Στη συνεχή επένδυση της ERGO Ασφαλιστικής στο δίκτυο εταιρικών συνεργατών, την καθοριστική συμβολή τους στην πορεία της εταιρείας, τα σχέδια για τη διεύρυνση των εργασιών που προέρχονται από το συγκεκριμένο κανάλι προώθησης ασφαλιστικών υπηρεσιών και το ρόλο του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή αναφέρεται ο Αναστάσιος Παπαδόπουλος, Διευθυντής Πωλήσεων Δικτύου Εταιρικών Συνεργατών της εταιρείας.
Συνέντευξη του Αναστάσιου Παπαδόπουλου, Διευθυντή Πωλήσεων Δικτύου Εταιρικών Συνεργατών, ERGΟ Ασφαλιστική (Περιοδικό Ασφαλιστικό Marketing Σεπτεμβρίου 2023)
Ποια είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής της ERGO όσον αφορά την ανάπτυξη των δικτύων;
Στην ERGO Ασφαλιστική υλοποιούμε καθημερινά τη διαχρονική στρατηγική μας δέσμευση για ενδυνάμωση και υποστήριξη των δικτύων διαμεσολάβησης. Είμαστε πάντα σε ανοιχτό διάλογο με συνεχείς συναντήσεις με μέλη της διοικητικής ομάδας και τη συμμετοχή του CEO κ. Νίκου Αντιμησάρη.
Συγκεκριμένα, στη Διεύθυνση Πωλήσεων Δικτύου Εταιρικών Συνεργατών, εκσυγχρονίζουμε και βελτιώνουμε τις υποδομές των γραφείων πωλήσεων, έτσι ώστε ο κάθε διαμεσολαβητής να λειτουργεί σε ένα σύγχρονο περιβάλλον, κάτι που αποτυπώνει το δυναμισμό και την κουλτούρα της ERGO, με άμεσο στόχο να αναπτυχθεί περαιτέρω το δίκτυο.
Ενισχύουμε το υφιστάμενο Δίκτυο Εταιρικών Συνεργατών με νέους συνεργάτες, στοχεύοντας στην γεωγραφική ανάπτυξη και παρουσία σε όλους τους νομούς και τις περιφέρειες της Ελλάδας.
Το Δίκτυο Εταιρικών Συνεργατών της ERGO πέτυχε αύξηση νέας παραγωγής κατά 25% το 2022 σε σχέση με το 2021, ενώ το α΄ εξάμηνο του 2023 επιτεύχθηκε αύξηση νέας παραγωγής στον κλάδο Ζωής & Υγείας κατά 76% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2022.
Εξειδικευμένοι υπάλληλοι της Διεύθυνσης Πωλήσεων Δικτύου Εταιρικών Συνεργατών ασχολούνται με την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού. Στόχος μας είναι, το Δίκτυο Εταιρικών Συνεργατών της ERGO να επεκταθεί περαιτέρω σε όλες τις βαθμίδες της Ιεραρχίας και να αναπτυχθεί συστηματικά, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην κερδοφόρα ανάπτυξη της εταιρείας.
Λειτουργούμε σε ένα σύγχρονο πλαίσιο, δημιουργώντας συνεχώς νέα και ανταγωνιστικά προϊόντα, καλύπτοντας όλους τους κλάδους ασφάλισης, και τα υποστηρίζουμε με προωθητικές ενέργειες και καμπάνιες.
Οι συνεργάτες της ERGO αποτελούν το θεμέλιο λίθο για την επίτευξη της αποστολής μας και για τον λόγο αυτό, τους παρέχουμε το κατάλληλο έδαφος για να αναπτυχθούν. Το 2023 δημιουργήσαμε Νέο ισχυρό ανταγωνιστικό Κανονισμό Πωλήσεων, ο οποίος διασφαλίζει ιδιαίτερα υψηλές αμοιβές παρέχει ισχυρά κίνητρα bonus και πριμ, στοχεύοντας παράλληλα στη δημιουργία ισορροπημένων και ποιοτικών χαρτοφυλακίων.
Θα ήθελα εδώ να τονίσω και την πολύ σημαντική υποστήριξη που προσφέρει η ERGO στους νέους συνεργάτες της με τα συνεχή εκπαιδευτικά προγράμματα, την παροχή laptop, τις ηλεκτρονικές εφαρμογές καθώς και τη χρηματοδότησή τους για 24 μήνες μέχρι να δημιουργήσουν το δικό τους χαρτοφυλάκιο.
