Έρωτας. Μεγάλη ιστορία. Η δύναμη που κινεί γη και ουρανό, που συντηρεί οικονομίες και χρηματοδοτεί βιομηχανίες. Που εμπνέει μικρούς και μεγάλους, άντρες και γυναίκες. Που μας δίνει το κίνητρο να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι. Να αγαπάμε τη ζωή και να εκτιμάμε την κάθε της στιγμή.
γράφει ο Νίκος Μωράκης
Για τον έρωτα έχουν γραφτεί μύθοι και παραμύθια, ποιήματα και τραγούδια. Έχουν εκδοθεί βιβλία και έχουν γυριστεί αμέτρητες ταινίες. Ο έρωτας κατά κοινή ομολογία είναι το αλατοπίπερο της ζωής. Ο καρπός της αγάπης. Πολλοί πιστεύουν ότι πρώτα ερωτευόμαστε και μετά μαθαίνουμε να αγαπάμε. Άλλοι πάλι ότι ο έρωτας είναι ένα συναίσθημα που αναζωπυρώνεται μέσα μας. Που δεν σβήνει ποτέ αρκεί να το τροφοδοτούμε. Και που φυσικά δεν περιορίζεται μόνο στον/στην σύντροφό μας καθώς μπορούμε να ερωτευτούμε τα πάντα γύρω μας. Τα παιδιά μας, τα κατοικίδιά μας, ένα ηλιοβασίλεμα, την περιοχή που μεγαλώσαμε, τον εαυτό μας αλλά και τη δουλειά μας! Γι’ αυτό και ο έρωτας θέλει προσοχή!
Η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, η ημέρα των ερωτευμένων δηλαδή, καθιερώθηκε ως η ημέρα εορτασμού του έρωτα καθώς σύμφωνα με το ημερολόγιο της καθολικής εκκλησίας το 1415 ήταν η πρώτη καταγεγραμμένη ημέρα που ένας άντρας δημοσιοποίησε την αγάπη του για μια γυναίκα με τη μορφή δώρου. Με το πέρασμα του χρόνου αυτή η κίνηση αγάπης εξελίχθηκε σε μια εμπορική γιορτή αγοράς δώρων από τους άντρες προς τις γυναίκες της ζωής τους. Μια ίσως από τις καλύτερες στρατηγικές marketing παγκοσμίως καθώς εκείνη την ημέρα δεν υπάρχει άντρας στον πλανήτη που να μην αγοράζει έστω ένα λουλούδι για τον/την σύντροφό του.
Είναι όμως αληθινή πράξη ή προϊόν ανασφάλειας του κόσμου;
Πώς ξέρουμε όμως ποιοι άντρες εκείνη την ημέρα εκφράζουν πραγματικά την αγάπη τους και ποιοι απλά ακολουθούν ή ακόμα χειρότερα αναγκάζονται να ακολουθήσουν τη μόδα; Γιατί σε ένα τόσο ρομαντικό και αυθόρμητο συναίσθημα πρέπει να υπάρχει ένας κανόνας που να υπαγορεύει στους άντρες πότε και πώς να το εκφράσουν; (Με την προσφορά ενός υλικού αγαθού;)
Το γεγονός ότι αυτή η γιορτή έχει γίνει τόσο πολύ εμπορική, έχει δυστυχώς αποδυναμώσει τη δυναμική της προκαλώντας δικαίως τον προβληματισμό αν όλα αυτά γίνονται μόνο και μόνο για το κέρδος ή ακόμα χειρότερα για όσους άντρες «ξεχνάνε» να εκφράσουν τα συναισθήματά τους τις υπόλοιπες 364 ημέρες του χρόνου.
Από την άλλη, για τους ρομαντικούς που την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου βρίσκουν μια ακόμη ευκαιρία να πουν στο σύντροφό τους πόσο πολύ τον αγαπούν, μπορούν να το κάνουν ευφάνταστα χαρίζοντάς του ένα άλμπουμ φωτογραφίων, κάτι με περισσότερη συναισθηματική αξία παρά χρηματική.