Οι δρόμοι στις γειτονιές μας δεν εξυπηρετούν μόνο τη μετακίνησή μας με τα οχήματά μας. Είναι αστικές περιοχές, στις οποίες μεταξύ άλλων παίζουν τα παιδιά μας, κάνουμε ποδήλατο και πάμε βόλτα με την οικογένειά μας ή τα κατοικίδιά μας.
Συνήθειες που δίνουν ζωή στα στενά των πόλεων και διαμορφώνουν το ανθρώπινο πρόσωπο της κοινωνίας. Μικρές καθημερινές χαρές που ενισχύουν το αίσθημα της «καλής γειτονίας» που όλοι θέλουμε να έχουμε στην περιοχή που μένουμε.
Δυστυχώς όμως αυτή η ελευθερία κινήσεων στους δρόμους των πόλεων δεν είναι πάντα εφικτή και κρύβει κινδύνους.
Ο λόγος;
Η κακή οδηγική συμπεριφορά του μέσου Έλληνα οδηγού. Το ίδιο μέσο που βελτιώνει τη ζωή μας και τις μετακινήσεις μας, μπορεί παράλληλα να εμποδίσει την ελευθερία μας. Στάθμευση σε σημεία που εμποδίζουν τη διέλευση πεζών και ατόμων με αναπηρία, εξατμίσεις οχημάτων που δημιουργούν ηχορύπανση και επιθετική οδήγηση σε κατοικημένες περιοχές, είναι μερικοί από τους λόγους που περίπου το 70% των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων εντός των ευρωπαϊκών πόλεων αφορά τους πεζούς, τους ποδηλάτες και τους μοτοσικλετιστές.
Βέβαια η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρωπαϊκή Ένωση που κατάφερε να πετύχει το στόχο της δεκαετίας που αφορά την ελάττωση των θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα, καταγράφοντας μείωση αυτών κατά 54% (ο στόχος ήταν 50%). Το γεγονός αυτό επιτεύχθηκε όχι λόγω της βελτίωσης του τρόπου οδήγησής μας, αλλά κυρίως λόγω της ανακατασκευής πολλών αυτοκινητοδρόμων ανά την Ελλάδα.
Η προσπάθεια όμως συνεχίζεται…
Με αφορμή την 6η Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας του ΟΗΕ που φέτος γιορτάζουμε από τις 17 έως τις 23 Μαΐου και έχει σαν μήνυμα να μην ξεπερνάμε το όριο ταχύτητος 30km/h στους αστικούς δρόμους, ας ξεκινήσουμε με την αυτοβελτίωση. Να φέρουμε την αλλαγή προσέχοντας τη δική μας μετακίνηση σε αστικούς δρόμους. Να μην παρασυρόμαστε από τις υποχρεώσεις που μας ωθούν να πατήσουμε το γκάζι. Να προστατέψουμε εμείς οι ίδιοι τις γειτονιές μας. Να βάλουμε μόνοι μας το όριο των 30 χλμ. την ώρα σε όλες τις κατοικημένες περιοχές, συμβάλλοντας παράλληλα και στην παγκόσμια προσπάθεια που γίνεται να προστατευτεί το ευαίσθητο κομμάτι της κυκλοφοριακής αλυσίδας, που δεν είναι άλλο από τους πεζούς στους δρόμους.
Σύμφωνα με τον ΟΗΕ για κάθε 1χλμ./ώρα που αυξάνεται η ταχύτητα ενός οχήματος έχουμε κατά 4%-5% μεγαλύτερη πιθανότητα να συμμετάσχουμε σε θανατηφόρο ατύχημα, ενώ 1 στους 3 θανάτους λόγω τροχαίων στις ανεπτυγμένες χώρες οφείλεται στην υψηλή ταχύτητα.
Οι στατιστικές δείχνουν ότι σε ένα ατύχημα που εμπλέκεται πεζός, όσο πιο χαμηλή είναι η ταχύτητα τόσο περισσότερο περιορίζεται ο κίνδυνος θανάτου. Αν οδηγούμε με 30χλμ./ώρα, η πιθανότητα να επιβιώσει ο πεζός από το τροχαίο είναι 99%, ενώ αν αυξήσουμε την ταχύτητα σε 50χλμ./ώρα η πιθανότητα μειώνεται στο 80%.
Κάνουμε από σήμερα το #Love30 κανόνα στην καθημερινότητά μας και βάζουμε πάνω από όλα την ανθρώπινη ζωή. Ας αξιοποιήσουμε την τεχνολογία κι ας κατεβάσουμε όλοι την εφαρμογή ERGO Drive & Win για να βελτιώσουμε την οδηγική συμπεριφορά μας, ώστε να μπορούμε να απολαμβάνουμε καλές και ασφαλείς διαδρομές στις γειτονιές μας.