Στο επίκεντρο των αλλαγών που πραγματοποιούνται στην INTERAMERICAN, με γνώμονα τη βιώσιμη ανάπτυξή της και την ηγετική τοποθέτησή της στο μέλλον της ιδιωτικής ασφάλισης στη χώρα μας, έχουν τεθεί σε εφαρμογή δύο προηγμένες ψηφιακές πλατφόρμες, που ενισχύουν τον πελατοκεντρικό χαρακτήρα του «digital insurer» για την εταιρεία. Πρόκειται για το «OnE» (Operations ‘n’ Excellence), την ενιαία πλατφόρμα για τις λειτουργίες έκδοσης και αποζημίωσης όλων των κλάδων των γενικών ασφαλίσεων και το «askme», νέα εξελιγμένη έκδοση του πρώτου «ηλεκτρονικού γραφείου» για ασφαλιστικούς συμβούλους που οργανώθηκε στην Ελλάδα, από το 2005 στην αρχική του μορφή.
Τόσο το «OnE» όσο και το «askme» εξυπηρετούν τη βέλτιστη σχέση με τους ασφαλισμένους, μέσα από τον πολύ πιο αποτελεσματικό, ολιστικό διαχειριστικό έλεγχο των συμβολαίων γενικών ασφαλίσεων ή πρώτη εφαρμογή και τις πρωτοποριακές δυνατότητες ψηφιακής εργασίας που παρέχει στους συνεργάτες πωλήσεων η δεύτερη.
Ειδικότερα, το «OnE» δημιουργεί τη δυνατότητα ασφάλισης των περιουσιακών στοιχείων κάθε πελάτη με ένα συμβόλαιο, διαχείριση e-services, εύκολη προσφορά νέων προϊόντων που ανταποκρίνονται στον εκσυγχρονισμό των ασφαλιζομένων επιχειρήσεων, στη γραμμή της τυποποίησης και απλοποίησης προϊόντων και υπηρεσιών που ακολουθεί η εταιρεία. Το «OnE» ανταποκρίνεται στην ανάγκη της σύγχρονης, ευέλικτης και ενιαίας διαχείρισης των δεδομένων και της στρατηγικής της INTERAMERICAN για την απόλυτη ευθυγράμμιση των τομέων ΙΤ και Business. Σημειώνεται ότι το έργο «OnE» τέθηκε σε πρώτη εφαρμογή πέρυσι με τη μεταφορά των δεδομένων του κλάδου πυρός (κατοικία – επιχείρηση) και ολοκληρώθηκε πρόσφατα με την εφαρμογή της μεταφοράς δεδομένων του κλάδου αυτοκινήτου.
Όσον αφορά το «askme», που είναι ανοιχτό στη χρήση 3.700 περίπου συνεργατών πωλήσεων των δικτύων agency και πρακτορειακού, καθώς και των διοικητικών υπαλλήλων, δέχεται περί τις 1.700 επισκέψεις ημερησίως και συγκεντρώνει στο φιλικό περιβάλλον του όλη την πληροφόρηση για τον όμιλο – τους πελάτες – τα προϊόντα – την υποστήριξη – την παραγωγή, ενώ είναι προσβάσιμο για τους συνεργάτες από οποιαδήποτε «έξυπνη» ψηφιακή συσκευή. Το «askme», εκτός από σημείο πληροφόρησης αποτελεί και «πύλη» έκδοσης και πώλησης ασφαλιστηρίων συμβολαίων.
«Η ταχύτατη μετεξέλιξη της INTERAMERICAN σε ψηφιακή εταιρεία αντανακλά το μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς και των διαμεσολαβούντων, επιβεβαιώνοντας τον καινοτόμο χαρακτήρα της εταιρείας» επισημαίνει ο Γιώργος Μαυρέλης, γενικός διευθυντής εργασιών. Ο Γιάννης Καντώρος, γενικός διευθυντής πωλήσεων marketing τονίζει σχετικά ότι «η αλλαγή της συμπεριφοράς του καταναλωτή, η ανάπτυξη του διαδικτύου και των big data analytics, οι αλλαγές βασικών ασφαλιστικών συστημάτων –στις αποζημιώσεις, την εκτίμηση κινδύνων, τις εκδόσεις, την τιμολόγηση κ.λπ.- και το νέο κανονιστικό πλαίσιο του Solvency II βρίσκουν την INTERAMERICAN, με την προχωρημένη χρήση της τεχνολογίας, σε πλεονεκτική θέση ανταγωνιστικά».
Σημειώνεται ότι η ψηφιακή αντίληψη στην εταιρεία αφορά σε όλες τις λειτουργικές διαδικασίες, καθώς και στον τρόπο εργασίας των συνεργατών πωλήσεων και όχι μονοδιάστατα στη διανομή, όπου η INTERAMERICAN παραμένει ισορροπημένα πολυκαναλική με το δίκτυο αποκλειστικής συνεργασίας (Agency), με δίκτυο συνεργαζομένων πρακτόρων και μεσιτών και με απευθείας πωλήσεις (Αnytime).
Οι ψηφιακές προκλήσεις
Στις μεγάλες αλλαγές που σηματοδοτούνται από τη χρήση της τεχνολογίας στην ασφαλιστική αγορά εστίασαν τα δύο στελέχη της INTERAMERICAN, σε σχετικές παρουσιάσεις των ψηφιακών εφαρμογών της εταιρείας στους συνεργάτες πωλήσεων. Πιθανολογείται μείωση των ασφαλίστρων στις γενικές ασφαλίσεις, στο άμεσο μέλλον λόγω της χρήσης τεχνολογικών εφαρμογών, που μπορεί να φθάσει μέχρι και 20%. Ταυτόχρονα, αναμένεται μείωση αποζημιώσεων από λανθασμένες εκτιμήσεις ή δόλο, μείωση κινδύνων στην υγεία και στα ατυχήματα αυτοκινήτων, ενώ νέοι κίνδυνοι αναδύονται (digital risks, cyber risk). Σύμφωνα με διεθνή στοιχεία, σήμερα το 71% των καταναλωτών αναζητούν στο διαδίκτυο πληροφορίες για την ασφάλισή τους, ενώ διαδικτυακά αγοράζει μόνο το 26%.