Ο Πρόεδρος του ΕΕΑ, Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου, σε ανοιχτή επιστολή του προς τη ΔΕΙΑ αναφέρει τα ακόλουθα:
Αντίθετα με ότι περιμέναμε, αντίθετα με την προσδοκία της αγοράς, αντίθετα με κάθε λογική προσέγγιση του ζητήματος, το «φαινόμενο» Ασπίς παραμένει ζωντανό.
Νομίσαμε, συγκυριακά, ότι το τέλος θλιβερής για την ιδιωτική ασφάλιση ιστορίας θα το έβαζε η εκκαθάριση με την αποζημίωση των ασφαλισμένων.
Και όμως δεν έγινε έτσι. Προς έκπληξη κάθε στελέχους της αγοράς μας, οι ασφαλισμένοι δεν αναρτήθηκαν όλοι στον πίνακα του εκκαθαριστή.
Άνθρωποι που πίστευαν στην ιδιωτική ασφάλιση και πλήρωναν επί σειρά ετών το συμβόλαιό τους, δεν «αναγνωρίσθηκαν» ή δεν «εντοπίστηκαν» με αποτέλεσμα να μείνουν εκτός δικαιούχων αποζημίωσης. Πολίτες που πίστευαν στον ασφαλιστή τους και είχαν εμπιστευτεί την πρότασή του εξαπατήθηκαν. Δικαιολογημένα τώρα μιλούν για μια μεγάλη απάτη. Δικαιολογημένα αγανακτούν επαγγελματίες και ασφαλισμένοι.
Ως πρόεδρος του ΕΕΑ στο οποίο μέλη είναι οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές και ως ασφαλιστής λυπάμαι για όλα αυτά. Περισσότερο όμως ανησυχώ για τις συνέπειες που θα έχει στην εργασία μας, στην εικόνα μας προς τους πολίτες, και στον κλάδο η μη αποζημίωση των ασφαλισμένων της Ασπίς.
Προσωπικά δεν δικαιολογώ την μερική αποζημίωση, ή την αποζημίωση κάποιων. Δεν μπορώ να σταθώ σε ερμηνείες, νομικίστικες προσεγγίσεις, τεχνικές λεπτομέρειες και άλλα σχετικά που ΤΕΜΑΧΙΖΟΥΝ ΤΗ ΛΥΣΗ και την κάνουν κομμένη και ραμμένη σε κάποια μέτρα που ορίζονται από τις θεωρίες…
Δεν στέκομαι σε αντιθέσεις. Υπερβαίνω συντεχνιακές λογικές και συμφέροντα.
Πιστεύω όμως ότι πρέπει να κλείσει η πληγή που άνοιξε στο επάγγελμα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης η Ασπίς. Θέλω να αποκατασταθεί ο επαγγελματίας ασφαλιστής και η τιμή του. Διότι πούλησε συμβόλαια της εταιρείας που έκλεισε το κράτος και οι θεσμοί και ο πελάτης του πρέπει να αποζημιωθεί.
Πρέπει να αποζημιωθεί ο κάθε πολίτης που πλήρωσε ιδιωτική ασφάλιση και θεωρεί ότι είναι καλυμμένος από την νομοθεσία και το κράτος. Θεωρεί ότι υπάρχει εγγύηση για τις εταιρείες του χρηματοπιστωτικού τομέα που λειτουργούν στην αγορά.
Απευθύνομαι στη ΔΕΙΑ που μέχρι σήμερα έχει στηρίξει τις εταιρείες σε όλες τις προσπάθειές τους. Που έχει συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό και την ήπια προσαρμογή στις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις. Που ενισχύει την αγορά στην ποιοτική της αναβάθμιση. Στη ΔΕΙΑ που με την μέχρι σήμερα διακριτική της στάση έχει καθοδηγήσει στελέχη και εταιρείες σε ένα καλύτερο αύριο. Καλώ τη ΔΕΙΑ να παρέμβει και να ρυθμίσει το θέμα της αποζημίωσης των χιλιάδων πολιτών που πλήρωναν συμβόλαια στην Ασπίς. Να δώσει μια λύση τίμια, καθαρή, συνεπή, και προς όφελος των ασφαλισμένων που περιμένουν να αποζημιωθούν και των ασφαλιστών που θέλουν να συνεχίσουν να κάνουν την δουλειά τους χωρίς «ρετσινιές».
Είμαι βέβαιος ότι η παρέμβασή σας σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο Οικονομίας θα στείλει οριστικά στο παρελθόν μια τραυματική υπόθεση για τον κλάδο.