Μεγάλη αύξηση καταγράφεται το τελευταίο διάστημα στα επασφάλιστρα που πληρώνουν οι νέοι οδηγοί που ασφαλίζουν τα οχήματά τους.
της Βίκυς Γερασίμου
Μέχρι πρότινος στην αγορά οι εταιρείες ασφάλιζαν τους νέους οδηγούς με μία επιβάρυνση στο ασφάλιστρο της τάξεως του 30-45%, ωστόσο πλέον παρατηρείται αύξηση που φτάνει έως και το 70-80-%. Σε ένα εξάμηνο λόγου χάρη συμβόλαιο ασφάλισης οχήματος μπορεί ένας έμπειρος οδηγός να πληρώνει 160 ευρώ και ένας νέος οδηγός 280 ευρώ.
Επειδή δεν υπάρχει νομοθεσία η οποία να ορίζει το ποσοστό αύξησης του ασφαλίστρου για τους νέους, που πρέπει όμως εκ του νόμου να έχουν ασφάλιση αστικής ευθύνης για το όχημά τους, οι εταιρείες ακολουθούν η κάθε μία διαφορετική πολιτική στο εν λόγω πεδίο.
Στις περισσότερες περιπτώσεις το επασφάλιστρο αφορά οδηγούς στην ηλικιακή κατηγορία 18-23 ετών και ανθρώπους που απέκτησαν το δίπλωμα σε διάστημα λιγότερο του ενός έτους.
Πηγές της αγοράς αποδίδουν την αύξηση στα επασφάλιστρα στο αυξημένο ρίσκο που απορρέει από τις εν λόγω ασφαλίσεις σε νέους και την αύξηση του πληθωρισμού που έχει επηρεάσει τα κόστη επισκευής στα οχήματα.
Άλλες πονηριές που έχουν βρει να τσεπώνουν λεφτά. Πέρα από το κόστος δημιουργεί προβλήματα όπως:
1. Δεν μπορεί να οδηγήσει ουσιαστικά άλλο αυτοκίνητο της οικογένειας γιατί πρέπει να ασφαλιστει και στο άλλο και το κόστος εκτινάσσεται
2. Δεν μπορεί να οδηγήσει αμάξι φίλου διότι δεν είναι δηλωμένος στην ασφάλιση του
3. Δεν μπορεί να οδηγήσει αυτοκίνητο που παραχωρεί η εργασία
Εγώ δεν χρειάζομαι πλέον επασφάλιστρο αλλά φίλος μου είναι 18. Θέλουμε να πάμε εκδρομή με το δικό μου αυτοκίνητο (δεν έχει δικό του) και να οδηγήσουμε εναλλάξ. Μας κάνει παράνομους. Απλά αν γίνει κάτι θα πρέπει να φανώ εγώ ότι οδηγούσα. Ουσιαστικα κάνουν την οδήγηση κατω των 23 προβληματική. Είναι Γελοίοι