του Νικόλαου Γαβρίλη, Διευθύνοντος Συμβούλου της Globalis ΑΕ Μεσίτες Ασφαλίσεων και Αντασφαλίσεων
Παρακολουθεί τον ανταγωνισμό και κερδίζει τους πελάτες βάσει των πλεονεκτημάτων που διαθέτει και που πάντα επιβεβαιώνονται σε βάθος χρόνου: Ως Μεσίτης αντιπροσωπεύει το συμφέρον του πελάτη, επιδιώκει την ταχύτατη εξυπηρέτηση, γνωρίζει άριστα το αντικείμενό του, ξεχωρίζει μέσα από την ανταπόκρισή του και τη διαχείριση των ζημιών.
Κατανέμει σωστά τους πόρους του, ανάλογα με την εξειδίκευσή του. Βασίζεται στις σχέσεις του με τους υπάρχοντες κερδοφόρους πελάτες του και εμπλουτίζει το χαρτοφυλάκιό του με ασφαλίσεις ζωής-υγείας και περιουσίας.
Προς αποφυγήν όμως εγκλωβισμού σε κορεσμένους ασφαλιστικούς κλάδους, δίνει έμφαση σε ανερχόμενα πεδία ασφάλισης, όπως η αστική ευθύνη (ιδιωτών, επαγγελματιών, προϊόντων), που έχει τεράστιο εύρος και δυνατότητες ανάπτυξης.
Επενδύει στις εταιρικές ασφαλίσεις, που του εξασφαλίζουν ικανοποιητικό όγκο παραγωγής, άρα και διαπραγματευτική δύναμη στην ασφαλιστική αγορά, αλλά και εμπειρία σε σημαντικούς κλάδους.
Εστιάζει στη δική του στρατηγική διαφοροποίησης, καθώς η μίμηση εναλλακτικών καναλιών χαμηλού κόστους, που αφορά κυρίως σε μαζική ασφάλιση αυτοκινήτων (π.χ. διαδικτυακές πλατφόρμες), αποτελεί απώλεια χρόνου και ενέργειας.
Κάθε νέα εξέλιξη –ακόμη και αρνητική σε πρώτη εκτίμηση– αποτελεί ευκαιρία για ανάπτυξη.
Ο μεσίτης της νέας δεκαετίας δείχνει εξωστρέφεια, ενημερώνεται, συνεχίζει να εκπαιδεύεται σε ασφαλιστικά και άλλα αντικείμενα, ταξιδεύει και αφουγκράζεται τον παλμό της κοινωνίας και της παγκόσμιας αγοράς.
Το πρόβλημα δεν είναι ο «αντίπαλος» μεσίτης, αλλά η τυχόν μυωπική αντιμετώπιση των ευρύτερων εξελίξεων της αγοράς. Ο πελάτης του μπορεί να μεταπηδήσει στον ανταγωνισμό, η εταιρεία που ασφαλίζει να πιεστεί αφόρητα και αθέμιτα προς το bancassurance, ολόκληροι ασφαλιστικοί κλάδοι να μετακυλήσουν σε νέους διαύλους εξυπηρέτησης (π.χ. αυτοκίνητο) ή και να αναδυθούν, προσφέροντας νέες ευκαιρίες (π.χ. cyber insurance). Απέναντι σε όλα αυτά είναι έτοιμος για αλλαγές και νέα βήματα.
Κατανοεί ότι το έργο του έχει συνέπειες και η καλή φήμη του είναι θεμελιώδες προσόν. Φροντίζει για την αποτελεσματική προστασία των πελατών του, τη δίκαιη εξυπηρέτηση των συνεργατών του και τη διαφάνεια στη σχέση του με τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Ως σωστός επιχειρηματίας, εξασφαλίζει την οικονομική του σταθερότητα, την κάλυψη των οικονομικών υποχρεώσεών του και την επιτυχή συνέχιση της δραστηριότητάς του ακόμη και απέναντι σε προκλήσεις.
Οργανώνει το γραφείο του και εξοπλίζει τα στελέχη του με σύγχρονη τεχνολογία, προσέχοντας παράλληλα για την ασφάλεια και την προστασία των πληροφοριών που διαχειρίζεται. Άλλωστε, έχουν πλέον παρέλθει οι εποχές της εξυπηρέτησης «στο πόδι» και οι πελάτες απαιτούν –και δικαιούνται– επαγγελματισμό και συνέπεια.
Καμία επιτυχία, ωστόσο, δεν έχει μακροπρόθεσμη διάρκεια χωρίς τους κατάλληλους ανθρώπους. Γι’ αυτό, καλλιεργεί ένα δημιουργικό κλίμα για τους εργαζομένους και συνεργάτες του, δίνοντάς τους ευκαιρίες για προσωπική ανάπτυξη, κάτι που θα ωφελήσει άλλωστε και την ίδια την επιχείρηση.
Πηγή: Broker’s Time