Η Ευρώπη Ασφαλιστική βράβευσε τον Απόστολο Παπαπέτρου στην εκδήλωση των 23ων βραβεύσεων ενεργειών Ε.Κ.Ε και κορυφαίων ασφαλιστών “ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΩΡΑΚΗΣ” 2014, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2014 στο ξενοδοχείο Hilton Athens, στο πλαίσιο του πολυσυνεδρίου Moneyshow. Συγκεκριμένα ο Απόστολος Παπαπέτρου βραβεύτηκε στην Κατηγορία «Πρώτος Επιθεωρητής».
Η ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα insurancedaily.gr αναγνωρίζοντας τη συμβολή των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών στην ανάπτυξη της αγοράς και πιστεύοντας παράλληλα ότι οι απόψεις των Πρώτων είναι χρήσιμες και επιβοηθητικές για το σύνολο των Διαμεσολαβητών, έθεσε στον κ. Παπαπέτρου τις εξής ερωτήσεις:
- Οι ανεξάρτητοι διαμεσολαβητές δέχθηκαν τεράστια πίεση την τελευταία διετία, αναλαμβάνοντας ίσως μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης από όσο πραγματικά τους αναλογούσε. Στην καθημερινή σας επαφή μαζί τους τι έχετε αποκομίσεις ως πρώτιστες ανάγκες τους και με ποιον τρόπο ανταποκρίθηκε η Εταιρεία;
Οι διαμεσολαβητές ερχόμενοι όλοι από μια μεγάλη περίοδο ευμάρειας και ανάπτυξης όπου κυριαρχούσε «η άνεση», «η ευχέρεια», «η εμπιστοσύνη», βρεθήκαμε να προσπαθούμε να καταλάβουμε τι συμβαίνει γύρω μας. Τα πάντα άλλαζαν καθημερινά με ασύλληπτες ταχύτητες. Νέα δεδομένα παρουσιάζονταν και απαιτητικά ζητούσαν αλλαγές: Στην καθημερινότητά μας, Στον τρόπο που λειτουργούσαμε, ακόμα και στον τρόπο που σκεφτόμασταν. Πράγματα πολύ δύσκολα μα απαραίτητα.
Σ΄ αυτό τον κυκεώνα ο διαμεσολαβητής βρέθηκε μόνος του. Από τη μία πλευρά ο πελάτης που έψαχνε το «φθηνότερο» λόγο οικονομικής κρίσης από την άλλη οι Εταιρίες που προσπαθούσαν να κρατήσουν τις δυνάμεις τους για να παραμείνουν στην αγορά κάνοντας όλες τις κατά την γνώμη τους «σωστές κινήσεις». Κάποιες μέχρι στιγμής τα καταφέρνουν κάποιες άλλες Δεν τα κατάφεραν.
Οι αλλαγές από την Τράπεζα της Ελλάδος και οι προσαρμογές που απαιτούν έναν νέο τρόπο δουλειάς, έφεραν μεγάλη αναστάτωση γιατί οι αλλαγές τελικά είναι πολλές και σε πολλά επίπεδα, ο χρόνος όμως για να αφομοιωθούν «ανύπαρκτος» ο τρόπος εφαρμογής βίαιος, με τις ημερομηνίες να τρέχουν οι εγκύκλιοι να εφαρμόζονται ανεξάρτητα από αντιδράσεις, και τις επιπτώσεις σε κάθε έναν από Εμάς.
Σε αυτή τη λαίλαπα των αλλαγών η εταιρεία ΕΥΡΩΠΗ ανταποκρίθηκε με ευαισθησία στον άνθρωπο – επαγγελματία – συνεργάτη αντιλαμβανόμενη τις αλλαγές αλλά συγχρόνως και την αναγκαιότητα της εφαρμογής τους, συμπορευόμενη με τον συνεργάτη ως το μοναδικό και αξιόπιστο κανάλι διανομής στον χώρο μας.
