Σε κοινή συνέντευξη που παραχώρησαν στο Ασφαλιστικό Μarketing o Conor Brennan, Executive Chairman στην Ardonagh και ο Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος, CEO στην SRS μιλούν για τη στρατηγική της Ardonagh στο πεδίο των εξαγορών διεθνώς, τη συνεργασία τους, τα σχέδια για το μέλλον και την αγορά της ιδιωτικής ασφάλισης στην Ελλάδα.
συνέντευξη στον Νίκο Νωράκη (Ασφαλιστικό Μarketing, Μάιος 2024)
Η Ardonagh μεγεθύνει συνεχώς τo αποτύπωμά της στην ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά. Στις πρόσφατες εξαγορές συγκαταλέγονται η Mansutti S.r.l και η Mediass στην Ιταλία, οι Léons και Klap στην Ολλανδία και η Assepro στην Ελβετία. Ποιο είναι το αναπτυξιακό σας όραμα για την Ευρώπη;
Conor Brennan: Ο Όμιλος Ardonagh είναι η μεγαλύτερη ανεξάρτητη πλατφόρμα διανομής ασφαλιστικών προϊόντων στο Ηνωμένο Βασίλειο και βρίσκεται ανάμεσα στους 20 κορυφαίους μεσίτες παγκοσμίως. Η Ευρώπη, μαζί με τις περιοχές Ασίας Ειρηνικού και Λατινικής Αμερικής, αποτελεί κεντρικό σημείο της παγκόσμιας στρατηγικής μας. Το ευρωπαϊκό μας ταξίδι ξεκίνησε με την εξαγορά της Arachas στην Ιρλανδία, του μεγαλύτερου μεσίτη ασφαλίσεων της χώρας. Αυτή η στρατηγική εξαγορά άνοιξε τον δρόμο για τη δημιουργία της πανευρωπαϊκής μας πλατφόρμας, η οποία αποτελείται από υψηλής ποιότητας εταιρίες διαμεσολάβησης που μοιράζονται τις ίδιες αξίες και φιλοδοξίες. Μαζί, προσφέρουμε καινοτόμες και εξειδικευμένες λύσεις στους πελάτες μας, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούμε ένα περιβάλλον που ενισχύει τους ταλαντούχους επαγγελματίες που αποτελούν την ομάδα μας. Στην Ολλανδία, δημιουργήσαμε δυνατές συνεργασίες με τις εξαιρετικά επιτυχημένες εταιρίες Léons, Klap και Classicus, αξιοποιώντας τα πάνω από 230 χρόνια ασφαλιστικής τους εμπειρίας. Στην Ελλάδα, η ένωση των δυνάμεων της SRS και της Ardonagh είναι το απόλυτο παράδειγμα του πώς ένας τοπικός όμιλος μπορεί να συνεργαστεί αποτελεσματικά με έναν διεθνή όμιλο. Η αντασφαλιστική εμπειρία της Ardonagh και η εξειδικευμένη ομάδα της SRS τόσο στο broking όσο και στο underwriting έχουν συντελέσει στο να προσφέρουμε μοναδικά προϊόντα στους πελάτες μας φιλοδοξώντας για περαιτέρω ανάπτυξη στην περιοχή της Μεσογείου. Η ASSEPRO, ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος μεσίτης μικρομεσαίων επιχειρήσεων (SMEs) στην Ελβετία, με δραστηριότητα στην Αυστρία και στο Λιχτενστάιν, έχει δημιουργήσει μια πλατφόρμα σε πολλές περιοχές-κλειδιά, βοηθώντας τους αναπτυξιακούς μας στόχους. Η Ιταλία, διαδραματίζει επίσης κρίσιμο ρόλο στη στρατηγική μας για την Ευρώπη, δεδομένου του μεγέθους και του επιπέδου της πολυπλοκότητας της ασφαλιστικής της αγοράς. Η εξαγορά των Mediass, Mansutti S.r.l και της Teksure έχει ως αποτέλεσμα την κατάταξη της Ardonagh Italia ανάμεσα στους δέκα κορυφαίους μεσίτες στην Ιταλία. Η Mediass, προσφέρει