Οι επιθέσεις από χάκερς ή ενδεχόμενα σφάλματα λογισμικών θα μπορούσαν να μεταφέρουν το βάρος της νομικής και ρυθμιστικής ευθύνης προς τους κατασκευαστές των αυτοκινούμενων οχημάτων αντί για τους καταναλωτές.
Αυτό εκτιμούν ειδικοί της ασφαλιστικής αγοράς, υποστηρίζοντας παράλληλα ότι οι ρυθμιστικές Αρχές και οι ασφαλιστικές θα υποχρεωθούν να αναπτύξουν νέα μοντέλα.
Όπως αναφέρει το Reuters, τα αυτοκινούμενα οχήματα έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν τον αριθμό των ατυχημάτων στους δρόμους καθώς οι αισθητήρες και τα λογισμικά δίνουν στο αυτοκίνητο ταχύτερα και καλύτερα αντανακλαστικά για να αποτραπεί μία σύγκρουση. Ωστόσο, ένα μεγαλύτερο επίπεδο αυτοματισμού θα αύξανε την ανα΄γκη για ασφάλεια κατά κυβερνοεπιθέσεων και εγκατάσταση έξυπνου λογισμικού.
«Παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των ατυχημάτων θεωρητικά θα μειωθεί, νέοι κίνδυνοι θα εμφανιστούν λόγω των αυτοκινούμενων οχημάτων», σημειώνει ο Domenico Savarese, επικεφαλής ανάπτυξης και τηλεματικής της Zurich Insurance.
«Τι θα πρέπει να γίνει στην περίπτωση που εμφανίσει σφάλμα ο αλγόριθμος ενός λογισμικού; Μήπως θα έπρεπε οι κατασκευαστές να υποχρεωθούν να παρακολουθούν τα οχήματα και μετά την πώληση για την περίπτωση σφάλματος ή επίθεσης χάκερ;»
Οι αυξημένοι αυτοματισμοί ενδέχεται να αλλάξουν και την συμπεριφορά των καταναλωτών και να επηρεάσουν το κόστος ασφάλισης.
«Μπορεί ο κατασκευαστής να καταστεί υπεύθυνος εάν ένας απρόσεχτος οδηγός προκαλέσει ατύχημα την ώρα που έχει βάλει τον αυτόματο πιλότο; Είναι πολύ νωρίς να μπούμε σε μία τέτοια διαδικασία», σημείωσε ο Savarese.