Σύμφωνα με πληροφορίες μας, δύο νέες εταιρείες Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών (ΕΠΥ) θα κάνουν την εμφάνισή τους στην ελληνική ασφαλιστική αγορά σύντομα. Η καθεμία όμως, έρχεται από διαφορετική πλευρά της Ευρώπης και αποσκοπεί σε διαφορετικούς στόχους.
Η πρώτη έχει την έδρα της σε κράτος της Ανατολικής Ευρώπης και κινητήρια δύναμη για την έλευσή της στη χώρα μας είναι παλιός και γνώριμος σε όλη την αγορά άνθρωπος της διαμεσολάβησης, που στην συνέχεια εξελίχθηκε σε συνιδιοκτήτη ασφαλιστικής εταιρείας, της οποίας δυστυχώς έχει ανακληθεί η άδεια λειτουργίας της. Και λέμε δυστυχώς, γιατί κάθε εταιρεία που κλείνει, μόνο προβλήματα δημιουργεί στην αγορά και πλήττει ακόμα περισσότερο την χαμηλή ασφαλιστική συνείδηση των καταναλωτών. Το ερώτημα που τίθεται είναι αν θα έχει τύχη στην αγορά και αν θα τον εμπιστευθούν Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές για να δημιουργήσουν την απαραίτητη παραγωγή. Η απάντηση είναι ότι αφενός υπάρχει χώρος στην αγορά για ΕΠΥ και αφετέρου ο συγκεκριμένος «αυτοκινητάνθρωπος» είχε για πάρα πολλά χρόνια πιστό δίκτυο σε πανελλαδικό επίπεδο (το οποίο δημιούργησε άλλωστε), σημαντικό μέρος του οποίου είμαι βέβαιος ότι θα τον ακολουθήσει και τώρα. Φυσικά, κύριοι συνεργάτες του θα είναι και πάλι, όσοι τον στήριξαν τα προηγούμενα χρόνια τόσο στην πορεία του στην διαμεσολάβηση όσο και στην «ατυχή» εμπλοκή του με την ασφαλιστική εταιρεία.
Η δεύτερη περίπτωση είναι τελείως διαφορετική. Η εταιρεία έχει την έδρα της στη δυτική Ευρώπη και συγκεκριμένα στην Μεγάλη Βρετανία και κινητήρια δύναμη για την έλευσή της στη χώρα μας είναι επώνυμο στέλεχος της αγοράς, με θεσμικές ιδιότητες, ιδιοκτήτης μεγάλου Μεσιτικού Γραφείου με κύρια παραγωγή σε retail. Την εταιρεία, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, θα την φέρει σε συνεργασία με επίσης επώνυμο Μεσίτη Αντασφαλίσεων, ο οποίος αφενός κατέχει την τεχνογνωσία και αφετέρου γνωρίζει άριστα τη βρετανική αγορά. Σκοπός της κίνησης αυτής είναι η όσο το δυνατόν απεξάρτηση του μεγάλου Μεσιτικού Γραφείου από τις νέες πολιτικές των Ασφαλιστικών Εταιρειών και ταυτόχρονα η δημιουργία εναλλακτικής ανταγωνιστικής δυνατότητας, έναντι των εταιρειών ΕΠΥ που ήδη δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
Έχουμε επανειλημμένα γράψει ότι ο ανταγωνισμός θα ενταθεί στον κλάδο αυτοκινήτων για πολλούς λόγους. Ευθύνη όμως για την συνεχή είσοδο εταιρειών ΕΠΥ φέρουν και οι ασφαλιστικές εταιρείες που έχουν εστιάσει την διαφημιστική τους πολιτική τα δύο-τρία τελευταία χρόνια στα μειωμένα ασφάλιστρα. Έχουν εκπαιδεύσει δηλαδή τον καταναλωτή να ξεκινά την αναζήτηση της εταιρείας στην οποία θα ασφαλιστεί από το φθηνό ασφάλιστρο.
Σε ότι αφορά δε τις συζητήσεις, ότι ο λόγος της έλευσης νέων εταιρειών ΕΠΥ είναι για να ξεφύγουν ομάδες διαμεσολαβητών από το ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας που έχει θέσει η Τράπεζα της Ελλάδος με τις πράξεις 30 και 31 της 30ης Σεπτεμβρίου 2013, δεν ευσταθεί (παρά τα όνειρα διαφόρων…) γιατί είναι βέβαιο ότι οι ίδιοι κανόνες θα εφαρμόζονται σε όλη την αγορά και υπάρχουν οι άμεσοι και έμμεσοι τρόποι, ώστε να μην δημιουργηθεί η περίφημη αγορά των δύο ταχυτήτων, την οποία άλλοι φοβούνται και στην οποία άλλοι ελπίζουν.
γιατί η Εποπτική Αρχή επιτρέπει την εμπλοκή (την άμεση ή την έμμεση) ανθρώπων που στο παρελθόν είχαν εταιρείες που τους αφαιρέθηκε η άδεια?
Ας περιμένουμε τότε και την επόμενη ΕΠΥ με κινητήρια δύναμη κανέναν απόγονο του Ψωμιάδη (όχι του τέως ωομάρχη)!