Για μια ακόμη φορά ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή αποτυπώνει με τον πλέον αδιαμφισβήτητο τρόπο ότι τα ασφάλιστρα στον κλάδο Αστικής Ευθύνης Οχημάτων συνεχίζουν την κατρακύλα.
Τα στοιχεία για τον πληθωρισμό Ιουλίου 2017, ο οποίος αυξήθηκε κατά 1% έναντι του περυσινού Ιουλίου, έδειξαν ότι τα τιμολόγια των ασφαλιστικών εταιρειών σε μέσα επίπεδα μειώθηκαν 2,9% σε ετήσια βάση, έχοντας μια επίπτωση στο Γενικό Δείκτη Τιμών 0,04.
Κι όλα αυτά ενώ, όπως σημειώνουν ανώτατα στελέχη του κλάδου, μόνο τα τελευταία δύο χρόνια τα ασφάλιστρα του κλάδου μειώθηκαν πάνω από 40% σωρευτικά, κατεβάζοντας σε απίστευτα χαμηλά επίπεδα το μέσο ετήσιο καθαρό ασφάλιστρο. Όπως τονίζουν χαρακτηριστικά, σήμερα υπολογίζεται ότι έχει περιοριστεί στα περίπου 166 ευρώ για το 12μηνο, ενώ στην αγορά διατίθενται και ετήσια συμβόλαια έναντι περίπου 110 ευρώ (χωρίς τις επιβαρύνσεις).
Ο ανταγωνισμός στον τομέα παραμένει σκληρός και οι εταιρείες φαίνεται πως θέλησαν να τον εντείνουν περαιτέρω σε μια περίοδο που είδαν περί τους 650.000 ανασφάλιστους οδηγούς να προστρέχουν στους ασφαλιστές για κάλυψη ώστε να αποφύγουν το πρόστιμο που προβλέπει ο νόμος.
Παράγοντες με υψηλόβαθμες θέσεις σε ασφαλιστικές εταιρείες τονίζουν ότι, στις αρχές του έτους είχε διαφανεί πως η κατρακύλα των ασφαλίστρων θα σταματούσε, όμως το γεγονός ότι η αγορά «άνοιξε» για να «υποδεχθεί» τους ανασφάλιστους φαίνεται πως άλλαξε την πολιτική τιμολόγησης πολλών ομίλων.
Μένει τώρα να φανεί αν και κατά πόσο η πολιτική «ψαλιδίσματος» θα έχει και συνέχεια ή αν οι εταιρείες θα δεχθούν και στην πράξη ότι το πτωχευτικό ασφάλιστρο δεν οδηγεί πουθενά.