Ο Ασφαλιστικός Όμιλος ERGO, μητρική εταιρεία της VICTORIA, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου το 2010 ως μία επιτυχημένη χρονιά χρηματοοικονομικά. Σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, το συγκεντρωτικό αποτέλεσμα ήταν παραπάνω από το διπλάσιο και έφτασε τα 355 (173) εκατομμύρια ευρώ. Τα συνολικά έσοδα από ασφάλιστρα αυξήθηκαν κατά 5,7% και έφτασαν τα 20,1 (19,0) δισεκατομμύρια ευρώ. Όλοι οι επιχειρηματικοί τομείς συνέβαλαν σε αυτό το ευνοϊκό αποτέλεσμα. Ταυτόχρονα η ERGO χρησιμοποίησε την προώθηση του brand της στη γερμανική ασφαλιστική αγορά, για να επανατοποθετηθεί με την υπόσχεση «Ασφαλίζω σημαίνει καταλαβαίνω». Η πραγματοποίηση αυτής της υπόσχεσης βρίσκεται στις προτεραιότητες της ERGO για το 2011. Το συγκεντρωτικό αποτέλεσμα πρόκειται να αυξηθεί περαιτέρω.
Ο Torsten Oletzky, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ERGO, σχολίασε τη χρηματοοικονομική χρονιά ως εξής: «Το 2010 ήταν μία αξιοσημείωτη και ταυτόχρονα επιτυχημένη χρονιά. Σημειώθηκε αύξηση στα ασφάλιστρα της τάξης του 5,7 % και ο συνδυασμένος δείκτης για τις εγχώριες επιχειρήσεις μας ήταν για μία ακόμα φορά πολύ καλός στο 90,3 (88,3)%. Αντίθετα, οι διεθνείς επιχειρήσεις μας αντιμετώπισαν προκλήσεις στον τομέα Γενικών Ασφαλίσεων». Ο συνδυασμένος δείκτης για αυτό τον τομέα σκαρφάλωσε στο 107,9%.
Η σημαντική αύξηση στο συγκεντρωτικό αποτέλεσμα οφείλεται και στο σημαντικά βελτιωμένο επενδυτικό αποτέλεσμα, το οποίο αυξήθηκε κατά 19,1% και έφτασε τα 5,2 (4,4) δισεκατομμύρια ευρώ, το οποίο σημαίνει απόδοση της τάξης του 4,5 (3,9)%, βασισμένη στο μέσο επενδυτικό χαρτοφυλάκιο σε αγοραστική αξία. Στο τέλος του 2010, οι επενδύσεις έφταναν τα 116 (113) δισεκατομμύρια ευρώ.
«Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε αυτή τη θετική τάση στα αποτελέσματα και την ανάπτυξη την ερχόμενη χρονιά», συνέχισε ο Oletzky. «Το 2011, στοχεύουμε σε ένα συγκεντρωτικό αποτέλεσμα μεταξύ 450 και 550 εκατομμύρια ευρώ».
Ανάπτυξη επιχειρηματικού τομέα
Η ERGO κατέγραψε συνολικά έσοδα από ασφάλιστρα 5,24 (5,19) δισεκατομμυρίων ευρώ για ασφάλιση ζωής στη Γερμανία. Η ανάπτυξη 1,0% αποδίδεται ακόμα μία φορά στα υψηλά ενιαία ασφάλιστρα for annuity policies που ξεκινάνε άμεσα. Οι νέες εργασίες της ERGO, που βασίζονται στα τακτικά ασφάλιστρα παρέμειναν κάτω από το επίπεδο της περασμένης χρονιάς, κάτι που συνέβη γενικά στην αγορά.
Ο τομέας υγείας σημείωσε αύξηση 6,5% στα συνολικά ασφάλιστρα, δηλαδή 5,8 (5,4) δισεκατομμύρια ευρώ. Στη Γερμανία, η ανάπτυξη 5,7% μπορεί να ανιχνευτεί στην αναπροσαρμογή ασφαλίστρων των εργασιών σε ισχύ ως αποτέλεσμα του αυξανόμενου κόστους στην υγειονομική περίθαλψη. Οι νέες εγχώριες εργασίες αυξήθηκαν κατά 28,8% και έφτασαν τα 254 (198) εκατομμύρια ευρώ και τα έσοδα από ασφάλιστρα στις διεθνείς εργασίες αυξήθηκαν κατά 9,8%.