υπηρεσίες διαμεσολάβησης ασφάλισης στους κλάδους Γενικής Αστικής Ευθύνης, Αυτοκινήτου, και Επαγγελματικής Ευθύνης μέσω 96 τοπικών γραφείων και δικτύου διανομής με πάνω από 550 franchises. Επιπρόσθετα, η Mansutti S.r.l, επικεντρώνεται περισσότερο σε ασφαλιστικά προϊόντα για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, στους κλάδους Γενικής Αστικής Ευθύνης, Περιουσίας, Employee Benefits, Marine κλπ., διευρύνοντας την γκάμα των προϊόντων μας. Η ανανεωμένη παρουσία μας στην Ιταλία, αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της Ardonagh να δημιουργήσει τοπικές πλατφόρμες σε όλη την Ευρώπη που θα έχουν διάρκεια. Σε όποιες χώρες και αν δραστηριοποιούνται οι συνεργάτες μας, φροντίζουμε να είμαστε δίπλα τους για να υποστηρίξουμε τις φιλοδοξίες τους για οργανική και μη οργανική ανάπτυξη στις τοπικές αγορές τους. Για παράδειγμα, τους παρέχουμε τις εξαιρετικές δυνατότητες του ομίλου μας σε τομείς όπως είναι η ανάλυση δεδομένων, η τοποθέτηση των κινδύνων, η διαχείριση ασφαλιστικών συνεργασιών, η δημιουργία και ανάπτυξη προϊόντων, ενώ τους υποστηρίζουμε ταυτόχρονα στην εξέλιξη των δικών τους επιχειρησιακών μοντέλων. Συνεχίζουμε να διερευνούμε νέες περιοχές που πιστεύουμε ότι είναι ιδανικές για την περαιτέρω επέκτασή μας στην Ευρώπη, αλλά δεσμευόμαστε μόνο όταν εντοπίζουμε συνεργάτες που είναι κατάλληλοι για να ενταχθούν στην οικογένειά μας.
Η SRS εντάχθηκε στην Ardonagh τον Ιούνιο του 2023. Σε ποια πεδία ξεχωρίζει η SRS ως εταιρεία; Ποια είναι τα σχέδια σας με την SRS και η εμπειρία από την μέχρι τώρα συνεργασία σας με τον κ. Αντωνόπουλο και την ομάδα στην Ελλάδα;
Conor Brennan: Θέλω να επαναλάβω εδώ, αυτό που είπα και νωρίτερα, ότι η συνεργασία των δύο Ομίλων είναι το τέλειο παράδειγμα μιας επιτυχημένης εξαγοράς που φέρνει κοντά την τοπική τεχνογνωσία και το ταλέντο με τις δυνατότητες ενός διεθνούς Ομίλου. Η SRS έχει γνωρίσει ραγδαία ανάπτυξη από την ίδρυσή της, με ισχυρή παρουσία στην Ανατολική Μεσόγειο. Η ομάδα της έχει αποδείξει ότι μπορεί να πετύχει διψήφια οργανική ανάπτυξη χάρη στην τεχνική της εξειδίκευση και την αφοσίωση στους συνεργάτες και στους πελάτες της. Στην Ardonagh, έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στον Κωνσταντίνο και στην ομάδα του. Γνωρίζουν καλά την αγορά και τους πελάτες, και μπορούν να ηγηθούν της επέκτασής μας σε νέες περιοχές. Η συνεργασία μας με τον Κωνσταντίνο και την ομάδα του δεν είναι απλώς μια επιχειρηματική συνέργεια. Η SRS ενσαρκώνει τις αξίες μας και είναι ένας αξιόπιστος συνεργάτης που διερευνά και σχεδιάζει συνεχώς πιθανές νέες συνεργασίες και ευκαιρίες. Αυτό ταιριάζει απόλυτα στη στρατηγική μας και στο όραμα μας. Είχαμε μια φανταστική πρώτη χρονιά μαζί και προσβλέπουμε στο να ανοίξουμε νέους δρόμους αμοιβαίας ανάπτυξης και να εδραιωθούμε ως ένας σεβαστός παίκτης στην παγκόσμια ασφαλιστική αγορά.
