Η εποχή που διανύουμε είναι μια περίοδος σημαντικών εξελίξεων στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας με κύρια έμφαση στα συστήματα των σύγχρονων οχημάτων για την πρόληψη και αποφυγή ατυχημάτων και γενικότερα την ασφαλή οδήγηση. Πλήθος από τεχνολογίες προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού ή ADAS, διατίθενται ήδη σε ευρεία γκάμα μοντέλων, από αυτοκίνητα πολυτελείας έως και μικρά αυτοκίνητα πόλης. Αυτά τα συστήματα είναι σε θέση να εκτελούν ελιγμούς, να παρκάρουν, ακόμα και να φρενάρουν για λογαριασμό μας.
Αρχικά, τα συστήματα ADAS ήταν διαθέσιμα μόνο σε κορυφαία μοντέλα επιβατικών οχημάτων πολυτελείας, σήμερα όμως τα βρίσκουμε και στα πιο διαδεδομένα και κινήσιμα μοντέλα. Όσον αφορά στην Ευρώπη, ήδη από το 2014, συστήματα όπως το Autonomous Emergency Braking (AEB), είναι απαραίτητα για να διακριθεί ένα αυτοκίνητο με την κορυφαία βαθμολογία 5-αστέρων του Euro NCAP. Σήμερα, εκτιμάται ότι τουλάχιστον το 50% των νέων μοντέλων των αυτοκινητοβιομηχανιών εξοπλίζονται με συστήματα ADAS και η τάση αυτή αναμένεται να αυξηθεί με ραγδαίο ρυθμό.
Με ποιον τρόπο, όμως, οι τεχνολογίες αυτές σχετίζονται με το παρμπρίζ; Πολλά από τα παραπάνω συστήματα ADAS (π.χ. Lane Departure Warning, Autonomous Emergency Braking) χρησιμοποιούν κάμερα για τη λήψη πληροφοριών, η οποία είναι τοποθετημένη σε ειδική βάση πάνω στην εσωτερική πλευρά του παρμπρίζ (στο ύψος του καθρέπτη).
Κατά την αντικατάσταση του παρμπρίζ, η κάμερα χρειάζεται να αφαιρεθεί και να επανασυνδεθεί μετά την τοποθέτηση του νέου κρυστάλλου. Επιπλέον, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων αυτών – σύμφωνα και με τις επίσημες οδηγίες των κατασκευαστών των αυτοκινήτων – η κάμερα χρειάζεται επαναρύθμιση (recalibration) μετά την αντικατάσταση του παρμπρίζ, προκειμένου να διασφαλίζεται η σωστή λειτουργία της και κατά συνέπεια η σωστή λειτουργία των συστημάτων ADAS που υποστηρίζουν.
Σκοπός των συστημάτων ADAS, είναι, τόσο η πρόληψη και αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων όσο και η ελαχιστοποίηση των συνεπειών ενός ατυχήματος για τους εμπλεκόμενους. Μια μη σωστά ρυθμισμένη κάμερα μπορεί, λοιπόν, να έχει σημαντικές συνέπειες στην ασφάλεια των επιβατών αφού ή δεν θα λειτουργεί καθόλου ή ακόμη χειρότερα θα λειτουργεί λανθασμένα. Για το λόγο αυτό και η επαναρύθμιση (recalibration) της κάμερας απαιτείται από τον κατασκευαστή του οχήματος.
Η Carglass®, ως παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα της επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων αυτοκινήτων, εξελίσσει συνεχώς την τεχνογνωσία της και εμπλουτίζει τις παρεχόμενες υπηρεσίες της ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής λειτουργία των συστημάτων των αυτοκινήτων μετά από κάθε αντικατάσταση εμπρόσθιου παρμπρίζ. Έτσι, διαθέτει ήδη, στην ελληνική αγορά, την απαραίτητη τεχνογνωσία και εξοπλισμό (σε συνεργασία με εξειδικευμένες εταιρίες όπως η Hella-Gutmann στη Γερμανία) για τη σωστή διάγνωση και επαναρύθμιση των καμερών που υποστηρίζουν συστήματα ADAS.
Η νέα της υπηρεσία «Παραμετροποίηση Συστημάτων ADAS» παρέχεται σε όλο το εταιρικό δίκτυο Carglass®, με χρήση φορητών διαγνωστικών μηχανημάτων καθώς και ειδικών πινάκων βαθμονόμησης. Παράλληλα, συνοδεύεται από βεβαίωση για την πιστοποίηση της σωστής επαναρύθμισης της κάμερας.
Περισσότερα για τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και τον τεχνικό εξοπλισμό που διαθέτει η Carglass® παρουσιάστηκαν στην Ημερίδα Window to the Future που διοργάνωσε η Εταιρεία στις 19 Μαΐου στο ξενοδοχείο Caravel. Το περιοδικό “ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ MARKETING” και το Insurancedaily.gr ήταν χορηγοί επικοινωνίας της Ημερίδας.