Σκιαγραφώντας την Ασφαλιστική Αγορά στο νομό Λάρισας – στο πλαίσιο της στήλης «Επαρχία Αγάπη μου» – επικοινωνήσαμε με τον Γεώργιο Κολτσίδα, Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή με ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα συνεργατών σε κεντρική, δυτική και βόρεια Ελλάδα και του ζητήσαμε να μας απαντήσει σε μια σειρά από ερωτήσεις.
Συνέντευξη Γεώργιος Κολτσίδας
Μιλήστε μας για την εταιρεία σας. Πόσα χρόνια δραστηριοποιείται η οικογένειά σας στην Ασφαλιστική Αγορά και γιατί έχετε εγκατασταθεί στην πόλη της Καρδίτσας;
Η επαγγελματική μου ενασχόληση με τον κλάδο των ασφαλειών ξεκίνησε το 1975. Η έδρα μας είναι στην Καρδίτσα λόγω εντοπιότητας. Από το ξεκίνημα όμως της καριέρας μου δεν περιορίστηκα στην τοπική αγορά. Οι κοντινές αποστάσεις, και κυρίως οι επαγγελματικές ευκαιρίες που διέκρινα αρχικά σε όμορους νομούς, με ώθησαν να λειτουργήσω και να αναπτύξω γραφεία και σε άλλες πόλεις. Με χαρά 40 χρόνια μετά νιώθω δικαιωμένος γι’ αυτή την επιλογή καθώς καταφέραμε να έχουμε μεγάλη δραστηριότητα σε αρκετές περιοχές της κεντρικής, δυτικής και βόρειας Ελλάδας.
Με πόσους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές συνεργάζεστε, σε ποιες περιοχές και με ποιες εταιρείες έχετε συμβάσεις; Το χαρτοφυλάκιό σας πώς χωρίζεται;
Στόχος μας είναι οι μακροχρόνιες συνεργασίες, είτε αφορά τις εταιρίες είτε αφορά τους συναδέλφους με τους οποίους συνεργαζόμαστε. Προκειμένου να φανούμε συνεπείς σε αυτή την επιλογή, αρχικά προσπαθούμε να βελτιώνουμε διαρκώς τα δικά μας ποιοτικά χαρακτηριστικά έτσι ώστε να προσφέρουμε διαρκώς καλύτερο service στους συνεργάτες και στους πελάτες. Ειδικά τα τελευταία χρόνια προχωρήσαμε σε επενδύσεις σε μηχανογραφικά συστήματα, software τιμολόγησης, τυπώνω-πληρώνω έτσι ώστε να βελτιώσουμε το παρεχόμενο από εμάς service. Σε συνέχεια όμως, αντίστοιχα επιλέγουμε μόνο εταιρίες που τηρούν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που θα τις καθιστούν μακροχρόνια βιώσιμες και δυναμικές. Αποφεύγουμε καιροσκοπικές μετακινήσεις χαρτοφυλακίου και κάθε νέα συνεργασία προσπαθούμε να την αναπτύξουμε χωρίς να ζημιώσουμε υφιστάμενες επιτυχημένες συνεργασίες. Αντίστοιχα, ο επαγγελματισμός των συναδέλφων συνεργατών μας είναι το χαρακτηριστικό στο οποίο επενδύουμε και όχι τυφλά ποσοτικά στοιχεία.
Υπάρχουν μεγάλοι πελάτες στην περιφέρεια; Αν ναι πώς ασφαλίζονται; Δημοσιεύουν διαγωνισμούς ή πάνε μέσω γνωστών – φιλικών προσώπων;
Φυσικά και υπάρχουν μεγάλοι πελάτες στην περιφέρεια. Αναλογικά με τον πληθυσμό της κάθε περιοχής βρίσκουμε και τον αντίστοιχο αριθμό και όγκο μεγάλων πελατών. Ο κανόνας είναι όσο πιο μεγάλος ο πελάτης τόσο πιο σύνθετες οι ασφαλιστικές του ανάγκες. Ο κανόνας αυτός δεν αφήνει περιθώρια για «φιλικές» προσεγγίσεις, απαιτείται συνέπεια, γνώση και επαγγελματισμός από εμάς για να πετύχουμε και να διατηρήσουμε συνεργασίες με σοβαρούς μεγάλους πελάτες. Η πολυετή μας εμπειρία και το πλήθος μεγάλων και σύνθετων ασφαλιστικών εργασιών που διαχειριζόμαστε μας καθιστά στα γραφεία που απευθύνονται πολύ μεγάλοι πελάτες.
