Σε ανακοίνωσή της η ΕΣΑΠΕ αναφέρει τις θέσεις της σχετικά με τα φυσικά δίκτυα:
Η ασφαλιστική αγορά στη Χώρα μας, διαχρονικά, αναπτύχθηκε από τους ασφαλιστές/ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, με όποια ονομασία και αν έδρασαν και δρουν (πράκτορες / ασφαλιστικοί σύμβουλοι, Μεσίτες, Συντονιστές / managers / διευθυντές γραφείων ασφάλισης κλπ), οι οποίοι με τη φυσική τους παρουσία και μέσα από την δουλειά τους, πρόσφεραν σε εκατομμύρια συνανθρώπους μας την εξασφάλιση της περιουσίας τους και της ζωής τους, από τους κινδύνους που τους απειλούν.
Οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές αποτέλεσαν ένα σημαντικό παράγοντα για την ανάπτυξη, γιγάντωση αλλά και την αξιοπιστία της Ασφαλιστικής Βιομηχανίας στη Χώρα μας.
Τα πρόσωπα αυτά, με υψηλό αίσθημα ευθύνης αλλά και ανθρωπιάς, «σάρωσαν» για δεκαετίες και εξακολουθούν να το πράττουν καθημερινά, σε όλη την Ελλάδα, κάθε πόλη ως το πιο μικρό χωριό της, μπήκαν σε κάθε επιχείρηση – μικρή ή μεγάλη – και κάθε σπίτι, έσκυψαν στα προβλήματα του κόσμου, ακούγοντας τις αγωνίες κάθε ενός για το μέλλον του και αυτό των παιδιών τους και των γονιών τους, τις αρρώστιες τους, τα οικονομικά τους προβλήματα, τα όνειρά τους.
Ανέλυσαν με υπομονή, στον κάθε ένα ξεχωριστά, όλες τις πιθανές λύσεις, που πρόσφεραν τα διαθέσιμα ασφαλιστικά προγράμματα των Εταιρειών, για την εξασφάλιση και ηρεμία τους. Σε μεγάλο δε βαθμό, αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες της Κοινωνίας, έδωσαν ώθηση στις Εταιρείες να προσαρμόσουν τα προγράμματά τους στις ανάγκες αυτές αλλά και να δημιουργήσουν νέα.
Οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές ήταν και εξακολουθούν να είναι, παρόντες, δίπλα στον Καταναλωτή/ασφαλισμένο, κάθε φορά που τον χρειάζεται, για το καλό και το κακό, μέρα – νύχτα, όπου και αν βρίσκονται (εκεί που έπαθαν το αυτοκινητικό τους ατύχημα, εκεί που κάηκε ή πλημμύρισε η επιχείρησή τους, στο νοσοκομείο/δίπλα στο κρεββάτι του πόνου, ακόμα και στο θάνατο κλπ) για να του δώσουν συμβουλές, να τον καθοδηγήσουν στις ενέργειες που πρέπει να κάνει για να αποζημιωθεί και να τον διαβεβαιώσουν και καθησυχάσουν ότι, με βάση το ασφαλιστήριο συμβόλαιό του, θα καλυφθεί οικονομικά και δεν θα αντιμετωπίσει οικονομικό πρόβλημα.
Ο ρόλος των διαμεσολαβητών είναι σημαντικός, αφού εκτείνεται σε όλο το φάσμα της ασφαλιστικής δραστηριότητας, από την πρώτη επικοινωνία και την ανάλυση των αναγκών του Καταναλωτή, μέχρι τη σύναψη του συμβολαίου, τη συμβολή του, μετά την έλευση του κινδύνου, στην άμεση αποζημίωση και γενικά συνίσταται στο να προσανατολίσει τον ασφαλισμένο στην βέλτιστη λύση κάλυψής του και τη διαχείριση του κινδύνου όταν αυτός επέλθει.
