Στη Χίο, η ασφάλιση από την Interamerican είναι γένους… θηλυκού! Η Σταυρούλα Επιτροπάκη, έχοντας ξεκινήσει το επαγγελματικό ταξίδι της στις ασφάλειες το 1991 στην Εταιρεία ως γραμματέας, έδειξε γρήγορα στοιχεία δεξιοτήτων, φιλοδοξίας και προόδου στις πωλήσεις και μετά από έξι χρόνια ως Ασφαλιστική Σύμβουλος, ανέλαβε το 2012 το συντονισμό του τοπικού Γραφείου.
Η Σταυρούλα συντονίζει 18 παλαιούς και νέους Συνεργάτες, «μέσα σε πλαίσιο αξιών, ηθικής και πίστης στην ιδιωτική ασφάλιση», όπως υπογραμμίζει η ίδια, παρατηρώντας ότι το Γραφείο, με την υποστήριξη της Εταιρείας, αποτελεί μία βιώσιμη και υγιώς αναπτυσσόμενη μονάδα, με όραμα να καταστεί πρότυπη σε περιφερειακό επίπεδο. Η δραστηριότητά της περιλαμβάνει και τα νησιά Οινούσες και Ψαρά, ενώ «προσβλέπουμε σε επέκταση και σε άλλα κοντινά νησιά», συμπληρώνει η επικεφαλής του Γραφείου Χίου.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης που κάνουμε για τα γραφεία της INTERAMERICAN στην επαρχία, η συντακτική ομάδα του insurancedaily.gr αναδημοσιεύει από το περιοδικό Ασφαλιστικό Marketing Σεπτεμβρίου τη συνέντευξη στην κ. Επιτροπάκη.
- Ποιες είναι, κατά τη γνώμη σας, οι ιδιαιτερότητες μιας τοπικής αγοράς από την άποψη των ασφαλιστικών αναγκών, των οικονομικών δυνατοτήτων για ασφάλιση, του βαθμού εμπιστοσύνης των τοπικών πολιτών στο θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης; Πόσο γνωρίζουν την ασφάλιση και τι απαιτούν από τον ασφαλιστή τους οι ενδιαφερόμενοι στην Περιφέρεια;
Η ιδιωτική ασφάλιση είναι θεσμός που συμβάλλει, εξ ορισμού, στη διατήρηση συνθηκών σταθερότητας και συνέχειας στις ατομικές και επιχειρηματικές δραστηριότητες κάθε πολίτη, τροφοδοτώντας την κοινωνική ευημερία. Αυτό ισχύει παντού και φυσικά, στη Χίο. Υπάρχουν, ωστόσο, μεταβλητές στην τοπική οικονομία, στο κοινωνικό περιβάλλον, στις συμπεριφορές κ.λπ., που διαμορφώνουν ειδικά χαρακτηριστικά και κατά συνέπεια καθορίζουν το χαρακτήρα και τη δυναμική των τοπικών αγορών.
Συγκεκριμένα, η κοινωνική διαστρωμάτωση, η τοπική επιχειρηματικότητα, η ανασφάλεια που παράγει στους πολίτες η απόσταση από τα κέντρα, η έλλειψη υποδομών υγείας, η αδυναμία άμεσης και εύκολης πρόσβασης σε υπηρεσίες και το εξ αντικειμένου περιορισμένο αγοραστικό κοινό, μαζί με την έντονη τοπική ανταγωνιστικότητα, οριοθετούν τη φυσιογνωμία της τοπικής ασφαλιστικής αγοράς. Είναι γνωρίσματα που ασκούν επίδραση θετική ή αρνητική στη διαμόρφωση τόσο του διαθέσιμου εισοδήματος όσο και στις προϋποθέσεις για αγορά προϊόντων ιδιωτικής ασφάλισης. Εμείς στο Γραφείο της Χίου, συζητώντας διεξοδικά με τους πελάτες μας, βρίσκουμε πάντα τις λύσεις που έχουν ανάγκη.
2. Τι σημαίνει σήμερα να είσαι Manager Ασφαλιστικών Συμβούλων; Ποιος είναι ο ρόλος του Συντονιστή, ποιες γνώσεις και δεξιότητες προϋποθέτει;
Η ηγεσία, είναι μία σημαντική έννοια στο σύγχρονο management και αποτελεί ένα από τα απαραίτητα συστατικά κάθε επιχείρησης. Ο πρωταρχικός ρόλος του Αgency Μanager είναι να βοηθάει τους Συνεργάτες να μεγαλώνουν, να ωριμάζουν, να αναπτύσσονται και να επιτυγχάνουν. Για να πραγματοποιηθούν αυτά, θα πρέπει να ξεδιπλώνει τις ικανότητες των ανθρώπων του τόσο για τη δυναμικότερη προώθηση των ασφαλιστικών εργασιών όσο και για την περαιτέρω εξέλιξη της καριέρας τους.
Πάνω απ’ όλα όμως, ο Συντονιστής λειτουργεί ως πρότυπο αξιών και επαγγελματισμού για τους Συνεργάτες του. Είναι ο καταλύτης διαμόρφωσης της κουλτούρας του Γραφείου μέσα από τη μετάδοση του εταιρικού οράματος και της στρατηγικής, της αξιοποίησης της γνώσης και των σύγχρονων τεχνολογικών, προϊοντικών και αναπτυξιακών υποδομών της Εταιρείας.
3. Ιδιωτική Ασφάλιση στην κρίση: ποιες οι ευκαιρίες/προκλήσεις, πού στρέφεται το ενδιαφέρον στη δική σας αγορά;
Πραγματικά, η χώρα μας έχει περιέλθει σε μία δύσκολη κατάσταση και οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες δημιουργούν μεγάλο προβληματισμό και στην ασφάλιση. Είναι επίσης σαφές ότι η οικονομική κρίση δεν είναι πρόσκαιρη και ότι θα περάσει πολύς χρόνος μέχρι να ξεπεραστεί. Με δεδομένο ότι η ανάπτυξη της αγοράς γενικότερα και φυσικά της ασφαλιστικής, περνά μέσα από την ανακοπή της ύφεσης και τη σταθεροποίηση της οικονομίας, ο συσχετισμός διαθέσιμου εισοδήματος και αγοράς ασφαλιστικών υπηρεσιών σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον δείχνει μεν παράδοξος, ωστόσο θα τον χαρακτήριζα ερμηνεύσιμο και νομοτελειακό. Ας αναλογιστούμε ότι το ποσοστό συμμετοχής της ιδιωτικής ασφάλισης στην ελληνική οικονομία αγγίζει μόλις το 2% του ΑΕΠ και ότι οι πολίτες στην κρίση είναι εκτεθειμένοι τόσο από την απώλεια των εισοδημάτων τους όσο και από την κρατική αδυναμία ανταπόδοσης βασικών κοινωνικών αγαθών. Αναδεικνύεται, λοιπόν, εμφαντικά η αναγκαιότητα της ιδιωτικής ασφάλισης.
Χρειάζεται, ωστόσο, ρεαλιστική προσαρμογή στις απαιτήσεις των καιρών με σχεδιασμό νέων, προσιτών και ποιοτικών προγραμμάτων που θα προσφέρουν τη δυνατότητα ασφάλισης σε κάθε πολίτη
Συνεχίζουμε το αφιέρωμα με τίτλο “Για την INTERAMERICAN Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα” την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2015 με τον Διευθυντή Καταστήματος της INTERAMERICAN στην περιφέρεια της Θεσσαλονίκης καθώς και στους νομούς Χαλκιδικής, Πέλλας και Φλώρινας κ. Κώστα Λάμπρου.