Μιλήστε μας για τους νομούς στους οποίους δραστηριοποιείστε. Ποιος είναι ο πιο παραγωγικός; Πού έχετε εντοπίσει περισσότερες ευκαιρίες ανάπτυξης;
Οι περιοχές που δραστηριοποιούμαστε είναι κυρίως η κεντρική, δυτική και βόρεια Ελλάδα. Ευκαιρίες υπάρχουν σε όλους τους νομούς, ο όγκος των ασφαλιστικών εργασιών κάθε περιοχής όμως συνήθως συμβαδίζει με το πλήθος των συναδέλφων που δραστηριοποιούνται, οπότε περιοχές με αυξημένες εργασίες όπως η Θεσσαλονίκη ή η Λάρισα εμφανίζουν και πιο έντονο ανταγωνισμό.
Διαβάστε επίσης: Θεσσαλία: Στο 1,2% η διείσδυση της Ιδιωτικής Ασφάλισης στο χώρο της Υγείας
Υπάρχει θέμα ασφαλιστικής συνείδησης στους κατοίκους της επαρχίας ακόμα και στην υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτου; Πώς αντιμετωπίζετε την άρνηση που πιθανώς δέχεστε; Τι επιχειρήματα χρησιμοποιείτε;
Η ασφαλιστική συνείδηση είναι συνυφασμένη με την οικονομία κάθε περιοχής αλλά και με τους υπαρκτούς μόνιμους κινδύνους (όπως η μόλυνση του περιβάλλοντος π.χ. στην Πτολεμαΐδα), ή περιστασιακά γεγονότα όπως ένας σεισμός, μια πυρκαγιά που αφυπνίζουν μόνιμα η προσωρινά τη συνείδηση τους.
Η ασφαλιστική ανάγκη όμως είναι δεδομένη για όλους και η άρνηση γίνετε κατάφαση εάν η ανάγκη πρυτανεύει της συνείδησης, οπότε δεν χρειάζονται ειδικά επιχειρήματα.
Χρειάζεται εμπιστοσύνη από τον πελάτη προς τον σύμβουλο ασφαλιστή για να αγοράσει και να καλύψει της δικές του ανάγκες.
Τέλος, θα θέλαμε να μας πείτε την άποψή σας για το μέλλον της Ασφαλιστικής Αγοράς στην περιφέρεια. Ποια κανάλια διανομής θα υπερισχύσουν; Τι θέση θα έχει ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής; Τα μικρά – οικογενειακά γραφεία θα επιβιώσουν;
Το μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς στην περιφέρεια δεν θα είναι πολύ διαφορετικό από αυτό της Αθήνας. Ίσως να υπάρξει μικρή διαφοροποίηση λόγω των πιο έντονα προσωπικών σχέσεων πελάτη – ασφαλιστή αλλά αυτό δεν είναι ικανό να εξασφαλίσει την βιωσιμότητα των διαμεσολαβητών. Οι online πωλήσεις ασφαλειών θα αυξήσουν την δυναμική τους σε retail κλάδους όπως το αυτοκίνητο όσο εμείς περιοριζόμαστε απλά στην παροχή του φθηνότερου ασφαλίστρου ξεχνώντας τον συμβουλευτικό ρόλο μας.
Παρόλα αυτά όμως, είμαι αισιόδοξος για το μέλλον των επαγγελματιών ασφαλιστών. Οι ασφαλιστικές ανάγκες θα αυξηθούν, θα γίνουν πιο σύνθετες και θα δημιουργήσουν την ανάγκη στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις για την σοβαρή και εμπεριστατωμένη συμβουλή του επαγγελματία ασφαλιστικού διαμεσολαβητή.
Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω ότι σημαντικό ρόλο στο μέλλον της Ασφαλιστικής Αγοράς θα παίξουν η πολιτεία , οι ασφαλιστικές εταιρείες, οι διαμεσολαβητές όλων των βαθμίδων και όλοι οι εμπλεκόμενοι. Όλοι οι παραπάνω πρέπει να κατανοήσουμε ότι υπηρετούμε τον ασφαλιστικό ΘΕΣΜΟ και όχι προσωπικά και οικονομικά μικροσυμφέροντα.