Οι διαμεσολαβητές αυτοί, ασκούν το επάγγελμά τους (στην ουσία λειτούργημα) με υψηλές, εξαιρετικές γνώσεις, έχοντας πάρει την άδεια άσκησης του επαγγέλματός τους, μετά από αυστηρές και απαιτητικές εξετάσεις, με χιλιάδες ώρες επιμόρφωσης – ακόμα και από διεθνείς οργανισμούς (GAMA, Mdrt κλπ) – χιλιάδες ώρες εκπαίδευσης από τις Εταιρείες τους και την αμέριστη υποστήριξή τους από αυτές (επιμορφωτική, οικονομική και δημιουργία αξιόπιστων ασφαλιστικών προγραμμάτων) αλλά και από τα επαγγελματικά Σωματεία τους και ανεξάρτητους Φορείς, με επαναλαμβανόμενες, σε τακτά διαστήματα, δεκάδες ώρες επίσημης επαναπιστοποίησης των γνώσεών τους – απαραίτητης για την διατήρηση της άδειάς τους – και με αυστηρό Νομοθετικό πλαίσιο άσκησης του επαγγέλματός τους αλλά και συνεχή εποπτεία από Κρατικές Εποπτικές Αρχές (Τράπεζα της Ελλάδος/Διεύθυνση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης) αλλά και από τους Συντονιστές/managers/διευθυντές γραφείων ασφάλισης.
Οι πιο πάνω απαιτήσεις έχουν δημιουργήσει ένα σώμα επαγγελματιών, με υψηλά στάνταρτ ποιότητας για την δημιουργία ασφαλιστικής συνείδησης στους καταναλωτές/ασφαλισμένους και την υποστήριξη αυτής, με συμβουλές και συνεχείς παρεμβάσεις.
Είμαστε απόλυτα πεισμένοι ότι η δουλειά μας, με τη φυσική μας παρουσία δίπλα στον Καταναλωτή/ασφαλισμένο, δεν μπορεί να αντικατασταθεί με απρόσωπα δίκτυα, τηλεφωνικά κέντρα, ιστότοπους, mail, γκισέ Τραπεζών κλπ, που τις περισσότερες φορές – να πούμε καλύτερα: πάντα – η απρόσωπη φωνή και επικοινωνία, δεν έχει τις γνώσεις, εκπαίδευση αλλά και εποπτεία, προϋποθέσεις που σε κάθε περίπτωση δεν είναι δυνατόν να ελεγχθούν.
Τέλος όλοι αυτοί που ασχολούνται με τα απρόσωπα δίκτυα – ακόμα και αυτοί που βλέπουμε πίσω από το γκισέ και γυαλί των Τραπεζών ή ιδιωτικών επιχειρήσεων, έστω και αν είναι πιστοποιημένοι ασφαλιστές, όπως προβλέπει ο Νόμος, δεν έχουν ως πρώτη επαγγελματική δραστηριότητα την προώθηση των ασφαλιστικών εργασιών, αλλά είναι κύρια και πρώτα απ’ όλα υπάλληλοι – Τραπεζικών ασφαλιστικών και λοιποί ιδιωτικών επιχειρήσεων – με αποτέλεσμα να μην μπορούν να δείξουν και αναπτύξουν την ασφαλιστική σκέψη, νοοτροπία και αξιοπιστία ενός ασφαλιστικού διαμεσολαβητή, που μέρα νύχτα τον απασχολεί η ασφάλιση και η βελτίωση των υπηρεσιών του, προς τον ασφαλισμένο/καταναλωτή και δίνει όλο του το «είναι» στην ιδέα αυτή.
ΦΥΣΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ: Αυτή είναι η καλύτερη και πιο αξιόπιστη λύση στην προώθηση των ασφαλιστικών εργασιών, αφού τα μέλη τους βρίσκονται σε διαρκή επαφή με τους Καταναλωτές/ασφαλισμένους, «πρόσωπο με πρόσωπο» και η λαϊκή σοφία το γνωρίζει, λέγοντας και πιστεύοντας ότι «το πρόσωπο είναι σπαθί – είναι ο καθρέπτης της ψυχής» και αυτή τη ψυχή καταθέτουμε καθημερινά.
Αυτό πρέπει να γίνει βίωμα όλων μας και με αυτή την ιδέα να εμπεδωθεί και αναπτυχθεί η ασφαλιστική ιδέα στη Χώρα μας. Η Ένωσή μας θα αγωνισθεί με όλες τις δυνάμεις της για το σκοπό αυτό.