Οι δημογραφικές αλλαγές, οι τεχνολογικές εξελίξεις και το νέο μοντέλο του καταναλωτή μετασχηματίζουν τους βασικότερους τομείς της ασφαλιστικής βιομηχανίας.
Οι ασφαλιστικοί οργανισμοί σταδιακά θα υιοθετήσουν νέες μεθόδους και θα συστήσουν καινούργιους μηχανισμούς στις αποζημιώσεις, για να αφομοιώσουν και να καλύψουν τις ανάγκες των πολιτών. Σύμφωνα με έρευνα της EY οι εταιρείες στις αποζημιώσεις θα αξιοποιήσουν τη δυναμική της τεχνολογίας και αυτοματοποιημένες διαδικασίες, θα δώσουν έμφαση στην αξία των ποσών που καταβάλλονται και που ενδεχομένως να χάνονται μέσα από απατηλές και δόλιες αξιώσεις και θα αναζητήσουν ανθρώπους με αναλυτική σκέψη και δεξιότητες για να χειριστούν τα τμήματα αποζημιώσεων. Ειδικότερα τα social media θα επηρεάσουν τον κλάδο, καθώς θα παρέχουν πρόσθετες πληροφορίες και συχνά on time για τις αποζημιώσεις και την αποτροπή της απάτης. Περισσότερα από 20 εκατ. tweets έγιναν στον τυφώνα Sandy, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για να εντοπιστούν οι περιοχές που είχαν πληγεί, ενώ 2,7 εκατ. drones θα χρησιμοποιούνται για εμπορική χρήση το 2020, 600.000 δηλαδή περισσότερα από σήμερα.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση “Future of claims” έξι είναι οι παράγοντες που θα οδηγήσουν τις εταιρείες να αλλάξουν την υφιστάμενη μεθοδολογία και τον τρόπο με τον οποίο αποζημιώνουν:
- Η μείωση του όγκου των αξιώσεων: Η συχνότητα των αξιώσεων θα συνεχίσει να μειώνεται σημαντικά σε κάποιους κλάδους, αλλά η σοβαρότητα των φαινομένων μπορεί να αυξηθεί σε άλλους. Υπολογίζεται ότι μέχρι το 2020 θα κυκλοφορούν στους δρόμους 10 εκατ. αυτόνομα οχήματα, που θα μειώσουν σε μεγάλο βαθμό τις αποζημιώσεις στον κλάδο αυτοκινήτου. Επίσης η βελτίωση της τεχνολογίας ασφάλειας όπως οι αερόσακοι και η αυτοματοποίηση στο φρενάρισμα θα παίξουν επίσης σημαντικό ρόλο. Ήδη 1.100 ζωές σώζονται ετησίως στις ΗΠΑ από διασυνδεμένα ή αυτόνομα οχήματα και με τη βοήθεια της τηλεματικής έχει μειωθεί κατά 20% η πιθανότητα άνθρωποι 17-25 ετών να έχουν κάποιο ατύχημα.
- Αντίξοες καιρικές συνθήκες: Τα καιρικά φαινόμενα εμφανίζουν αυξημένη μεταβλητότητα και αναμένεται να υπάρξουν μεγάλες και απότομες μεταβολές στον όγκο των αποζημιώσεων.
- Η επανάσταση των αισθητήρων: Από τους αισθητήρες σε αυτοκίνητα και φορτηγά – μέχρι τα έξυπνα συστήματα για οικίες και εργοστάσια, τα νέα δεδομένα, θα δημιουργήσουν και νέες αξιώσεις
- Ψηφιακή αλλαγή: Οι προσδοκίες των καταναλωτών για πολυκαναλική πρόσβαση και εμπειρία υψηλότερης ποιότητας
- Καλύτερη διαχείριση του επιχειρηματικού κινδύνου: Το πιο αποτελεσματικό ρυθμιστικό πλαίσιο είναι η βάση για την ορθότερη διαχείριση του κινδύνου από τις επιχειρήσεις.
- Προηγμένη τεχνολογία: Πλατφόρμες και εφαρμογές θα βελτιώσουν την εξυπηρέτηση των πελατών, ενώ η ρομποτική αυτοματοποίηση της διαδικασίας θα αλλάξει τη διαχείριση των απαιτήσεων. Το 85% Των καταναλωτών θα επικοινωνούν με τις εταιρείες για να ρυθμίσουν διάφορα ζητήματα χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση μέχρι το 2020.