Οι διακοπές ρεύματος που υπέστη το πλοίο Dali πριν αναχωρήσει από το λιμάνι της Βαλτιμόρης ήταν «μηχανικά διακριτές» από αυτές που είχαν ως αποτέλεσμα τη θανατηφόρα κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key λίγες ώρες αργότερα, σύμφωνα με όσα κατατέθηκαν σαν μαρτυρίες στο Κογκρέσο.
«Δύο από τις διακοπές σχετίζονταν με την τακτική συντήρηση στο λιμάνι. Δύο ήταν από απροσδόκητη ενεργοποίηση των αυτόματων κυκλωμάτων στο ταξίδι του ατυχήματος», κατέθεσε η πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, Τζένιφερ Χόμεντι. Το πλοίο Dali κατευθυνόταν προς τη Σρι Λάνκα, φορτωμένο με κοντέινερ και αρκετές προμήθειες για ένα ταξίδι διάρκειας ενός μήνα. Λίγο μετά την αναχώρησή του από το λιμάνι της Βαλτιμόρης νωρίς στις 26 Μαρτίου, το πλοίο έχασε την ισχύ και την πρόωση και συνετρίβη σε μία από τις κολώνες στήριξης της γέφυρας, σκοτώνοντας έξι εργάτες.
Οι παρατηρήσεις της Homendy ήρθαν την ημέρα μετά την δημοσίευση της προκαταρκτικής έκθεσής για την κατάρρευση της γέφυρας. Η πλήρης έρευνά μπορεί να διαρκέσει ένα χρόνο ή περισσότερο.
Η πρώτη διακοπή ρεύματος του πλοίου σημειώθηκε όταν ένα μέλος του πληρώματος έκλεισε κατά λάθος έναν αποσβεστήρα εξάτμισης κατά τη διάρκεια της συντήρησης στο λιμάνι, προκαλώντας σταμάτημα ενός από τους κινητήρες ντίζελ του, σύμφωνα με την έκθεση. Μια εφεδρική γεννήτρια άνοιξε αυτόματα και συνέχισε να λειτουργεί για σύντομο χρονικό διάστημα – έως ότου η ανεπαρκής πίεση καυσίμου την ανάγκασε να ξεκινήσει ξανά, με αποτέλεσμα ένα δεύτερο μπλακ άουτ. Κατά την ανάκαμψη από αυτές τις διακοπές ρεύματος, τα μέλη του πληρώματος έκαναν αλλαγές στην ηλεκτρική διαμόρφωση του πλοίου, μεταβαίνοντας σε διαφορετικό μετασχηματιστή και σετ διακοπτών, σύμφωνα με τους ερευνητές ασφαλείας.
«Οι διακόπτες δεν είναι ασυνήθιστο να έχουν επηρεάσει τις λειτουργίες την επόμενη μέρα στο ταξίδι του ατυχήματος», κατέθεσε η Homendy το πρωί της Τετάρτης ενώπιον της Επιτροπής Μεταφορών και Υποδομής της Βουλής των ΗΠΑ.
Το διοικητικό συμβούλιο εξακολουθεί να συλλέγει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το τι ακριβώς προκάλεσε τις διάφορες διακοπές ρεύματος. Το FBI έχει επίσης ξεκινήσει ποινική έρευνα για τις συνθήκες που οδήγησαν στην κατάρρευση.
Όταν οι διακόπτες δε λειτούργησαν σωστά καθώς το Dali πλησίαζε τη γέφυρα, η Homendy είπε ότι η γεννήτρια έκτακτης ανάγκης του πλοίου ξεκίνησε. Αυτή η γεννήτρια μπορεί να τροφοδοτήσει τα φώτα του πλοίου, το ραδιόφωνο και άλλες λειτουργίες, αλλά δεν μπορεί να αποκαταστήσει την πρόωση.
