Η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι ξεκινά επίσημη έρευνα για 416.000 οχήματα Tesla σχετικά με αναφορές για απροσδόκητη ενεργοποίηση των φρένων που συνδέεται με το σύστημα υποβοήθησης του οδηγού Autopilot.
Η προκαταρκτική αξιολόγηση καλύπτει οχήματα Tesla Model 3 και Model Y 2021-2022 στις Ηνωμένες Πολιτείες, αφού η υπηρεσία έλαβε 354 καταγγελίες σχετικά με το εν λόγω ζήτημα τους τελευταίους εννέα μήνες. Η NHTSA είπε ότι τα υπό εξέταση οχήματα διαθέτουν ένα προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού που η Tesla αποκαλεί Autopilot που τους επιτρέπει να φρενάρουν και να κατευθύνουν αυτόματα τα οχήματα εντός των λωρίδων. Η NHTSA είπε: «Οι καταγγέλλοντες αναφέρουν ότι η ταχεία επιβράδυνση μπορεί να συμβεί χωρίς προειδοποίηση, τυχαία και συχνά επανειλημμένα».
Οι ιδιοκτήτες λένε ότι έχουν εκφράσει ανησυχίες στην Tesla, η οποία απέρριψε τα παράπονα λέγοντας ότι το φρενάρισμα είναι φυσιολογικό και ορισμένοι το ονόμασαν “φανταστικό φρενάρισμα”.
Ο ιδιοκτήτης ενός Tesla Model Y του 2021 είπε στο NHTSA τον Οκτώβριο ότι ενώ οδηγούσε σε αυτοκινητόδρομο με 80 μίλια την ώρα «το αυτοκίνητο φρέναρε δυνατά και επιβράδυνε από τα 80 mph στα 69 mph σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο. Το φρενάρισμα ήταν τόσο βίαιο, το κεφάλι μου τράβηξε προς τα εμπρός και κόντεψα να χάσω τον έλεγχο του αυτοκινήτου».
Η NHTSA άνοιξε τον Αύγουστο μια επίσημη έρευνα ασφαλείας στο σύστημα Autopilot της Tesla σε 765.000 στις Η.Π.Α. οχήματα μετά από μια σειρά ατυχημάτων που αφορούσαν μοντέλα Tesla και οχήματα έκτακτης ανάγκης.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η NHTSA επιβεβαίωσε ότι επανεξετάζει τις καταγγελίες των καταναλωτών ότι τα οχήματα της Tesla ενεργοποιούσαν άσκοπα τα φρένα. Η προκαταρκτική αξιολόγηση είναι η πρώτη φάση προτού η NHTSA μπορέσει να εκδώσει επίσημη αίτηση ανάκλησης.
Τον Μάιο, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, δήλωσε ότι η απόρριψη ενός αισθητήρα ραντάρ από το μερικώς αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης θα αντιμετωπίσει το “φανταστικό φρενάρισμα”, για το οποίο ορισμένοι οδηγοί της Tesla παραπονούνται εδώ και καιρό.
Η Tesla βρίσκεται υπό ολοένα και περισσότερο έλεγχο από το NHTSA, το οποίο διερευνά διάφορα ζητήματα και ο κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων και έχει εκδώσει 10 ανακλήσεις από τον Οκτώβριο, συμπεριλαμβανομένων πολλών για θέματα λογισμικού.
Ο Jonathan Adkins, εκτελεστικός διευθυντής του Governors Highway Safety Association, της ομάδας που εκπροσωπεί τις κρατικές υπηρεσίες ασφάλειας των αυτοκινητοδρόμων, είπε στο Twitter «μια άλλη μέρα, ένα άλλο ζήτημα με την Tesla. Χαίρομαι που βλέπω την NHTSA να είναι πιο ενεργή στη βασιλεία αυτής της εταιρείας.
Τον Νοέμβριο, η Tesla ανακάλεσε σχεδόν 12.000 Η.Π.Α. οχήματα που πωλούνται από το 2017 επειδή ένα σφάλμα επικοινωνίας μπορεί να προκαλέσει ψευδή προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης ή απροσδόκητη ενεργοποίηση των φρένων έκτακτης ανάγκης.
Η ανάκληση προκλήθηκε μετά από ενημέρωση λογισμικού τον Οκτώβριο.
Την περασμένη εβδομάδα, η Tesla ανακάλεσε 578.607 Η.Π.Α. οχήματα επειδή οι πεζοί ενδέχεται να μην μπορούν να ακούσουν τον απαιτούμενο προειδοποιητικό ήχο ενός αυτοκινήτου που πλησιάζει λόγω δυνατής μουσικής ή άλλων ήχων που παίζονται από τη λειτουργία “Boombox” του.