Στη Γερμανία, τα έσοδα από ασφάλιστρα για Γενικές Ασφαλίσεις (συμπεριλαμβανομένης της νομικής προστασίας) αυξήθηκε κατά 1,7% και έφτασε τα 3,2 (3,1) δισεκατομμύρια ευρώ, αν και η τάση ποίκιλλε ανάλογα με την αντίστοιχη γραμμή εργασίας. Ενώ η ασφάλιση ατυχημάτων, η μεγαλύτερη ενιαία γραμμή εργασίας, παρουσίασε μία μικρή πτώση κατά 1,6%, η ασφάλιση αυτοκινήτου σημείωσε αύξηση 1,5% έπειτα από δυσκολίες που αντιμετώπισε στο παρελθόν. Με μία αύξηση της τάξης του 2,9%, η εμπορική/βιομηχανική ασφάλιση παραμένει ο κύριος άξονας ανάπτυξης. Όσον αφορά στην ασφάλεια νομικής προστασίας, τα ασφάλιστρα των άμεσων εργασιών μειώθηκαν κατά 2,0%.
Ο κλάδος της ταξιδιωτικής ασφάλισης με την εταιρεία ERV παρουσίασε μεγάλη ανάπτυξη κατά 13,0%, με τα έσοδα από ασφάλιστρα να αγγίζουν τα 430 (390) εκατομμύρια ευρώ. Έπειτα από μία δύσκολη χρονιά το 2009, το πιο σταθερό οικονομικό περιβάλλον συνέβαλε επίσης στην ανάκαμψη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας.
Τα συνολικά έσοδα από ασφάλιστρα στον διεθνή τομέα ήταν 4,4 (4,0) δισεκατομμύρια ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί σε αύξηση 11,6%. Η ασφάλιση ζωής αυξήθηκε κατά 5,5% και οι Γενικές Ασφαλίσεις 17,6%. Η επέκταση των τραπεζικών εργασιών στην Πολωνία και την Ελλάδα, μέσω της συνεργασίας της VICTORIA με την Τράπεζα Πειραιώς είχε εξίσου θετική επίδραση. Δημιουργώντας μία κοινοπραξία στον τομέα της ασφάλισης ζωής με τις τοπικές αρχές στην κινέζικη επαρχία του Shandong και αγοράζοντας μετοχές σε μία βιετναμέζικη αντασφαλιστική εταιρεία γενικών ασφαλίσεων, η ERGO ενδυναμώνει τις διεθνείς επιχειρήσεις της ως κεντρικούς πυλώνες της στρατηγικής ανάπτυξης.
Αυστηρή Εστίαση στον Πελάτη
Για την ERGO, το χρηματοοικονομικό έτος 2010 σημαδεύτηκε πρώτα από όλα και κυρίως από την εφαρμογή της νέας στρατηγικής του brand. Από την προηγούμενη χρονιά, η ERGO στη Γερμανία προωθούσε προγράμματα ασφάλισης ζωής και τις Γενικές Ασφαλίσεις με το όνομά της. Αυτό ταίριαξε απόλυτα με την επανατοποθέτηση του brand: Η ERGO προσπαθεί να είναι διαφανής, απλή και πιο εύκολη στην αντίληψη των πελατών.
Η πραγματοποίηση αυτής της υπόσχεσης είναι πρώτη προτεραιότητα για το 2011. Η ERGO έχει επιλέξει ένα τελείως διαφορετικό μονοπάτι σχετικά με τους ασφαλιστικούς της όρους, κάνοντας σημαντικές περικοπές. Για παράδειγμα, οι όροι της ιδιωτικής αστικής ευθύνης έχουν μειωθεί από τις 30 σελίδες σε περίπου μία σελίδα. Το σύνολο της αλληλογραφίας προς τον πελάτη γενικά επανεξετάζεται: μέχρι σήμερα, επιστολές με συνολική κυκλοφορία 13 εκατομμυρίων έχουν γίνει πιο φιλικές στον πελάτη. Η ERGO προσκαλεί τους πελάτες της να λάβουν ενεργό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία αλλαγής συμμετέχοντας στο Εργαστήρι του Πελάτη της ΕRGO. Ο Συνήγορος του Πελάτη της ERGO, εκπροσωπεί τα συμφέροντα των πελατών στη Γερμανία από τις αρχές αυτού του έτους. Μπορεί να τον καλέσει ο πελάτης όταν δεν έχει βρει μία ικανοποιητική λύση με το τμήμα της εταιρείας που επεξεργάστηκε το αρχικό αίτημά του. Αυτή η διαδικασία αλλαγής συνοδεύεται εδώ και δέκα ημέρες από ένα δεύτερο κύμα διαφημιστικής καμπάνιας της ERGO στη Γερμανία.