Ποιες είναι η προκλήσεις για την ασφαλιστική/αντασφαλιστική βιομηχανία στην Ευρώπη;
Conor Brennan: Η ασφαλιστική και αντασφαλιστική βιομηχανία στην Ευρώπη αντιμετωπίζει αρκετές προκλήσεις στο σημερινό σύγχρονο και δυναμικό περιβάλλον. Μία από τις μεγαλύτερες δυσκολίες είναι τα επίμονα υψηλά επιτόκια. Η παρατεταμένη αυτή κατάσταση αναγκάζει τις εταιρείες να αναθεωρήσουν τις επενδυτικές τους στρατηγικές και τις προσεγγίσεις στη διαχείριση κινδύνων, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους. Μια άλλη σημαντική πρόκληση είναι η αυξανόμενη συχνότητα και σοβαρότητα των φυσικών καταστροφών, όπως καιρικά φαινόμενα και δασικές πυρκαγιές, που οδηγούν σε υψηλότερες αποζημιώσεις και επηρεάζουν το κατά πόσον είναι προσιτή και διαθέσιμη η ασφάλιση στα άτομα και στις επιχειρήσεις. Για να διαχειριστούμε την πρόκληση αυτή, πρέπει να επικεντρώσουμε τις προσπάθειές μας στην ανάπτυξη προηγμένων λύσεων μεταφοράς κινδύνου, στην ενίσχυση της μοντελοποίησης των κινδύνων και στην προώθηση σχεδίων κλιματικής διαχείρισης, και ανθεκτικότητας στην κλιματική αλλαγή. Επιπλέον, οι ταχύτατες τεχνολογικές μεταβολές και ο ψηφιακός μετασχηματισμός φέρνουν νέες προκλήσεις. Η τεχνολογία προσφέρει ευκαιρίες για βελτιωμένη αποδοτικότητα, καλύτερη εμπειρία πελάτη και λήψη αποφάσεων βάσει δεδομένων, αλλά εισάγει επίσης νέους κινδύνους, όπως απειλές που αφορούν στον κυβερνοχώρο και ανασφάλεια σχετικά με την ιδιωτικότητα των δεδομένων. Στην Ardonagh έχουμε θέσει σε εφαρμογή ισχυρούς μηχανισμούς για τον μετριασμό των ενδεχόμενων κινδύνων και την προστασία των δεδομένων μας, ενώ οι πελάτες μας και το προσωπικό μας λαμβάνουν εκτεταμένη εκπαίδευση σε θέματα κυβερνοασφάλειας. Η προσαρμογή σε ρυθμιστικές αλλαγές όπως Solvency II, GDPR και DORA, απαιτεί πολλούς πόρους, με αυξημένες κεφαλαιακές απαιτήσεις και υποχρεώσεις για εκτεταμένο reporting. Ωστόσο, κάτι κερδίζουμε: οι συνάδελφοι που κάποτε εργάζονταν κυρίως με βάση τους κανονισμούς του Ηνωμένου Βασιλείου, τώρα αποκτούν εκτεταμένη εμπειρία συνεργαζόμενοι με τους διεθνείς εταίρους μας, διευρύνουν τους ορίζοντές τους, και έτσι βελτιώνουμε τις ικανότητες των ανθρώπων μας μέσα στον Οργανισμό μας. Τέλος, καθώς οι προσδοκίες και τα δημογραφικά στοιχεία των καταναλωτών αλλάζουν, η αγορά μας καλείται να προσφέρει εξατομικευμένες, διαφανείς και υψηλής τεχνολογίας εμπειρίες. Αυτό απαιτεί να προσαρμοστούν τα προϊόντα μας, τα κανάλια διανομής και οι στρατηγικές επικοινωνίας και συναλλαγής με τον πελάτη, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να αντιμετωπίσουμε τα κενά που αφορούν κατηγορίες πελατών μας για τους οποίους τα υπάρχοντα προϊόντα και καλύψεις δεν επαρκούν. Για να ανταποκριθούμε σε αυτές τις προκλήσεις, πρέπει να αγκαλιάσουμε την καινοτομία, να προωθήσουμε τη συνεργασία και να αναπτύξουμε ευέλικτα και ανθεκτικά επιχειρηματικά μοντέλα, δημιουργώντας ένα αίσθημα εμπιστοσύνης στους πελάτες μας, αλλά και μέσα στον Οργανισμό, όσον αφορά στην ικανότητά μας να προσαρμοστούμε και να ευδοκιμήσουμε σε αυτό το δυναμικό περιβάλλον.
Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος: Δεν θα μπορούσα να μην συμφωνήσω με όσα είπε ο Conor. Ειδικότερα για την Ελλάδα θα ήθελα να προσθέσω ότι στη χώρα μας, περισσότερο από ό,τι στην υπόλοιπη Ευρώπη, η γήρανση του πληθυσμού και η έλλειψη νέων ταλέντων στην αγορά αποτελούν κρίσιμες προκλήσεις. Η γήρανση του πληθυσμού πιέζει την κερδοφορία των προϊόντων Ζωής και Υγείας, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί την ανάγκη για επενδύσεις σε τεχνολογία που θα υποστηρίξει πιο αποτελεσματικά το Underwriting και το Risk Management χαρτοφυλακίων που έχουν συνεχώς και αυξανόμενο μέσο όρο ηλικίας των ασφαλισμένων τους. Παράλληλα, η έλλειψη νέων ταλέντων καθιστά δυσκολότερη την ανανέωση και την καινοτομία στον κλάδο, δημιουργώντας κενά στην τεχνογνωσία και στη διαχείριση των σύγχρονων κινδύνων. Αυτές οι δημογραφικές προκλήσεις απαιτούν στρατηγικές προσαρμογές και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό για τη βιωσιμότητα της ασφαλιστικής αγοράς στην Ελλάδα
Σε τι βαθμό αξιοποιείτε την τεχνολογία; Επενδύετε σε εργαλεία με τεχνητή νοημοσύνη;
Conor Brennan: Η Ardonagh, ίδρυσε το 2021 το Ardonagh Analytics Lab για να μπορέσει να αξιοποιήσει τη δύναμη των δεδομένων σε επίπεδο Ομίλου με σκοπό την περαιτέρω ανάπτυξη και την παροχή εξαιρετικών, data-driven λύσεων ανάλυσης κινδύνου στους εργαζομένους της, στους πελάτες και τους ασφαλιστικούς συνεργάτες της. Το εργαστήριο μας, με έδρα στο Mullingar της Ιρλανδίας, υποστηρίζει περισσότερες από 50 επιχειρήσεις σε όλη την ασφαλιστική αλυσίδα παγκοσμίως. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να αναπτύσσουμε μοναδικές λύσεις για τις νέες τάσεις που αναδύονται, λύσεις που απαιτούνται για να καλύψουν τις ανάγκες των πελατών μας σε παγκόσμια κλίμακα. Ένα χρόνο αργότερα, τον Ιούλιο του 2022, εγκαινιάσαμε το Group Placement Dashboard για να βοηθήσουμε την ομάδα ηγεσίας και τις εμπορικές ομάδες των τομέων στη διαχείριση των τοποθετήσεων σε όλο τον Όμιλο. Πρόκειται για ένα τεράστιο επίτευγμα, καθώς αποτελεί σημαντική απόδειξη της έναρξης της χρήσης δεδομένων μέσα στον Όμιλο για την παροχή αναλύσεων που θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις μας να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ενσωματώνοντας τη γνώση από όλο τον Όμιλο, μπορούμε να ενισχύσουμε τις σχέσεις με τους ασφαλιστικούς φορείς, να αναπτύξουμε και να λανσάρουμε νέα προϊόντα και να γίνουμε ο συνεργάτης που θα επιλέγουν πρώτο οι πελάτες μας, προκειμένου να απολαύσουν αξιόπιστες συμβουλευτικές υπηρεσίες σχετικά με την διαχείριση κινδύνων. Σε όλο τον Όμιλο, υπάρχει η ισχυρή πεποίθηση ότι τα δεδομένα και η τεχνολογία μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά τις σχέσεις μας με τους πελάτες και τους συνεργάτες, αντί να τις αντικαταστήσουν. Επίσης, εργαζόμαστε πάνω σε καινοτόμες νέες λύσεις, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και η Μηχανική Μάθηση (Machine Learning, M/L). Η ασφάλιση είναι ένας κλάδος που βαίζεται στις σχέσεις και στην εμπιστοσύνη, και πιστεύουμε ότι τα δεδομένα και η τεχνολογία πρέπει να ενισχύουν αυτές τις ανθρώπινες σχέσεις, όχι να τις αντικαθιστούν. Οι άνθρωποί μας θα είναι πάντα ο σημαντικότερος παράγοντας στην εργασία μας, και θα τους χρειαζόμαστε πάντα για να υποστηρίξουν την καινοτομία και την αλλαγή που θα επιφέρουν οι εξελίξεις στην τεχνολογία.
Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος: Στην SRS επενδύσαμε πολύ συνειδητά στην τεχνολογία και δημιουργήσαμε ένα σύστημα που είναι κοινό για όλες τις λειτουργίες της επιχείρησης, Πωλήσεις, Underwriting, Ζημιές, HR, Office Management, εξασφαλίζοντας ενιαίο reporting και μια “έξυπνη” ροή διαδικασιών, ενώ ταυτόχρονα προβλέψαμε από την αρχή τη δυνατότητα του συστήματος να “συνομιλεί” με τρίτα μέρη, όταν είναι απαραίτητο ή το απαιτεί ο Νόμος, είτε πρόκειται για την ΑΑΔΕ, είτε για την ΕΡΓΑΝΗ, γλιτώνοντας πολλές εργατοώρες και κινδύνους λαθών. Όσον αφορά στην τεχνητή νοημοσύνη έχουμε την τύχη πλέον να ανήκουμε στον Όμιλο Ardonagh, επομένως ξεκινήσαμε ήδη να αξιοποιούμε όλα τα εργαλεία που έχει αναπτύξει ο όμιλος και αυτό μας φέρνει πολύ μπροστά σε σχέση με τα ελληνικά δεδομένα. Γενικά ο προσανατολισμός μας είναι σταθερά προς την τεχνολογία και ενθαρρύνουμε και υποστηρίζουμε όλους τους εργαζομένους μας ώστε να υιοθετούν όλα τα σύγχρονα εργαλεία που θα μας βοηθήσουν να κάνουμε την εργασία μας πιο αποδοτική και ασφαλή. Οι εξελίξεις στην τεχνολογία έχουν ληφθεί πολύ σοβαρά υπόψη στα πλάνα εκπαίδευσης του προσωπικού της SRS και όλοι οι εργαζόμενοι έχουν την ευκαιρία για training στα πιο σύγχρονα εργαλεία της
δουλειάς τους.
Τι αποτυπώνουν οι οικονομικοί δείκτες της SRS για την πορεία της το 2023;
Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος: Αποτυπώνουν το γεγονός ότι υπάρχει μία ανάγκη στις αγορές μας και στις χώρες που δραστηριοποιούμαστε για εξειδικευμένη αντασφαλιστική υποστήριξη προς τις ασφαλιστικές εταιρείες και τους μεσίτες. Βεβαίως βοηθάει η οικονομική ανάπτυξη που παρουσιάζουν οι χώρες στις οποίες έχουμε τις πιο πολλές εργασίες μας, όπως η Ελλάδα, που υποδέχεται ολοένα και περισσότερες επενδύσεις μετά από μία σειρά σημαντικών οικονομικών μεταρρυθμίσεων, και το Ισραήλ, παρά τις επικρατούσες συνθήκες στην περιοχή, το οποίο επίσης έχει έναν υψηλό ρυθμό ανάπτυξης, ειδικά όταν πρόκειται για τεχνολογία και υποδομές. Η ταχεία ανάπτυξη σε αυτούς τους τομείς ενισχύει τη ζήτηση για προηγμένες ασφαλιστικές λύσεις, οι οποίες πρέπει να προσαρμοστούν στις συνεχώς εξελισσόμενες ανάγκες της αγοράς. Εκτιμούμε όμως ότι και εμείς διαχειριστήκαμε σωστά τις ευκαιρίες. Υπάρχει προφανώς ανάγκη για έναν τοπικό παράγοντα, που θα μπορεί να λειτουργήσει ως γέφυρα μεταξύ των διεθνών ασφαλιστικών αγορών και των τοπικών αναγκών, προσφέροντας εξατομικευμένες λύσεις που ανταποκρίνονται καλύτερα σε συγκεκριμένες προκλήσεις και ευκαιρίες κάθε αγοράς. Αλλά πρέπει ταυτόχρονα αυτός ο συνδετικός κρίκος, εν προκειμένω η SRS, να προσφέρει την απαιτούμενη ευελιξία και την ταχύτητα απόκρισης που απαιτούνται σε αυτές τις δυναμικές αγορές. Πιστεύω ότι το καταφέραμε, αν κρίνουμε από τα οικονομικά μας αποτελέσματα. Θα συνεχίσουμε προς αυτή την κατεύθυνση, εκπαιδεύοντας το προσωπικό μας, αναβαθμίζοντας τις υπηρεσίες μας και αναπτύσσοντας νέα προϊόντα και με τη βοήθεια της Ardonagh πλέον, που θα μπορούν να καλύψουν τις μελλοντικές ανάγκες των πελατών μας.
Πώς αναμένετε να κλείσει σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών και ανάπτυξης το 2024 για την SRS;
Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος: Βλέπουμε από την αρχή του έτους έναν ρυθμό ανάπτυξης περίπου 20% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και προβλέπουμε ότι θα συνεχίσουμε με παρόμοιο ρυθμό μέχρι το τέλος του 2024. Αν και δεν αναμένουμε, όπως είναι λογικό, την εκρηκτική ανάπτυξη που σημειώσαμε τα πρώτα τέσσερα χρόνια, η χρονιά θα είναι και πάλι επιτυχημένη. Η ομάδα της SRS αναμένει σταθερή και συνεχή βελτίωση, με θετικά οικονομικά αποτελέσματα και αυξημένη απόδοση.
