόνια»
Η αμηχανία της αγοράς
Ο τεχνικός διευθυντής της Axa Ντέιβιντ Ουίλιαμς παρευρέθηκε στην ανακοίνωση του “Οδηγού Αρχών” και μιλώντας για τις κατευθυντήριες αρχές έδωσε τη δική του οπτική: «Ο ασφαλιστικός κλάδος θα έπρεπε να βρίσκεται σε αμηχανία για ορισμένες από τις πρακτικές που έχει ακολουθήσει όλα αυτά τα χρόνια». Αλλά, όπως και ο Hughes, επέμεινε ότι έχουν ληφθεί μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος. “Πριν από τρία χρόνια έδωσα μια ομιλία σε πολλά δείπνα του CII, όπου μίλησα για το μεγάλο λάθος της ασφαλιστικής βιομηχανίας να χρησιμοποιεί τα πιο λαμπρά μυαλά της, έξυπνους αναλογιστές και να ξοδεύει τόσα χρήματα όχι για να βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη αλλά για να κάνει πιο ελαστικές τις τιμές” ανέφερε ο Ουίλιαμς. Τέλος όπως εξήγησε ο Hughes η ασφαλιστική αγορά χωρίς αμφιβολία πρέπει να προετοιμαστεί για το τέλος της διπλης τιμολόγησης και να σκεφτεί πως θα σχεδιάσει την επόμενη μέρα.
Διαβάστε: Βρετανία: Επιλέγουν συμβόλαια στο αυτοκίνητο που είναι ακριβότερα κατά 460 λίρες
Πηγή: Insurance Age