«Χωρίς να στρίψει η προπέλα, το πηδάλιο ήταν λιγότερο αποτελεσματικό», είπε η Homendy. «Ουσιαστικά παρασυρόταν». Είπε ότι οι ερευνητές συνεργάζονται στενά με τη Hyundai, τον κατασκευαστή του ηλεκτρικού συστήματος του Dali, για να εντοπίσουν τι πήγε στραβά αφού έφυγε από το λιμάνι της Βαλτιμόρης. «Είμαστε ακόμα στη σκηνή και αξιολογούμε τα πάντα σχετικά με αυτό το ατύχημα», πρόσθεσε η Homendy. Επανέλαβε επίσης ένα άλλο εύρημα από την έκθεση, σύμφωνα με το οποίο η δοκιμή των καυσίμων του πλοίου δεν αποκάλυψε ανησυχίες για την ποιότητά του.
Το συμβούλιο ασφαλείας ξεκίνησε την έρευνά του σχεδόν αμέσως μετά την κατάρρευση, η οποία οδήγησε έξι μέλη ενός συνεργείου οδοποιίας στο θάνατο. Οι ερευνητές επιβιβάστηκαν στο πλοίο για να τεκμηριώσουν τη σκηνή και να συλλέξουν στοιχεία, συμπεριλαμβανομένου του καταγραφέα δεδομένων του σκάφους και πληροφοριών από το μηχανοστάσιό του.
Η προκαταρκτική αναφορά περιγράφει λεπτομερώς τις χαοτικές στιγμές πριν από την κατάρρευση της γέφυρας, ενώ τα μέλη του πληρώματος προσπαθούσαν να αντιμετωπίσουν μια σειρά από ηλεκτρικές βλάβες σε γρήγορη διαδοχή.
Η μέρα που το πλοίο Dali έπεσε στη γέφυρα
Στη 1:25 π.μ. της 26ης Μαρτίου, όταν το πλοίο Dali βρισκόταν λίγο περισσότερο από μισό μίλι μακριά από τη γέφυρα, οι διακόπτες ηλεκτρικού ρεύματος που τροφοδοτούσαν τον περισσότερο εξοπλισμό και τον φωτισμό του πλοίου σταμάτησαν απροσδόκητα, προκαλώντας απώλεια ρεύματος. Ο κινητήρας ντίζελ κύριας πρόωσης σβήνει αυτόματα αφού οι αντλίες ψύξης του έχασαν την ισχύ και το πλοίο έχασε το τιμόνι.
Τα μέλη του πληρώματος μπόρεσαν να αποκαταστήσουν στιγμιαία την ηλεκτρική ενέργεια κλείνοντας χειροκίνητα τους διακόπτες λέει η έκθεση.
Το πλοίο ήταν λιγότερο από ένα τέταρτο του μιλίου από τη γέφυρα όταν αντιμετώπισε μια δεύτερη διακοπή ρεύματος. Το πλήρωμα αποκατέστησε ξανά την ισχύ, αλλά ήταν πολύ αργά για να αποφύγει να χτυπήσει τη γέφυρα.
Ένα τηλεφώνημα της τελευταίας στιγμής από το πλοίο επέτρεψε στην αστυνομία να σταματήσει την κυκλοφορία, αλλά δεν είχε αρκετό χρόνο να προειδοποιήσει μια ομάδα εργατών που γέμιζαν λακκούβες στη γέφυρα. Ένας άνδρας σώθηκε από το νερό. Ένας επιθεωρητής οδικής συντήρησης επέζησε και αυτός τρέχοντας να σωθεί τις στιγμές πριν πέσει η γέφυρα.
Το τελευταίο από τα έξι πτώματα των θυμάτων ανασύρθηκε από τα υποβρύχια συντρίμμια την περασμένη εβδομάδα.
Την προηγούμενη Δευτέρα, τα πληρώματα πραγματοποίησαν ελεγχόμενη κατεδάφιση για να σπάσουν το μεγαλύτερο εναπομείναν άνοιγμα της γέφυρας που κατέρρευσε, η οποία προσγειώθηκε ντυμένη στην πλώρη του Νταλί. Το πλοίο αναμένεται να επιπλεύσει ξανά και να οδηγηθεί πίσω στο λιμάνι της Βαλτιμόρης στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, δήλωσαν αξιωματούχοι την Τετάρτη.
Πηγή: InsuranceJournal