Μετ΄ εμποδίων εξελίσσονται οι τρίμηνες ανανεώσεις των συμβολαίων που σύναψαν οι ανασφάλιστοι οδηγοί οι οποίοι καλύφθηκαν έως τις 14 Ιουνίου, τελώντας τότε υπό την… απειλή του υπουργείου Οικονομικών ότι θα τους επιβάλλονταν πρόστιμο αν επέμεναν να κυκλοφορούν τα οχήματά τους χωρίς σήμα ασφάλισης.
Του Πλάτωνα Τσούλου
Όπως σημειώνουν κύκλοι της αγοράς, για τα 6 στα 10 οχήματα δεν ανανεώθηκαν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια, με αποτέλεσμα η προσπάθεια περί μείωσης των ανασφάλιστων οδηγών να έχει βάλει… όπισθεν. Οι ίδιοι κύκλοι σημειώνουν πως, το γεγονός ότι το ΥΠΟΙΚ δεν επανέλαβε την προσπάθεια διασταύρωσης των στοιχείων που έχουν περαστεί στις βάσεις δεδομένων των συναρμόδιων υπουργείων και της ασφαλιστικής αγοράς, επέτρεψε στους ανασφάλιστους να κάνουν δεύτερες σκέψεις για τις ανανεώσεις των ασφαλιστηρίων τους.
Αν οι εκτιμήσεις των στελεχών της αγοράς επιβεβαιωθούν, αυτό θα σημαίνει ότι από τα 450.000 ανασφάλιστα οχήματα τα οποία απέκτησαν σήμα ασφάλισης φέτος το καλοκαίρι, ανανεώσεις δεν υπήρξαν για τα 270.000 και, άρα, αυτά θα πρέπει να προστεθούν στα 450.000 που παρέμεναν ανασφάλιστα και μετά την 14η Ιουνίου, ανεβάζοντας και πάλι των πήχη των παρανομούντων οδηγών στους 720.000.
Πρόκειται για μια αρνητική εξέλιξη, η οποία θα έχει και συνέχεια εφόσον το υπουργείο δεν ολοκληρώσει άμεσα την προσπάθειά του να εκκαθαρίσει τις βάσεις δεδομένων από τα λάθη τα οποία εξ αρχής εντοπίσθηκαν, δεν προχωρήσει στην πρώτη πλήρη διασταύρωση των διαθέσιμων στοιχείων, δεν επιβάλλει τα πρώτα πρόστιμα και δεν ανακοινώσει ότι οι έλεγχοι των δεδομένων θα είναι συνεχείς και έκτακτοι.