Έξι βασικές οδηγίες για τους ασφαλισμένους εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (European Insurance and Occupational Pensions Authority – EIOPA) προκειμένου να ενημερώσει τους καταναλωτές για το τι πρέπει να γνωρίζουν στην πανδημία του κορωνοϊού Covid-19 και να προστατευτούν από περιπτώσεις απάτης.
Ειδικότερα η EIOPA αναφέρει:
- Ελέγξτε το ασφαλιστήριο συμβόλαιό σας: Ελέγξτε τα έγγραφα της ασφαλιστικής σύμβασής σας για να βεβαιωθείτε ότι έχετε την κάλυψη που χρειάζεστε: τι περιλαμβάνεται και, κυρίως, τι εξαιρείται.
- Μάθετε τις συμβατικές σας υποχρεώσεις: Επικοινωνήστε με την ασφαλιστική σας επιχείρηση ή τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή σας εάν δεν μπορείτε να εκπληρώσετε τις συμβατικές υποχρεώσεις σας, π.χ. εάν αντιμετωπίζετε οικονομικές δυσκολίες. Αυτοί μπορούν να σας ενημερώσουν για τις τυχόν συνέπειες ή τις διαφορετικές επιλογές και μπορεί να σχεδιάζουν μέτρα που θα σας συνδράμουν
- Ενημερωθείτε για μέτρα εκτάκτου ανάγκης: Ελέγξτε για τυχόν μέτρα που έχει λάβει η ασφαλιστική σας επιχείρηση, όπως αλλαγές στις διαδικασίες διαχείρισης αποζημιώσεων. Τα τυχόν μέτρα μπορεί να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε ζητήματα σχετικά με το ασφαλιστήριο συμβόλαιό σας.
- Προσοχή για ενδεχόμενα απάτης: Εάν λάβετε μια προσφορά, βεβαιωθείτε ότι έχετε ελέγξει διεξοδικά τις λεπτομέρειες. Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί σε ηλεκτρονικά μηνύματα ή υπηρεσίες που προσφέρονται μέσω διαδικτύου, κυρίως εάν δεν τις έχετε ξαναχρησιμοποιήσει. Ενδείξεις απάτης: η προσφορά είναι άκρως δελεαστική – σας ασκείται αχρείαστη πίεση – σας ζητούνται προσωπικές πληροφορίες, π.χ. όνομα χρήστη, κωδικός πρόσβασης, προσωπικά ή οικονομικά στοιχεία.
- Μην πανικοβληθείτε αν το επενδυτικό σας προϊόν που βασίζεται σε ασφάλιση έχει χάσει αξία: Οι χρηματιστηριακές αγορές παρουσιάζουν μεγάλη μεταβλητότητα προς το παρόν και ίσως για κάποιο χρονικό διάστημα. Εάν ανησυχείτε για την πτώση της αξίας του προϊόντος ή για το εάν το προϊόν εξακολουθεί να είναι κατάλληλο για εσάς, μιλήστε με την ασφαλιστική σας επιχείρηση ή τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή σας πριν την οποιαδήποτε δράση σας.
- Εάν έχετε αμφιβολίες επικοινωνήστε με την ασφαλιστική σας επιχείρηση ή τον ασφαλιστικό σας διαμεσολαβητή: Αυτοί πρέπει πάντοτε να ενεργούν προς το συμφέρον σας και είναι υποχρεωμένοι να σας παράσχουν σαφή και έγκαιρη πληροφόρηση.