Συνεχίζοντας το ρεπορτάζ της Ασφαλιστικής Αγοράς στο νομό Θεσσαλονίκης – στο πλαίσιο της στήλης «Επαρχία Αγάπη μου» – επικοινωνήσαμε με τον Ευάγγελο Μυλωνά, Ασφαλιστικές Υπηρεσίες ΜΥΛΩΝΑΣ, και του ζητήσαμε να μας απαντήσει σε μια σειρά από ερωτήσεις σχετικά με τη δραστηριότητα των Ασφαλιστών στο Νομό αλλά και για την εικόνα της αγοράς σήμερα.
Συνέντευξη Ευάγγελος Μυλωνάς
Μιλήστε μας για την Εταιρεία σας. Από πότε δραστηριοποιείστε στο χώρο;
Η δραστηριοποίηση μας στον ασφαλιστικό χώρο ξεκίνησε το 1962 ως υποκατάστημα Β. Ελλάδος της τότε ασφαλιστικής εταιρείας ΚΟΣΜΟΣ, η οποία εν συνεχεία εξαγοράστηκε από τη γαλλική AGF και μετονομάστηκε σε AGF KOSMOS. Το 1998 μετά την εξαγορά της από την Allianz, δημιουργήθηκε η ΜΥΛΩΝΑΣ Α.Ε. που συνεχίζει τις εργασίες της μέχρι σήμερα. Είμαστε τρεις γενιές ασφαλιστών, καθώς ο Ευάγγελος Μυλωνάς ο πρεσβύτερος έκανε την αρχή για να ακολουθήσει ο υιός Κωνσταντίνος Μυλωνάς και πλέον τα εγγόνια Ευάγγελος και Σπύρος.
Πιστεύετε ότι έχει ολοκληρωθεί η διάδοχη κατάσταση από τον πατέρα σας; Αν όχι, ποια είναι τα σημαντικά σημεία που θα συμβουλεύατε έναν άλλο νέο να προσέχει σε παρόμοια κατάσταση;
Έχει ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό, αλλά σίγουρα όχι απόλυτα. Επιθυμούμε να είναι μια σταδιακή διαδοχή και πάντα στο σωστό timing. Πιστεύω ότι το σημαντικότερο όλων, είναι να προσέχεις την επιχείρηση σαν να την έχτισες ο ίδιος από την αρχή και παράλληλα, να προσδίδεις τις προσωπικές σου πινελιές χωρίς να διαταράσσεις το σύνολο. Παρότι η οικονομική συγκυρία των τελευταίων ετών είναι δύσκολη με αποτέλεσμα να μην υλοποιούνται όλα όπως τα σκεφτόμασταν, με προγραμματισμό και υπομονή επιτυγχάνεται το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Με ποιες εταιρείες συνεργάζεστε; Είστε ικανοποιημένος από τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που σας διαθέτουν;
Λόγω του πολύ σκληρού ανταγωνισμού που υφίσταται στην αγορά μας, είμαστε υποχρεωμένοι να παρέχουμε πάντα λύσεις και να ικανοποιούμε τους πελάτες και τους συνεργάτες μας. Γι’ αυτό, συνεργαζόμαστε είτε άμεσα είτε έμμεσα με τις περισσότερες εταιρείες. Ενδεικτικά, αναφέρω τις Ευρωπαϊκή Πίστη, Ατλαντική Ένωση, Interlife, Υδρόγειο, AXA, Groupama και Prime. Θεωρώ ότι σε μεγάλο βαθμό, τα προϊόντα ικανοποιούν τις ανάγκες των πελατών και άρα και τις δικές μας. Συγκεκριμένα, την τελευταία διετία έχει παρατηρηθεί πληθώρα νέων προγραμμάτων και μάλιστα σε κλάδους, που μέχρι τώρα υπήρχαν λίγες επιλογές.
