«Πόλεμος» έχει ξεσπάσει στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Από την μια οι εισαγωγείς καινούργιων ΙΧ και από την άλλη οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων.
Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) τις τελευταίες ημέρες έχει επιδοθεί σε έναν ανελέητο αγώνα, εναντίον των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία αποτελούν μια μάστιγα για την αγορά, αλλά και για τους καταναλωτές, καθώς από τη μία μεριά είναι αμφιβόλου ποιότητας και από την άλλη ευνοούνται από το Τελωνειακό καθεστώς. (Σ.Σ.)Μέχρι τις 31 Μαρτίου επέτρεπε τον εκτελωνισμό των οχημάτων που πληρούν την οδηγία Euro5 με χαμηλό Τέλος Ταξινόμησης.
Επίσης η «ισοπαλία» στις πωλήσεις μεταξύ καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου στις εισαγωγικές εταιρείες καινούριων αυτοκινήτων καθώς το αντίστοιχο ποσοστό πριν λίγα χρόνια ήταν επτά προς ένα!
Από την άλλη μεριά ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΕΑΕ) ασκεί πιέσεις ώστε να παραταθεί ο εκτελωνισμός των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Euro5 με χαμηλό Τέλος Ταξινόμησης ώστε να μπορούν να δουλέψουν και να μην μπουν άλλα λουκέτα στην αγορά.
Ο ΣΕΑΑ πάντως, έδωσε μεγάλη μάχη για να παραταθεί το μέτρο της απόσυρσης ΙΧ έστω για μέχρι τα τέλη Μαΐου και ο ΣΕΕΑΕ δίνει επίσης μεγάλη μάχη για την παράταση του εκτελωνισμού των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ που πληρούν την οδηγία Euro5 με χαμηλό Τέλος Ταξινόμησης.
Τις αποφάσεις λαμβάνουν η τρόικα με το οικονομικό επιτελείο…
Υ.Γ. Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου έχει υποστεί πάνω από 47 φορολογικές αλλαγές στην τελευταία 10ετία δημιουργώντας ένα κλίμα ανασφάλειας στους καταναλωτές με αποτέλεσμα οι πωλήσεις ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ, να έχουν «καταρρεύσει» και η ζημιά στην αγορά, από την πρωτογενή αγορά αλλά και από τον τομέα ασφαλίσεων είναι ανυπολόγιστη.
Στο μεταξύ, έχει ήδη συσταθεί η Ειδική Επιτροπή που εξετάζει από μηδενική βάση τη φορολογία στα αυτοκίνητα και σύμφωνα με το δημοσιονομικό έλλειμμα μεγάλο μέρος από τα 1,8 δισ. ευρώ αναμένεται να καλυφθεί από τα αυτοκίνητα.