H μεγάλη καταστροφή που συντελέστηκε στη Θεσσαλία από την επέλαση της καταιγίδας Daniel και το τεράστιο κόστος που συνεπάγεται στην τοπική και την ελληνική κοινωνία αποτέλεσαν το πιο ηχηρό μήνυμα για το κενό στη θωράκιση και την προστασία των κοινοτήτων και των οικονομιών από τέτοιου μεγέθους ακραία φυσικά φαινόμενα.
της Βίκυς Γερασίμου
Ταυτόχρονα ανέδειξαν και την πλευρά της αλληλεγγύης της ιδιωτικής πρωτοβουλίας σε γεγονότα που διαταράσσουν σε τέτοιο βαθμό την κανονικότητα και τις ζωές των ανθρώπων. Χαρακτηριστικό, εν προκειμένω, παράδειγμα είναι η προσπάθεια της Interamerican να στηρίξει τους ανθρώπους που βρέθηκαν σε αυτή την πρωτοφανή για τα μέχρι τώρα δεδομένα της Ελλάδας καταστροφή.
Στη μάχη που έπρεπε να δώσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς για τη φροντίδα και την προστασία των πλημμυροπαθών η Interamerican συνέβαλε διαθέτοντας άμεσα 3 ασθενοφόρα, τα οποία παρείχαν τις πρώτες βοήθειες σε κατοίκους της περιοχής και έκαναν 40 διακομιδές ασθενών στα νοσοκομεία.
Μετά την καταιγίδα με την αποκάλυψη του βαθμού της καταστροφής και την έναρξη των εργασιών για την αποκατάσταση της περιοχής η εταιρεία υποστήριξε περισσότερες από 1.500 κλήσεις για περιστατικά οδικής βοήθειας. Για να ανταποκριθεί στις δύσκολες συνθήκες και την μεταφορά οχημάτων που βρίσκονταν κάτω από τη λάσπη και το νερό ενίσχυσε το στόλο των οχημάτων που είχε σε Βόλο, Τρίκαλα και Καρδίτσα και εξυπηρέτησε τόσο ασφαλισμένους όσο και ανθρώπους που είχαν ανάγκη τη συνδρομή της. Ειδικότερα η εταιρεία επιχείρησε στην περιοχή με 30 οχήματα οδικής βοήθειας, καθώς τα αυτοκίνητα που έπρεπε να μεταφερθούν καθώς είχαν παρασυρθεί από τις πλημμύρες ήταν χιλιάδες. Για τους κατοίκους η επόμενη μέρα είναι η πιο δύσκολη και η βοήθεια που θα τους παρασχεθεί θα είναι αυτή από την οποία θα εξαρτηθεί η επαναφορά τους σε ρυθμούς κανονικότητας.
Συγκέντρωση και μεταφορά ειδών πρώτης ανάγκης
Η Interamerican συνέβαλε καθοριστικά και στην αποστολή ειδών πρώτης ανάγκης. Συνεργαζόμενη με το Humanity Greece διέθεσe όχημα της Οδικής Βοήθειας για τη μεταφορά αγαθών που έπρεπε να φτάσουν και να διανεμηθούν στους ανθρώπους που είχαν μείνει χωρίς στέγη και βασικά για την επιβίωσή τους αγαθά.
Ταυτόχρονα η εταιρεία διέθεσε χώρο για την προσωρινή αποθήκευση και φύλαξη ειδών που συγκεντρώθηκαν στο Car Point, τη μονάδα αποζημίωσης και επισκευής αυτοκινήτων στην Αθήνα, ενώ καλύφθηκε η δαπάνη μίσθωσης φορτηγού οχήματος για τη μεταφορά ειδών πρώτης ανάγκης στη Θεσσαλία.
Στο Συντονιστικό Κέντρο του Humanity Greece βρέθηκαν άνθρωποι της Interamerican που βοήθησαν στις απαραίτητες καταγραφές και ταξινομήσεις ειδών πρώτης ανάγκης, πριν σταλούν στις πληγείσες περιοχές.