- Πιστεύετε ότι η αγορά έχει προσαρμοστεί και ανταποκρίνεται στις ασφαλιστικές απαιτήσεις του Έλληνα καταναλωτή; Ποιες ευκαιρίες βλέπετε που δεν έχουν ακόμα αποτυπωθεί ή δεν έχουν γίνει ακόμα αντιληπτές από τις εταιρείες;
Όπως ανέφερα και στο πρώτο σας ερώτημα η αγορά ευρίσκεται ήδη σε διαδικασία προσαρμογής στα νέα δεδομένα η αφομοίωση των οποίων χρειάζεται περισσότερο χρόνο. Όμως σύντομα πιστεύω ότι οι αλλαγές θα ολοκληρωθούν και ο νέος τρόπος δουλειάς σιγά – σιγά για όλους τους εμπλεκόμενους στην αγορά μας θα γίνει καθημερινός τρόπος ζωής.
Το μεγάλο κεφάλαιο που θα έπρεπε σήμερα όλους να μας απασχολεί παραμένει κλειστό και αυτό είναι το συνταξιοδοτικό.
Οι αλλαγές στο θεσμικό συνταξιοδοτικό πλαίσιο που έχουν γίνει, έχουν περάσει στα ψιλά. Οι εργαζόμενοι δεν γνωρίζουν ή αν γνωρίζουν είναι ελάχιστα. Η ενημέρωση από τα ΜΜΕ ξεκίνησε αλλά σταμάτησε στη μέση γιατί κάποια άλλα σοβαρότερα(;) γεγονότα έκαναν την εμφάνισή τους.
Το συνταξιοδοτικό είναι αυτό που θα μας απασχολήσει πολύ σοβαρά στο άμεσο μέλλον και θα έπρεπε οι εταιρείες να έχουν δουλέψει πολύ ποιο σοβαρά πάνω σε αυτό ώστε να παρουσιάζουν αξιόπιστες αλλά κυρίως κατανοητές για τον πελάτη λύσεις προβάλλοντας τες μέσω των ΜΜΕ και όχι να ανταγωνίζονται ποια έχει την ποιο χαμηλή τιμή στο μηχανάκι και το αυτοκίνητο.
- Όλη η αγορά μιλά για την ανάγκη της εξωστρέφειας, της ενημέρωσης, της επανάκτησης της εμπιστοσύνης του καταναλωτή. Αναλαμβάνετε πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση αυτή και, αν ναι, είναι μετρήσιμο το αποτέλεσμά τους;
Μιλήσαμε αρκετά για την προσαρμογή στα νέα δεδομένα της αγοράς, Για τις αλλαγές που έγιναν (πράξη 30,31 της ΤτΕ) και που θα γίνουν (SOLVENCY III 1/1/2016) για την ανάγκη που προκύπτει όλοι οι παράγοντες τις αγοράς να μιλήσουν αναλυτικά για το νέο περιβάλλον που διαμορφώθηκε και διαμορφώνεται και όχι αυτό να γίνεται μόνον από τους διαμεσολαβούντες. Πρέπει όλοι μαζί Κράτος-Εταιρείες- Διαμεσολαβούντες να μιλήσουμε στον καταναλωτή γι΄ αυτές τις αλλαγές που δημιουργούν ένα ασφαλές πλαίσιο για τον πελάτη στην λειτουργία των ασφαλιστικών επιχειρήσεων.
Βέβαια όλα αυτά θέλουν τον χρόνο τους ώστε η επανάκτηση της εμπιστοσύνης του καταναλωτή να είναι μόνιμη, Κάτι δηλαδή σαν αλλαγή νοοτροπίας .
Σε ό,τι μας αφορά Εμάς δουλεύουμε πάνω σε αυτό τον άξονα ενημερώνοντας διαρκώς τους πελάτες μας με επιστολές μέσω e-mail αλλά η κυρίως ενημέρωση των πελατών γίνεται μέσω των ίδιων των διαμεσολαβούντων:
Κάθε μέρα, πελάτη – πελάτη.
Γιατί η εμπιστοσύνη «χτίζεται σε προσωπικό επίπεδο» όταν ο πελάτης, σε εμπιστεύεται για να του δώσεις λύσεις σε όλες του τις ασφαλιστικές ανάγκες με μοναδικό γνώμονα το συμφέρον του.