Με συστηματική εκπαίδευση, ψηφιακές πλατφόρμες και εργαλεία, στην ERGO δημιουργούμε τους επαγγελματίες του αύριο, προκειμένου να βρίσκονται πάντα δίπλα στους πελάτες τους, προσφέροντας εξατομικευμένες λύσεις σε κάθε τους ανάγκη.
Στην εποχή του διαδικτύου και της ακμής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί να υπάρξει ισόρροπη ανάπτυξη των καναλιών προώθησης ασφαλιστικών υπηρεσιών;
Η πανδημία εκτίναξε τις διαδικτυακές πωλήσεις διεθνώς σε όλες τους κλάδους του εμπορίου. Οι καταναλωτές αύξησαν τη χρήση ψηφιακών υπηρεσιών. Ακόμα και οι συναλλαγές με το δημόσιο γίνονται πλέον οι περισσότερες On line. Η δυναμική χρήση του διαδικτύου για αγορά προϊόντων και υπηρεσιών, επηρέασε και τη χρηματοπιστωτική αγορά. Τα ψηφιακά μέσα επιτάχυναν τις διαδικασίες προώθησης ηλεκτρονικών πωλήσεων. Αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες προχώρησαν στη δημιουργία εφαρμογών για απευθείας πωλήσεις προϊόντων στον τελικό καταναλωτή. Ταυτόχρονα εκσυγχρόνισαν τα ηλεκτρονικά τους συστήματα, παρέχοντας άμεσες λύσεις προς τους διαμεσολαβητές και κατά συνέπεια στους πελάτες.
Η ελληνική ασφαλιστική αγορά, όπως σήμερα αναδιοργανώνεται, έχει απόλυτη ανάγκη, αφενός μιας οραματικής νέας προσέγγισης, αφετέρου μιας ρεαλιστικής ανταπόκρισης στα ζητούμενα των καταναλωτών. Στην ERGO, αντιλαμβανόμενοι τις ραγδαίες αλλαγές που συντελούνται, δημιουργούμε νέες καινοτόμες ψηφιακές εφαρμογές και λύσεις για τους ασφαλισμένους και τους Συνεργάτες μας, ώστε να είμαστε δίπλα τους 24/7, παρέχοντας την δυνατότητα επιλογής στον τρόπο επικοινωνίας.
Οι ανάγκες των καταναλωτών μεταβάλλονται συνεχώς. Στην ERGO έχουμε κύριο προσανατολισμό τον άνθρωπο. Κατανοούμε και προσφέρουμε λύσεις ανταποκρινόμενοι σε διαφορετικές ανάγκες, καλύπτοντάς τις με σύγχρονο και εξατομικευμένο τρόπο. Η επαφή των πελατών με την ασφαλιστική τους εταιρεία από μια ετήσια συναλλαγή έχει μετεξελιχθεί σε μια διαρκή σχέση. Ο πελάτης επιλέγει το κανάλι επικοινωνίας που τον εξυπηρετεί, ωστόσο θέλει να έχει δίπλα του την ασφαλιστική του εταιρεία καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος του συμβολαίου.
Στα τυποποιημένα ασφαλιστικά προϊόντα, όπως τις ασφαλίσεις αυτοκινήτων, είναι ευκολότερη η πώληση-διάθεσή τους μέσω του διαδικτύου και υπάρχει θετική ανταπόκριση από αρκετούς καταναλωτές. Αυτό δεν αλλάζει την πεποίθησή μας ότι ο ρόλος του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή είναι απαραίτητος και στη ψηφιακή εποχή που διανύουμε αναδιαμορφώνεται και εκσυγχρονίζεται. Είναι ο Σύμβουλος που διαθέτει εξειδικευμένη γνώση, εστιάζει στις πραγματικές ανάγκες των πελατών, αναλύει και προτείνει τις ανάλογες ασφαλιστικές υπηρεσίες παρέχοντας τις βέλτιστες λύσεις. Εκεί που σχεδόν κανείς δεν μπορεί να ανταγωνιστεί έναν άρτια καταρτισμένο επαγγελματία πράκτορα ασφαλίσεων είναι οι Ασφαλίσεις Ζωής & Υγείας, τα προγράμματα τύπου Unit Linked, καθώς απαιτούν εξειδικευμένη γνώση, και οι Γενικές Ασφαλίσεις.
Καθώς η ασφαλιστική αγορά διαρθρώνεται από τα δίκτυα των διαμεσολαβητών, που είναι κυρίαρχα εδώ και δεκαετίες, τα ηλεκτρονικά κανάλια που αναπτύχθηκαν τα τελευταία χρόνια πιο έντονα λόγω της ζήτησης, μάλλον δημιούργησαν μία ισόρροπη σχέση μεταξύ των δικτύων, απευθυνόμενα στο δικό τους πελατειακό κοινό.