Ως νέος πώς αντιμετωπίζετε την τοπική ασφαλιστική αγορά στην οποία δραστηριοποιήστε; Υπάρχουν ευκαιρίες ανάπτυξης εργασιών;
Η ασφαλιστική αγορά της Θεσσαλονίκης και γενικότερα της Β. Ελλάδος, χαρακτηρίζεται από τα ίδια προβλήματα που αντιμετωπίζει το σύνολο της αγοράς. Υπάρχουν μικρές διαφοροποιήσεις ανά νομό, όμως σαφώς πρόκειται για το ίδιο μέγεθος. Προσωπικά, νομίζω ότι οι ευκαιρίες ανάπτυξης εργασιών συναντώνται κυρίως στον κλάδο Υγείας και δευτερευόντως στον κλάδο Σύνταξης – Αποταμίευσης. Οι παροχές που προσφέρει πλέον το Δημόσιο σε όλους είναι πενιχρές και προβλέπεται να συρρικνωθούν κι άλλο. Επομένως, οι συνθήκες είναι κατάλληλες για να χτίσουμε σταδιακά μια ισχυρή ασφαλιστική συνείδηση.
Το χαρτοφυλάκιό σας πώς χωρίζεται; Επενδύετε στους γενικούς ή ζωικούς κλάδους;
Οι εργασίες στους Γενικούς κλάδους αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του χαρτοφυλακίου μας. Ωστόσο την τελευταία διετία ο προσανατολισμός μας έχει στραφεί στους κλάδους Ζωής, διότι είμαστε σίγουροι πως θα έχουν κυρίαρχο ρόλο. Πρέπει να εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία και να προσφέρουμε στους υποψήφιους πελάτες μας, όλες τις κατάλληλες λύσεις στις ανάγκες που θα αναδείξουμε. Γίνεται αντιληπτό ότι ο συνδυασμός της κακής κατάστασης του δημόσιου συστήματος υγείας και του σχεδόν εξαφανισμένου τρίτου πυλώνα, θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον.
Τα εναλλακτικά δίκτυα πωλήσεων πώς λειτουργούν στην αγορά σας; Έχετε παράπονα από την ασφαλιστική δραστηριότητα των τραπεζών;
Δυστυχώς, τα εναλλακτικά δίκτυα διανομής λειτουργούν με αθέμιτες πρακτικές απέναντι στους διαμεσολαβούντες. Το μεγαλύτερο μέρος του προβλήματος συναντάται μέσω της διάθεσης προϊόντων από τις τράπεζες και λιγότερο πλέον μέσω του διαδικτύου. Είναι ευρέως αποδεκτό, ότι λόγω των σημαντικά περιορισμένων παραδοσιακών εργασιών τους, μας έχουν οδηγήσει σε έναν άνισο αγώνα. Οι υποψήφιοι πελάτες μας – επιχειρηματίες και επαγγελματίες ασχέτως κλάδου, προκειμένου να διασφαλίσουν τα συμφέροντα τους χωρίς να ριψοκινδυνεύσουν την συναλλαγή μαζί τους (χρηματοδότηση, ευνοϊκότερη ρύθμιση δανείου, παροχή μπλοκ επιταγών, κ.λπ.) καταλήγουν να μην έχουν επιλογή. Φυσικά, το πρόβλημα διογκώνεται καθώς η υπασφάλιση είναι το πλέον σύνηθες φαινόμενο και σε τελική ανάλυση, ο θεσμός της ασφάλισης βάλλεται ακόμη περισσότερο.
Τέλος, ποια η άποψή σας για τους μαύρους κωδικούς στην πόλη σας; Υπάρχουν, και αν ναι, πόσο σας επηρεάζουν στη λειτουργία σας;
Πρόκειται για φαινόμενο που απορρέει από τη βαρύτατη φορολόγηση και προβλέπεται να αμβλυνθεί. Επιπλέον, αρκετοί αφερέγγυοι της αγοράς βρίσκουν διέξοδο προκειμένου να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις εργασίες τους, συνεχίζοντας να αδιαφορούν προκλητικά απέναντι στις οικονομικές τους οφειλές σε σχήματα διαμεσολάβησης και ασφαλιστικές εταιρείες.