Κάλυψη δαπάνης της ΕΟΔ για την προμήθεια οχήματος
Με στόχο να καλυφθούν συγκεκριμένες ανάγκες των μονάδων της ΕΟΔ που επιχειρούν στην περιοχή η Interamerican προχώρησε στην κάλυψη σημαντικής δαπάνης προς την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης που θα αξιοποιηθεί για την προμήθεια ενός επιχειρησιακού οχήματος, το οποίο θα εξυπηρετεί πολλαπλές ανάγκες της Οργάνωσης. Συγκεκριμένα, θα χρησιμοποιείται σε επιχειρήσεις δασοπυρόσβεσης, σε περιστατικά όπου απαιτείται η έλξη διασωστικού σκάφους, όπως χρειάστηκε στις πλημμύρες της Θεσσαλίας, σε φυσικές καταστροφές για τη μεταφορά διασωστικού εξοπλισμού και εθελοντών, όπως επίσης και σε άλλες δράσεις της Ε.Ο.Δ. (υγειονομικές καλύψεις εκδηλώσεων, ενημερωτικές δράσεις, κ.λπ.).
Διαβάστε επίσης: Interamerican: Στα €70 εκατ. οι αποζημιώσεις από την κακοκαιρία Daniel
Συντονιστικό κέντρο και άμεσες αποζημιώσεις
Τα πλημμυρικά φαινόμενα στη Θεσσαλία είχαν εκτεταμένες και πολύπλευρες επιπτώσεις στην οικονομία, τη γεωργία, την κτηνοτροφία, τη βιομηχανία, τις υποδομές και γενικότερα στο βιοτικό επίπεδο ζωής των ανθρώπων. Η Interamerican από την αρχή της μεγάλης καταστροφής έθεσε ως προτεραιότητα στο συντονιστικό της κέντρο τη διεκπεραίωση των αποζημιώσεων της περιοχής προκειμένου να ξεκινήσουν άμεσα οι αποζημιώσεις, έστειλε πραγματογνώμονες και ενίσχυσε τα τοπικά γραφεία με ανθρώπινο δυναμικό.
Λίγες μέρες μετά τη ζημιά η εταιρεία έχει αποτιμήσει περίπου το 95% των 2.000 αξιωσεων που δέχτηκε, “επιστρατεύοντας” περισσότερους από 30 πραγματογνώμονες, προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί άμεσα στις δυσμενείς καταστάσεις για τους ασφαλισμένους της περιοχής. Μιλώντας σχετικά με την καταστροφή ο Πάνος Κούβαλης, Γενικός Διευθυντής Ασφαλιστικών Εργασιών του Ομίλου Interamerican στο ραδιοφωνικό σταθμό RealFm αναφέρθηκε γενικότερα στο ρόλο της ιδιωτικής ασφάλισης και την ανταπόκριση της Interamerican. Όπως είπε εκτιμάται ότι οι οικονομικές επιπτώσεις από την καταιγίδα στη Θεσσαλία ανέρχονται σε 3 δις με τα περίπου 500-600 εκατ. ευρώ να καλύπτονται από την αγορά της ιδιωτικής ασφάλισης.
“Σε καταστροφικά γεγονότα πρέπει να είμαστε παρόντες, δεν αρκεί να δίνουμε αποζημιώσεις. Αυτό κάναμε σαν εταιρεία και ξεκινήσαμε τη διαδικασία για τις αξιώσεις πριν το κράτος. Έχουμε ήδη ξεκινήσει τις αποζημιώσεις σε πιο μικρής κλίμακας ζημιάς, γιατί υπάρχουν από ότι ξέρετε και μεγάλες αποζημιώσεις, που αφορούν πχ μεγάλα εργοστάσια, που πρέπει να συνεχίσουν να δουλεύουν”.
Η ασφαλιστική αγορά, όπως διευκρίνισε, σε σχέση με τη ζημιά που αυτή τη στιγμή καλύπτει θα μπορούσε να έχει 5πλάσια ή 10πλάσια συμμετοχή στην αποκατάσταση της περιοχής.
Μόνο η Interamerican, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, υπολογίζεται ότι θα αποζημιώσει τους ασφαλισμένους της στη Θεσσαλία με 70 εκατ. ευρώ.