Η τιμολογιακή αυτοσυγκράτηση που επέδειξαν ορισμένες ασφαλιστικές εταιρείες σε ό,τι αφορά την ανατίμηση των ασφαλίστρων τους στον κλάδο Αστικής Ευθύνης Αυτοκινήτων, καθώς και η μεταφορά μικρού μέρους της παραγωγής σε νέες Εταιρείες Παροχής Υπηρεσιών (ΕΠΥ), οι οποίες σήμερα δεν καταγράφονται στα επίσημα στατιστικά της αγοράς, περιόρισαν την αύξηση της παραγωγής ασφαλίστρων στον κλάδο, στο 1,1% κατά το οκτάμηνο του 2022 έναντι αντίστοιχου περσινού διαστήματος.
Του Πλάτωνα Τσούλου
Όπως εξηγούν ανώτατα στελέχη κλάδου, μπορεί φέτος οι εταιρείες να μπήκαν σε ένα πρώτο -μικρής έκτασης- κύκλο αύξησης των τιμολογίων τους, όμως το παιχνίδι αυτό δεν ακολούθησε το σύνολο της αγοράς, με αποτέλεσμα η τόνωση της παραγωγής διά των ανατιμήσεων να μην γίνει πραγματικά αισθητή και να περιοριστεί μόνο σε όσες εταιρείες προέβησαν σε ανάλογες τιμολογιακές προσαρμογές.
Στο μεταξύ, η ομάδα των ΕΠΥ φαίνεται να διευρύνεται με νέες «αφίξεις», οι οποίες σε κάθε περίπτωση επηρεάζουν το μοίρασμα της συνολικής «πίτας» στον κλάδο και όσο οι εταιρείες αυτές δεν προσμετρώνται στις επίσημες μετρήσεις της Ένωσης, επηρεάζουν αρνητικά την καταγραφή της εξέλιξης των σχετικών μεγεθών.
Στον αντίποδα, στήριξη στην παραγωγή ασφαλίστρων αστικής ευθύνης οχημάτων έδωσαν οι αυξημένες αξίες των Ι.Χ. αυτοκινήτων που ως αποτέλεσμα είχαν μία μικρή τόνωση των εσόδων των ασφαλιστικών εταιρειών από τις συμπληρωματικές καλύψεις μερικής ή ολικής κλοπής.
Προς την ίδια κατεύθυνση, ανάλογη στήριξη παρείχε και η αύξηση του στόλου των Ι.Χ. οχημάτων με νέες ταξινομήσεις καινούργιων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.