Η αγορά αυτορυθμίζεται. Ο πελάτης έχει πλέον την δυνατότητα επιλογής προϊόντων από το κανάλι διανομής που αισθάνεται ότι τον εξυπηρετεί άμεσα και αποτελεσματικά.
Ο ασφαλιστικός κλάδος προσελκύει νέους επαγγελματίες με κατάρτιση και ικανότητες; Υπάρχουν παράμετροι που πρέπει να μεταβληθούν προκειμένου να δοθούν περισσότερα κίνητρα;
Αριθμητικά λιγότεροι είναι οι διαμεσολαβητές που δραστηριοποιούνται στην ασφαλιστική βιομηχανία τελευταία, με αποτέλεσμα ο αριθμός τους από 29.000 το 2012 να μειωθεί σε 19.000 το 2022. Σε 10 χρόνια το 35 % των διαμεσολαβητών ήτοι 10.000 εξ αυτών, έφυγαν από το επάγγελμα. Αντίθετα, η ανάγκη για ασφαλιστική κάλυψη σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις αυξάνεται όσο ποτέ στο παρελθόν, δεδομένης της κλιματική αλλαγής, του συνταξιοδοτικού προβλήματος, των φυσικών καταστροφών και του υπέρτατου αγαθού της υγείας. Αυτά αναδεικνύονται σε κορυφαία ζητούμενα ποιότητας ζωής των πολιτών.
Οι εταιρείες και οι αρμόδιοι φορείς χρειάζεται να ενσκύψουν με τη δέουσα προσοχή στο συγκεκριμένο ζήτημα, καθώς οι διαμεσολαβητές στηρίζουν και παράλληλα προάγουν την ασφαλιστική βιομηχανία.
Το επάγγελμα του Ασφαλιστικού Συμβούλου θα πρέπει να περιβληθεί με αίγλη και να γίνει αντιληπτή η αναγκαιότητά του, ώστε να προσελκύσει Νέους και Νέες και ανώτατης εκπαίδευσης, που θα εισέλθουν στην ασφαλιστική αγορά από επιλογή με φιλοδοξίες.
Στην ERGO, αντιλαμβανόμενοι το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει ο θεσμός της διαμεσολάβησης, αναπτύσσουμε νέα εργαλεία, έτσι ώστε να τους βοηθήσουμε στις καθημερινές λειτουργικές τους δραστηριότητες. Στο Δίκτυο Εταιρικών Συνεργατών, όπως άλλωστε αναφέρθηκε προγενέστερα, το ειδικό πλαίσιο οικονομικής στήριξης για 24 μήνες που δημιουργήσαμε για Νέους και Νέες που εισέρχονται στην εταιρεία, συμβάλλει στη δυνατότητα παραμονής και εξέλιξής τους στο επάγγελμα.
Επιπρόσθετα, η σειρά εκπαιδευτικών προγραμμάτων συμβάλλει στην άρτια κατάρτιση των συνεργατών γιατί απαιτείται διαρκής ενημέρωση για τα ασφαλιστικά προϊόντα που πρόκειται να προωθήσουν. Παρέχουμε ειδικές εκπαιδευτικές ενότητες με σύγχρονες τεχνικές πωλήσεων, τρόπους διείσδυσης σε νέες αγορές, και πλήθος εξειδικευμένων σεμιναρίων, ούτως ώστε οι διαμεσολαβητές να αποκτήσουν την πιο σύγχρονη γνώση.
Στο πλαίσιο αυτό, προχωρήσαμε στη δημιουργία του νέου τμήματος Εκπαίδευσης, το οποίο ανταποκρίνεται στις εξελίξεις της αγοράς και στις σύγχρονες ανάγκες των διαμεσολαβητών, βοηθώντας τους να προσφέρουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους συναλλασσομένους τους.
Σημαντική παράμετρο αποτελεί, και θα ήθελα να το τονίσω ιδιαίτερα, η προσέλκυση νέων συνεργατών, καθώς έτσι θα μεγαλώσει και η ασφαλιστική αγορά.
Στην ERGO έχουμε δημιουργήσει ένα σύγχρονο Κανονισμό Πωλήσεων, ο οποίος δίνει ισχυρά κίνητρα σε νέους διαμεσολαβητές να συνεργαστούν με την εταιρεία και να αναπτυχθούν επαγγελματικά, έχοντας μια επιτυχημένη καριέρα.
