Το Ιnsurancedaily.gr στο πλαίσιο αφιερώματος με τίτλο «Επαρχία Αγάπη μου – Νομός Δράμας» έθεσε μια σειρά από ερωτήσεις στους συνδεδεμένους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές πέντε Ασφαλιστικών εταιρειών (AXA, Εθνική, Ευρωπαϊκή Πίστη, Ιντερσαλόνικα, Υδρόγειος Ασφαλιστική) αλλά και σε δύο του ελεύθερου δικτύου, ζητώντας τους να σκιαγραφήσουν την εικόνα της Ασφαλιστικής Αγοράς στο νομό Δράμας.
Σήμερα το λόγο έχει ο Παναγιώτης Καλογιαντσίδης, από το γραφείο Φιλοσόγλου Μαρία & ΣΙΑ ΕΕ αποκλειστικά συνεργαζόμενο με την Υδρόγειο Ασφαλιστική στο νομό της Δράμας.
Ξεκινώντας τη συζήτησή μας θα ήθελα να μου μιλήσετε λίγο για τις σχέσεις σας με την εταιρεία που συνεργάζεστε. Την Υδρόγειο Ασφαλιστική.
Στην αρχή της εξερεύνησης του ασφαλιστικού χώρου ήρθαμε σε επαφή με αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες. Μετά το πέρασμα ενός έτους συνεργαστήκαμε με την Υδρόγειο Ασφαλιστική. Αυτό που θα ήθελα να δηλώσω μετά από 17 συνεχή χρόνια συνεργασίας με την Εταιρεία είναι ότι όχι μόνο δεν μετάνιωσα για αυτή μου τη συνεργασία, αλλά αντιθέτως με κάνει τόσο ευτυχισμένο όσο και βέβαιο για το μέλλον. Μια συνεργασία που δεν σας κρύβω ότι με κάνει να ελπίζω ότι θα εκπληρώσω και τα όνειρά μου.
Είναι οι άνθρωποι της Εταιρείας ο λόγος που είστε τόσο ευχαριστημένος;
Σίγουρα είναι οι άνθρωποι, και μόνο οι άνθρωποι. Αισθάνομαι πανευτυχής που συνεργάζομαι με τόσο υπέροχους ανθρώπους. Η Υδρόγειος Ασφαλιστική είναι η οικογένειά μου.
Πώς γνωρίσατε το επάγγελμα του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή;
Με συστάσεις και με προσπάθεια στρατολόγησης από άλλες ασφαλιστικές εταιρείες. Αυτή ήταν η πρώτη επαφή με το αντικείμενο. Θα μπορούσα να πω στην αρχή με ζωικές εταιρείες. Όμως η επιλογή μας ήταν να συνεργαστούμε με την Υδρόγειο Ασφαλιστική. Ξεχώριζε πάντα η Υδρόγειος. Το ανθρώπινο πρόσωπό της, ο σεβασμός που δείχνει στο συνεργάτη. 43 χρόνια αμιγώς Ελληνική Ασφαλιστική Εταιρεία δεν είναι και λίγα. Θεωρώ πως η εταιρεία δίνει το δικαίωμα σε όλους τους συνεργάτες της να ατενίζουμε το μέλλον με αισιοδοξία. Παρά τις δύσκολες καταστάσεις τις οποίες αντιμετωπίζουμε όλοι.
Ας μιλήσουμε λίγο τώρα για την ασφαλιστική αγορά εδώ στη Δράμα. Κλάδος Αυτοκινήτου. Υπάρχουν ανασφάλιστα οχήματα;
Σίγουρα και στη Δράμα υπάρχουν ανασφάλιστα οχήματα. Για πολλούς και διάφορους λόγους. Οι χρήσεις των ανασφάλιστων οχημάτων ποικίλουν. Δεν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε ότι είναι μόνο μηχανές ή ότι ασφαλίζονται περιοδικά. Σίγουρα κάποια οχήματα που είναι δεύτερα και τρίτα στις οικογένειες είναι συνήθως ανασφάλιστα καθώς δεν τα μετακινούν συχνά. Προσωπικά πιστεύω ότι πολλά αυτοκίνητα είναι ανασφάλιστα εκ προθέσεως. Τι εννοώ; Περιμένει ένας ασφαλισμένος να λήξει το συμβόλαιό του στο τέλος του μήνα. Λήγει το συμβόλαιο αλλά δεν έρχεται να το ανανεώσει. Αυτομάτως την επόμενη ημέρα είναι ανασφάλιστος. Από πρόθεση λοιπόν αυτός ο άνθρωπος είναι ανασφάλιστος κάτι που μπορεί να κρατήσει εβδομάδες ακόμα και μήνα. Αυτή η πρόθεση πιστεύω ότι υπάρχει γιατί μακροπρόθεσμα ο πελάτης μπορεί να κερδίζει τα χρήματα που δεν πληρώνει από δύο και τρεις μήνες. Το πάει υπολογιστικά. Μια φιλοσοφία που δεν την σκεφτήκαμε μόνοι μας αλλά την έχουμε ακούσει από στόμα πελάτη μας. Κάτι που μας βρήκε αντίθετους προτάσσοντας τα δικά μας πιστεύω. Όπως λέμε και στους πελάτες μας ένα ανασφάλιστο όχημα είναι μια κινούμενη βόμβα που όταν εκραγεί μπορεί να καταστρέψει τον ιδιοκτήτη του οχήματος, την οικογένεια αυτού καθώς επίσης και άλλων συνανθρώπων μας.
