Ένα πρόβλημα που δεν έχει περάσει ακόμα στην Αγορά Ασφάλισης Αυτοκινήτων είναι το ότι όσο συνεχίζουν ορισμένες Εταιρείες να προσφέρουν Συμβόλαια Ασφάλισης Αυτοκινήτων με χαμηλά Ασφάλιστρα και υψηλές προμήθειες -κάτω του κόστους-, το τεράστιο Έλλειμμα των Αποθεμάτων του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ που αποκάλυψε πρόπερσι ο Eric Kleijnen στο Συνέδριο της Ύδρας συνεχώς διευρύνεται. Στη διάρκεια της πρόσφατης ομιλίας του στις Ετήσιες Βραβεύσεις των Κορυφαίων Ασφαλιστών του «Money Show 2009», που οργάνωσε για 18η χρονιά το «Επιστημονικό Μάρκετινγκ» δήλωσε ότι το Έλλειμμα των Αποθεμάτων έχει φτάσει το εξωφρενικό ποσό του… 1,5 δισ. ευρώ! Σε δύο χρόνια αυξήθηκε κατά 50%!
Αν σκεφτεί κανείς τα μεγέθη του Κλάδου Αυτοκινήτων, τα στοιχεία δικαιολογούνται.
Το ερώτημα είναι πώς θα σταματήσει αυτή η χιονοστιβάδα, η οποία από τη μια πλευρά ευνοεί και πλουτίζει ορισμένους και από την άλλη ροκανίζει τα θεμέλια των Εταιρειών που το επιτρέπουν και απειλούν ολόκληρο τον Κλάδο!
Αυτό είναι το σημαντικότερο πρόβλημα της Αγοράς μας, με το οποίο βέβαια κανένας δε φαίνεται να ασχολείται, άσχετα αν υπάρχει κάποια εφικτή λύση στον κοντινό ορίζοντα!
Οσο θα υπάρχουν “επαγγελματίες” που θα λειτουργούν στη βάση του φθηνού ασφαλίστρου μόνο και μόνο για να εισπράξουν ασφάλιστρα, αγνοώντας τις παρενέργειες, που δεν είναι άλλες απο τις αποζημιώσεις (κυρίως), αυτά τα μεγέθη θα διογκώνονται.
Δε θα μου κάνει μεγάλη εντύπωση αν ακούσω και άλλα κανόνια στην επόμενη διετία.
Εντύπωση θα μου κάνει αν ακούσω πάλι σχόλια, περί αδικίας της ΕΠΕΙΑ, περί σκληρής και άκαρδης αντιμετώπισης των υπαλλήλων που έμειναν στο δρόμο, περί χαμένων χαρτοφυλακίων κ.α.
Οταν υπάρχουν εταιρίες και μάλιστα μεγάλες, που μοιράζουν επιλεκτικά προμήθειες έως 28%, έχουν έξοδα διοικητικής λειτουργίας που φθάνει έως και 35%, ελλειματικά αποθεματικά και κεφάλαια και συνεχώς συμπληρώνουν κεφάλαια (απο κέρδη θα δούμε)
Έχουν τιμολόγιο σχεδόν μη παραμετρικό και ενιαίο στο στυλ “πάρτε κόσμε”,”όλα τα σφάζουμε όλα τα μαχαιρώνουμε” ασφαλίζει φορτηγά δημοσίας χρησεως με τεράστους δέικτες ζημιών και ρίσκο αλλά και κάθε λογής αυτοκίνητο χωρίς έλεγχο ζημιών ή κατ ευθείαν στο bonus malus 2, μόνον και μόνον για μαζέψει χρήματα.
Παράλληλα ασφαλίζει μετανάστες χωρίς νόμιμη ελληνική άδεια οδήγησης που έχουν υψηλότο δείκτη ζημιών γιατί δεν ξέρουν να οδηγούν ή έχουν πάρει με λάδωμα δίπλωμα στη χώρα τους κλπ και έχει χρεωστικά υπόλοιπα συνεργατών κάποια εκατομμύρια θα βλέπουμε τέτοια φαινόμενα
Το θέμα είναι όμως ως πότε θα γίνεται αυτό? Τα ψέμματα τελείωσαν η σίγουρα θα τελειώσουν σε δύο τρία χρόνια για όλους αυτούς τους “συνεπείς φανφαρόνους” της αγοράς που κομπάζουν απ όπου κι αν βρίσκονται για την παραγωγή τους ή την αύξηση της αλλά δεν μαζεύουν τα γενικά έξοδά τους και δεν προβλέπουν μέλλον
Τότε θα έλθει και η ώρα του ταμείου για όλους όσους δεν προνοούν όπως κράτος μας ψάχνει τώρα για δανεικά και δανείζεται με τοκογλυφικό τόκο διπλάσιο απ ‘ότι η Γερμανία και καμαρώνει κιόλας γι αυτό
Νικολάκος Γιώργος
Μεσίτης ασφαλίσεων