Ποια είναι η εικόνα που έχετε για την ασφαλιστική αγορά; Θεωρείτε ότι υπάρχει πεδίο ευκαιριών στη διεύρυνση των εργασιών της Ardonagh στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό;
Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος: Βεβαίως, το πιστεύουμε και το ίδιο πιστεύει και η Ardonagh. Οι απόψεις μας είναι πλήρως ευθυγραμμισμένες όταν πρόκειται για ανάπτυξη και επέκταση, εξαγορές, περισσότερα προϊόντα και διευρυμένη αγορά. Η ασφαλιστική αγορά βρίσκεται σε φάση μετασχηματισμού, με τις τεχνολογικές εξελίξεις και την κλιματική αλλαγή να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο. Υπάρχει περιθώριο για την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών που θα καλύπτουν τις αναδυόμενες ανάγκες των καταναλωτών και η Ardonagh μαζί με την SRS θα επωφεληθούν από αυτές τις τάσεις, εισάγοντας καινοτόμες λύσεις που θα βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών μας. Όσον αφορά στην περαιτέρω ανάπτυξή μας, στο άνοιγμα νέων γραφείων, στη διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων και των υπηρεσιών μας, έχουμε πολύ ενδιαφέροντα και φιλόδοξα πλάνα, καθώς τώρα επενδύονται κεφάλαια και από την Ardonagh, η οποία, εκτιμώντας την εξαιρετική απόδοση της SRS, επιβεβαιώνει με αυτόν τον τρόπο, και για άλλη μία φορά, την εμπιστοσύνη που έδειξε στην SRS το 2023, όταν την ενέταξε στον Όμιλο.
Η SRS εντάχθηκε στην Ardonagh τον Ιούνιο του 2023. Τι άλλαξε στην SRS τώρα που ανήκει στον Όμιλο της Ardonagh;
Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος: Στην καθημερινότητά μας οι αλλαγές που παρατηρούμε είναι μικρές. Πριν τη συνεργασία μας με την Ardonagh, είχαμε ήδη θεσπίσει διαδικασίες και κατευθυντήριες γραμμές για να διασφαλίσουμε τη συμμόρφωσή μας με τις καλύτερες πρακτικές του κλάδου. Η ενσωμάτωσή μας στην Ardonagh απλώς ενίσχυσε αυτές τις πρακτικές, εξασφαλίζοντας την πλήρη ευθυγράμμισή μας με τα υψηλότερα πρότυπα συμμόρφωσης. Ωστόσο, από στρατηγική άποψη, η κατάσταση έχει αλλάξει σημαντικά. Η συνεργασία μας με την Ardonagh έδωσε στην SRS πρόσβαση σε ένα ευρύτερο φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών, ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιό μας και επιτρέποντάς μας να προσφέρουμε ποικιλόμορφες και καλύτερα προσαρμοσμένες λύσεις στους πελάτες μας. Επιπλέον, τα αυξημένα κεφάλαια που έχουμε τώρα στη διάθεσή μας, χάρη στην υποστήριξη της Ardonagh, μας επιτρέπουν να επενδύσουμε περαιτέρω στην καινοτομία, διασφαλίζοντας βιώσιμη ανάπτυξη και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς μας στην αγορά. Συνολικά, ενώ οι καθημερινές μας δραστηριότητες δεν έχουν αλλάξει σε μεγάλο βαθμό, η στρατηγική μας θέση έχει βελτιωθεί σημαντικά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για την εταιρεία μας και τους πελάτες μας. Θα το περιέγραφα ως εξής. Η είσοδος μας στον όμιλο Ardonagh αποτελεί μία σπουδαία αναβάθμιση για την SRS και μας προσφέρει όλα τα εργαλεία, τα συστήματα και τους πόρους που χρειάζεται κάθε επιχείρηση για να αριστεύει. Την ίδια στιγμή όμως, στις εταιρείες μας χτυπάει πάντα η καρδιά της SRS, που, όπως και την πρώτη μέρα της λειτουργίας της, συνεχίζει να εργάζεται με ευελιξία και με πάθος για να προσφέρει την καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών στους πελάτες της, το καλύτερο περιβάλλον στους εργαζομένους της και ένα πολύ έντονα θετικό αποτύπωμα στην κοινωνία.