Στο ζήτημα της ασφαλιστικής διείσδυσης στην ασφαλιστική αγορά και την κουλτούρα – εκπαίδευση σε σχέση με την ιδιωτική ασφάλιση και τη μείωση του κενού προστασίας στις ανασφάλιστες απώλειες αναφέρθηκε ο Τάσος Αναστασίου, Head of General Insurance and Transformation της Εθνικής Ασφαλιστικής, μιλώντας σε πάνελ της KPMG .
Όπως εξήγησε “το πρόβλημα της διείσδυσης είναι παντού. Πρέπει να κάνουμε την αυτοκριτική και δεν κάνουμε αρκετά για να αναδείξουμε την σημαντικότητα της ασφάλισης. Το ασφαλιστικό προϊόν είναι το σημαντικότερο προϊόν που υπάρχει στην αγορά. Έχουμε δημιουργήσει μια λανθασμένη εικόνα για την σημαντικότητα της ασφάλισης γιατί οι διαδικασίες μας δεν είναι οι πιο εύκολες, υπάρχει όμως βελτίωση”.
Για τα φορολογικά κίνητρα ανέφερε ότι λειτούργησαν στην Αγγλία ως μοχλός ενίσχυσης της ασφαλιστικής συνείδησης ενώ στην Κύπρο όπου υπάρχει ακόμη η φορολογική απαλλαγή έχει εξαιρετικά αποτελέσματα. “Υπάρχει βελτίωση και στην ψηφιοποίηση και στην δική μας σκέψη.
Στο κομμάτι της αποζημίωσης βάζουμε εμπόδια στην αποπληρωμή. Οπότε έχουμε πολλά να σκεφτούμε εσωτερικά. Στους εξωγενείς παράγοντες, αν κοιτάξουμε τι χρήματα μένουν στο μέσο Έλληνα δεν είναι αρκετά για αγοράσουν ασφάλεια παρόλο που το κόστος ασφάλισης στην Ελλάδα είναι πολύ χαμηλό. Πρέπει λοιπόν να σκεφτούμε τι ανάγκες έχει ο Έλληνας πολίτης, όχι τι θέλουμε εμείς ως ασφαλιστές και να τα σπρώξουμε στον πελάτη. Αν αλλάξουν αυτά τότε θα υπάρχει βελτίωση. Το πρώτο βήμα πρέπει να το κάνουμε εμείς. Θεωρώ ότι υπάρχουν ευκαιρίες σε πολλούς τομείς όπως και στο ανασφάλιστο 85% των κατοικιών. Συμφωνώ ότι η αγορά θα κινηθεί ανοδικά”.