Αλώβητος παρέμεινε κατά τη διάρκεια του lockdown ο κλάδος ασφάλισης φορτηγών ιδιωτικής και δημοσίας χρήσης σε αντίθεση με το στόλο των ασφαλισμένων λεωφορείων, που μέτρησε σημαντικές απώλειες.
του Πλάτωνα Τσούλου
Ειδικότερα, η περσινή χρονιά έκλεισε με το στόλο των φορτηγών ιδιωτικής χρήσης να μετρά 737.315 ασφαλιστήρια συμβόλαια και στις 10/6/20 να διατηρεί σε ισχύ τα 736.714 και την ίδια περίοδο τα ασφαλιστήρια συμβόλαια των φορτηγών ΔΧ να αυξάνονται οριακά από τα 56.447 σε 57.223.
Ο λόγος για τον οποίο οι ασφαλίσεις φορτηγών οχημάτων παρέμειναν ζωντανές ήταν γιατί ένα μεγάλο μέρος της αγοράς παρά το lockdown συνέχισε να λειτουργεί όπως ο φαρμακευτικός κλάδος ή η βιομηχανία τροφίμων.
Ταυτόχρονα την ίδια περίοδο καταγράφηκε έξαρση των ηλεκτρονικών πωλήσεων που εκτίναξαν την ανάγκη μεταφοράς αγαθών, ενώ σημαντικό ρόλο έπαιξε και το γεγονός ότι ο περιορισμός της κυκλοφορίας συνέπεσε με την πασχαλινή περίοδο.
Αντίθετα ο στόλος με τα ασφαλιζόμενα λεωφορεία έχασε περίπου 3.000 οχήματα καθότι στις 29/2/20 κατέγραφε την υψηλότερη επίδοση με 19.193 συμβόλαια και στις 5/5/20 τα συμβόλαια μειώθηκαν στα 16.342.
Ωστόσο, από την ημέρα εκείνη και μετά καταγράφεται σταδιακή άνοδος των ασφαλιστηρίων και στις 10/6 ο αριθμός τους ανήλθε σε 17.223.
Υπολείπεται ωστόσο κατά 1.773 συμβόλαια από την αρχή του έτους. Σε κάθε περίπτωση η επαναλειτουργία της τουριστικής αγοράς θα τονώσει τη ζήτηση ασφαλιστηρίων συμβολαίων το επόμενο διάστημα.