Η διαμεσολάβηση και η ανάπτυξη νέων συνεργατών για την ERGO στο Δίκτυο Εταιρικών Συνεργατών αποτελεί αυτοσκοπό για την περαιτέρω ανάπτυξή του.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τον τελευταίο χρόνο πάνω από 50 νέοι συνεργάτες έχουν στελεχώσει τα υφιστάμενα γραφεία της ERGO, ενώ βρισκόμαστε σε τροχιά ανάπτυξης νέων.
Κλείνοντας, θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθώ σε μια νέα δομή που προωθούμε, τα εταιρικά γραφεία ERGO Stores. Τα ERGO Stores είναι νέα σύγχρονα, μοντέρνα, εφοδιασμένα με τις ψηφιακές λύσεις της ERGO, ισόγεια καταστήματα, εύκολα προσβάσιμα στους πολίτες, σε κεντρικά σημεία της Αττικής. Στόχος μας με τα ERGO Stores να έρθουμε ως εταιρεία ακόμα πιο κοντά στην κοινωνία και τους πολίτες. Πολύ σύντομα θα έχουμε περισσότερα νέα γι’ αυτήν τη καινούργια στρατηγική μας επιλογή. Τα ERGO Stores στελεχώνονται από νέους και νέες που έχουν αποκτήσει την πιο σύγχρονη γνώση για την εξυπηρέτηση των πελατών.
Η ERGO με τα νέα καταστήματα ERGO Stores δημιουργεί ένα νέο πλαίσιο εργασίας των Νέων που επιθυμούν να ενταχθούν στο Δίκτυο Εταιρικών Συνεργατών.
Τι πιστεύετε ότι θα έχει αλλάξει στο μοντέλο του διαμεσολαβητή μετά από 5 χρόνια;
Πιστεύω ότι μετά από 5 χρόνια, το μοντέλο του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή θα έχει εξελιχθεί προς μια πιο τεχνολογικά προηγμένη και ψηφιακή προσέγγιση, αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη (Al) και η ανάλυση δεδομένων, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την εξυπηρέτηση των πελατών με περισσότερο εξατομικευμένες λύσεις και αποτελεσματικότερες διαδικασίες. Γι’ αυτό οι διαμεσολαβητές που δε θα αναβαθμίσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες και δε θα μπορέσουν να εξελίξουν συστηματικά τις γνώσεις τους προσαρμοζόμενοι στα νέα δεδομένα, ενδέχεται να μην διατηρήσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά τους και είναι πολύ πιθανό να βρεθούν εκτός αγοράς.
Η ασφαλιστική διαμεσολάβηση ως επαγγελματική απασχόληση, δύναται να εξελιχθεί σε μια καλά αμειβόμενη εργασία, κτίζοντας καριέρα σε ένα πολύ δυναμικό κλάδο, όπως είναι ο χρηματοπιστωτικός.
Χαρακτηριστικά να αναφέρω μερικά από τα οφέλη του επαγγέλματος του διαμεσολαβητή, όπως υψηλά εισοδήματα, συνέδρια, εκπαιδευτικές ημερίδες που εμπλουτίζουν τις γνώσεις, ταξίδια επιβράβευσης, επαγγελματική ανεξαρτησία, Ως ξεχωριστή επιχειρηματική οντότητα έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει νέες αγορές, να ασχολείται με το χρηματοπιστωτικό χώρο και να ενημερώνεται για τις επιχειρηματικές εξελίξεις.
Η ERGO, μοχλός ανάπτυξης της ασφαλιστικής βιομηχανίας, βρίσκεται διαχρονικά σε επαφή με πανεπιστήμια και στέκεται αρωγός στη νέα γενιά, συμμετέχοντας στις περισσότερες διοργανώσεις εύρεσης εργασίας, προκειμένου να υποστηρίξει το θεσμό της διαμεσολάβησης και να βοηθήσει τους νέους και τις νέες να ανακαλύψουν τον επαγγελματικό τους προορισμό. Από την μέχρι τώρα εμπειρία μας, έχουμε εκλάβει θετικό αντίκτυπο από τους νέους εργαζόμενους.
Θεωρούμε ότι η επιλογή ενός νέου να συνεργαστεί με το Δίκτυο Εταιρικών Συνεργατών της ERGO, αποτελεί την βέλτιστη επιλογή για μια καριέρα προοπτικής, με συνεργασίες υψηλού επιπέδου σε ένα σύγχρονο οργανισμό.
Δημιουργούμε πετυχημένους σύγχρονους επαγγελματίες του αύριο που θα είναι σε θέση να διαχειριστούν με τον καλύτερο τρόπο τις προκλήσεις του μέλλοντος προς εξυπηρέτηση των πελατών.