Η τεχνολογία στα αυτόνομα οχήματα, η αύξηση της χρήσης των οχημάτων που μεταφέρουν κατά παραγγελία και η μετατόπιση της αστικής ευθύνης στις αυτοκινητοβιομηχανίες θα οδηγήσουν σταδιακά στη συρρίκνωση του κλάδου αυτοκινήτου κατά 70% ή κατά 137 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2050, σύμφωνα με έρευνα της KPMG.
Η επικαιροποιημένη μελέτη, The Chaotic Middle: Το αυτόνομο όχημα και η αναστάτωση στην ασφάλιση αυτοκινήτων, δείχνει επίσης μια αυξανόμενη ανάγκη για νέα είδη ασφαλιστικών προϊόντων αλλά και σταδιακά τη στροφή του καταναλωτή προς οχήματα που ενοικιάζονται ή ταξί.
Η KPMG δήλωσε ότι πιστεύει τώρα ότι οι παραδοσιακοί φορείς ασφάλισης αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν την απειλή οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες να γίνουν τα εναλλακτικά κανάλια ασφάλισης.
Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων, τρεις μεγάλες δυνάμεις διαταράσσουν την τρέχουσα αγορά 247 δισεκατομμυρίων δολ:
- Η αυτόνομη τεχνολογία καθιστά τα αυτοκίνητα όλο και πιο ασφαλή, οδηγώντας σε μείωση κατά 90% της συχνότητας των ατυχημάτων μέχρι το 2050.
- Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα αναλάβουν μεγαλύτερο μέρος του κινδύνου παίρνοντας μερίδιο από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Η KPMG εκτιμά ότι μέχρι το 2050 θα υπάρξει σημαντική αύξηση της ασφάλισης αστικής ευθύνης στο αυτοκίνητο που υπολογίζεται ότι θα φτάσει το 57% των συνολικών ζημιών αυτοκινήτων.
- Η ταχεία υιοθέτηση της χρήσης οχημάτων κατά παραγγελία μεταφράζεται γρήγορα στην ανάγκη για λιγότερο προσωπική κάλυψη αυτοκινήτων και τον προσανατολισμό στην ασφάλιση στόλων.
Μέχρι το 2019 οι καταναλωτές θα αρχίσουν να έχουν οφέλη σε επίπεδο ασφάλειας από την αυτόνομη οδήγηση ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν στους δρόμους. Οι μεταφορές κατά παραγγελία και η κοινή χρήση αυτοκινήτων θα συνεχίσουν να επεκτείνονται.
Μέχρι το 2024, η πλειονότητα των ταξιδιών στις πόλεις και στα γύρω προάστια θα είναι με παραγγελία και όχι με προσωπικό όχημα, ενώ το 2035 η μεταφορά με ενοικιαζόμενα οχήματα θα είναι ο κανόνας στις μεταφορές, σύμφωνα με τις προβλέψεις της KPMG. Νέα προγράμματα θα προκύψουν από τις νέες ανάγκες που θα δημιουργηθούν κατά τη χρήση αυτοκινήτων χωρίς οδηγό. Ένα από αυτά είναι αναμφίβολα και ο κίνδυνος να χακαριστεί το σύστημα του αυτοκινήτου.
Τα βασικά συμπεράσματα της έκθεσης είναι τα εξής:
- η κάλυψη της αστικής ευθύνης θα μετατοπιστεί από τις ασφαλιστικές στις αυτοκινητοβιομηχανίες
- Τα ατυχήματα θα μειωθούν σε πολύ μεγάλο βαθμό με τα αυτόνομα οχήματα
- Οι άνθρωποι θα σταματήσουν να χρησιμοποιούν προσωπικά οχήματα για τις μετακινήσεις τους
“Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να προβούν σε σημαντικές στρατηγικές και τακτικές αλλαγές νωρίτερα από ό, τι αναμενόταν για να μπορέσουν να ανυταποκριθούν στις αλλαγές που έρχονται”, δήλωσε ο Jerry Albright, επικεφαλής της KPMG’s Actuarial and Insurance Risk Practice.
Εν τω μεταξύ, αυτά τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα θα “φέρουν περίπου σε μια δεκαετία μια« χαοτική μεταβατική περίοδο», όσο οι ασφαλιστές θα προσαρμόζουν τις στρατηγικές και τις λειτουργίες τους και οι αυτόνομες τεχνολογίες οχημάτων θα μειώνουν σημαντικά την ανάγκη για προσωπική ασφάλιση”. Οι ασφαλιστικές εταιρείες διαφοροποιούνται ως προς το επίπεδο ετοιμότητάς τους αλλά οι περισσότεροι δεν έχουν λάβει μέτρα για τις επιπτώσεις από την τεχνολογία των αυτόνομων οχημάτων σύμφωνα με τον Joe Schneider, διευθύνοντα σύμβουλο της KPMG Corporate Finance. “Ως αποτέλεσμα, οι ασφαλιστές αυτοκινήτων μπορούν να επιλέξουν να υποκαταστήσουν τα προϊόντα που σχετίζονται με το σπίτι, ή άλλες εμπορικές καλύψεις, για να επωφεληθούν από τη διαφοροποίηση”,