Έχει να κάνει αυτό με την Ασφαλιστική Συνείδηση του Δραμινού;
Η Ασφαλιστική Συνείδηση είναι ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο για το οποίο μπορούμε να μιλάμε πάρα πολλές μέρες. Δυστυχώς η ασφαλιστική συνείδηση δεν μπορεί να αγοραστεί από το διαδίκτυο ούτε να πάμε στο super market και να αγοράσουμε ένα κιλό ασφαλιστική συνείδηση. Αντιθέτως καλλιεργείται από τον κάθε άνθρωπο, δημιουργώντας τα κατάλληλα ερεθίσματα και εναύσματα μέσα από προσωπικές εμπειρίες. Επομένως ο επαγγελματίας Ασφαλιστικός διαμεσολαβητής είναι αυτός που χτίζει την Ασφαλιστική Συνείδηση του Ασφαλισμένου. Θεωρώ ότι στην πόλη της Δράμας υπάρχουν αρκετοί και αξιόλογοι συνάδελφοι οι οποίοι μπορούν και να καλλιεργήσουν την ασφαλιστική συνείδηση στον πελάτη αλλά και να διερευνήσουν τις ανάγκες του προτείνοντάς του τα κατάλληλα προγράμματα. Μιλώντας μόνο για το γραφείο μου και για την εταιρεία με την οποία συνεργάζομαι θεωρώ ότι η Υδρόγειος μπορεί να καλύψει το μεγαλύτερο ποσοστό των ασφαλιστικών αναγκών που προκύπτουν από τον κάθε συνάνθρωπό μας.
Παρέλειψα δε να σας πω, πως στο θέμα των ανασφάλιστων οχημάτων, οι έλεγχοι που γίνονται από την αστυνομία και εδώ μέσα στην πόλη αλλά και στα έξω χωριά όπως είναι το Νευροκόπι, το Παρανέστη, είναι συνεχείς και εντατικοί βοηθώντας με αυτό τον τρόπο τη μείωση του φαινομένου. Το να έχει κάποιος ένα ανασφάλιστο όχημα ακινητοποιημένο φορώντας του όμως τις πινακίδες, δεν ενοχλεί κανένα. Κανείς δεν θέλει να μπει στη διαδικασία να παραδώσει τις πινακίδες του οχήματός του. Αλλά ποιος μας διασφαλίζει ότι το βράδυ που θα παραστεί μια ανάγκη, και το ανασφάλιστο όχημα είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στην οικογένεια, ο ιδιοκτήτης δεν θα μπει στον πειρασμό να το θέσει σε κίνηση για να το χρησιμοποιήσει. Η πολιτεία πάνω σε αυτό το θέμα έχει θεσπίσει κάποιους νόμους. Η επικείμενη νομοθεσία υπερκαλύπτει πλήρως τα περί ανασφάλιστων οχημάτων. Το θέμα είναι ότι δεν εφαρμόζεται ο νόμος. Από την πλευρά της αστυνομίας υπάρχει και διάθεση και πρόθεση να βοηθήσει και μάλιστα δεν χαρίζονται σε κανένα. Κάτι που γνωρίζω από προσωπικές περιπτώσεις.
Η Υδρόγειος έχει συνεργαζόμενα συνεργεία στην περιοχή;
Η Εταιρεία έχει δημιουργήσει τη φροντίδα επισκευής οχήματος. Μετά από έρευνα που έγινε στην τοπική αγορά και μετά από κάποια standar που έπρεπε να πληρούν τα συνεργαζόμενα συνεργεία έχει προχωρήσει σε συμβάσεις μαζί τους έτσι ώστε εμείς να παραπέμπουμε τους πελάτες μας. Μια επιλογή που έγινε από στελέχη της Εταιρείας και όχι από εμάς εδώ στη Δράμα για ευνόητους λόγους.
Από πλευράς ανταγωνισμού; Υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός;
Την τελευταία τριετία ο κύκλος των ασφαλιστικών εργασιών έχει μειωθεί κατά 40%. Οι αιτίες της μείωσης είναι η μείωση των τιμολογίων, του ασφαλισμένου στόλου των οχημάτων, οι επιπλέον μειώσεις των τιμολογίων με ελάττωση προμηθειών στους ασφαλιστές και λόγω κάποιων εταιρειών που άρχισαν να χρησιμοποιούν εναλλακτικά δίκτυα (bancassurance, direct πωλήσεις, ειδικές εκπτώσεις από super markets). Βέβαια εδώ καλείται ο πελάτης να επιλέξει τι θέλει να έχει. Θέλει να έχει μια ασφάλεια, ένα συμβόλαιο στο χέρι, ή θέλει να έχει και ένα πρόσωπο το οποίο θα τον υποστηρίζει και θα είναι δίπλα του αναλαμβάνοντας ακόμα και τη διεκπεραίωση επισκευής του οχήματός του; Σίγουρα υπάρχει ανταγωνισμός, τώρα εσείς τον χαρακτηρίσατε αθέμιτο. Όσον αφορά τις direct πωλήσεις υπάρχουν, αλλά δεν θεωρώ ότι μπορούν να μας ανταγωνιστούν στο επίπεδο της παροχής των υπηρεσιών και δεν μπορεί να αντικαταστήσει ένας υπολογιστής τον ανθρώπινο παράγοντα. Την προσωπικότητα, την αξιοπρέπεια ενός ασφαλιστή ο οποίος είναι συνδεδεμένος με τους πελάτες του δίνοντας τον εαυτό του καθημερινά.
Έχετε ακούσει για μαύρους κωδικούς στην πόλη σας;
Η Εταιρεία σίγουρα δεν δουλεύει με μαύρους κωδικούς. Αυτό είναι ξεκάθαρο. Να είμαι ειλικρινής δεν έχω έρθει σε επαφή με μαύρους κωδικούς οπότε αυτή την ερώτηση πιστεύω πρέπει να την απαντήσουν κάποια πρακτορεία και όχι τα υποκαταστήματα εταιρειών όπως εμείς. Από την επαφή που έχω όμως με το επάγγελμα έχει πέσει στην αντίληψή μου ότι αυτή τη δουλειά την κάνουν συνήθως άνθρωποι που έχουν και κάποιο άλλο επάγγελμα σα συμπλήρωση του εισοδήματός τους.
Τέλος, θα ήθελα να μας μιλήσετε για τη Διάδοχη κατάσταση στην οικογενειακή επιχείρηση που διατηρείτε. Υπάρχει;
Τώρα θέλετε να σας μιλήσω για το όνειρο ζωής μου. Θα σας απαντήσω λοιπόν με πλήρη ειλικρίνεια όπως σας απάντησα μέχρι τώρα. Το όραμά μας σίγουρα είναι η διάδοχη κατάσταση. Γι’ αυτήν έχουμε επενδύσει στο μικρότερο από τους δύο γιους μας τον Νίκο. Ο Νίκος αποφάσισε από μόνος του, από τη στιγμή που του παρέθεσα τις ευκαιρίες που έχει ο κλάδος, να ασχοληθεί με το αντικείμενο. Αφού λοιπόν ολοκλήρωσε τις σπουδές του και πιστοποιήθηκε από την ΤτΕ ως Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής άρχισε να εργάζεται στο γραφείο μας. Αυτήν τη στιγμή λειτουργεί ως γραμματεία ενώ παράλληλα διατηρεί την προσωπική του παραγωγή και το προσωπικό του χαρτοφυλάκιο χτίζοντας έτσι βήμα βήμα τη διάδοχη κατάσταση.
Με αυτή τη συνέντευξη ολοκληρώνεται το ρεπορτάζ μας για το νομό της Δράμας στο πλαίσιο του αφιερώματος “Επαρχία Αγάπη μου”. Σειρά έχει η ασφαλιστική αγορά στο νομό Αργολίδας. Ξεκινάμε λοιπόν το νέο ρεπορτάζ τη Δευτέρα 9 Μαΐου 2016 με την πρώτη παρουσίαση για το νομό.