Με ασύγκριτη ποιότητα κύλισης και προηγμένα συστήματα τετρακίνησης και ελέγχου διεύθυνσης του αυτοκινήτου, το ταξίδι στον θαυμαστό κόσμο του νέου QASHQAI συνεχίζεται, με επιμέρους ανάλυση στις τεχνολογίες που το εξοπλίζουν.
Σασί
Κάτω από το κομψό αμάξωμα του νέου QASHQAI , βρίσκεται μια νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα που έχει προσαρμοστεί ειδικά για τη 2η γενιά του επιτυχημένου crossover. Η εξαιρετικά προηγμένη δομή της συγκεκριμένης πλατφόρμας, επιτρέπει στους σχεδιαστές και τους μηχανικούς της Nissan να προσαρμόσουν τέλεια το αυτοκίνητο με γνώμονα τις ανάγκες των επιβαινόντων.
Το άνω μέρος του αμαξώματος του νέου QASHQAI, έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί στην Ευρώπη, με τρόπο που ανταποκρίνεται στο έπακρο στις απαιτήσεις του Ευρωπαϊκού οδικού δικτύου.
Σε ό,τι αφορά τη διάταξη της ανάρτησης , το νέο QASHQAI διαθέτει γόνατα MacPherson εμπρός, ενώ πίσω εφοδιάζεται, στις προσθιοκίνητες εκδόσεις, με έναν, προηγμένου σχεδιασμού, ημιάκαμπτο άξονα και με σύστημα ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων για τα μοντέλα με την τετρακίνηση ALL-MODE 4X4-i
Αμορτισέρ διπλού εμβόλου
Η δημιουργία ενός αυτοκίνητου με καλή ποιότητα κύλισης σε χαμηλές ταχύτητες, αλλά και με δυνατότητα χειρισμού του σε ανώμαλες επιφάνειες, συνήθως σημαίνει ότι θα υπάρχει ένας συμβιβασμός στη ρύθμιση της ανάρτησης. Όμως στην περίπτωση του νέου QASHQAI, κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Το νέο μοντέλο, είναι εξοπλισμένο με ένα προηγμένο σύστημα αμορτισέρ διπλών εμβόλων που προσφέρουν άψογη απόσβεση. Συγκεκριμένα, το σύστημα αυτό διαθέτει ένα συμβατικό κανάλι με υψηλή ικανότητα απόσβεσης που χειρίζεται τις ταλαντώσεις χαμηλής συχνότητας (ανώμαλοι δρόμοι) και ένα πρόσθετο κανάλι με χαμηλή ικανότητα απόσβεσης για τις μικρές ταλαντώσεις υψηλής συχνότητας (ομαλότεροι δρόμοι). Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει μια κορυφαία κύλιση, ανεξάρτητα από την επιφάνεια του δρόμου.
Προηγμένο Σύστημα Διεύθυνσης
Το σύστημα διεύθυνσης στο νέο QASHQAI, είναι πλήρως ανασχεδιασμένο με ένα νέο ηλεκτρονικά υποβοηθούμενο τιμόνι (EPAS).
Το σύστημα έχει ρυθμιστεί με μια νέα λογική ελέγχου, που παρέχει μια πιο φυσική εμπειρία οδήγησης, εν μέρει χάρη στη μείωση της σχέσης μετάδοσης της κρεμαγιέρας κατά 5%. Το αποτέλεσμα : βελτίωση της απόκρισης και πιο άμεση/ομαλή εμπειρία οδήγησης.
Επιπλέον η ευχάριστη εμπειρία της οδήγησης του νέου QASHQAI, ενισχύεται και από τη μεγαλύτερη γωνία Caster στην μπροστινή ανάρτηση. Έχοντας μεγαλύτερη γωνία Caster, οι μπροστινοί τροχοί έχουν μεγαλύτερη ικανότητα κεντραρίσματος, με αποτέλεσμα την καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι, με ακρίβεια, στιβαρότητα αλλά και σταθερότητα.
Τιμόνι με Επιλογή Υποβοήθησης
Η Nissan γνωρίζει ότι κάθε οδηγός θα επιθυμούσε να έχει ένα τιμόνι με απόκριση, προσαρμοσμένη στα δικά του δεδομένα. Έτσι, ενώ ορισμένοι προτιμούν μια ελαφριά αίσθηση που απαιτεί την ελάχιστη προσπάθεια, κάποιοι προτιμούν το τιμόνι να είναι πιο “βαρύ”, κάτι που συνήθως συναντάται σε σπορ αυτοκίνητα . Για να ανταποκριθεί σε αυτές τις μοναδικές απαιτήσεις , η Nissan έχει δημιουργήσει ένα σύστημα διεύθυνσης δύο επιλογών, όπου οι οδηγοί μπορούν να το προσαρμόσουν , ανάλογα με τη διάθεσή ή τις προτιμήσεις τους.
Σε κανονική λειτουργία , το τιμόνι του νέου QASHQAI είναι ελαφρύ, προκειμένου να ανταποκριθεί ιδανικά στην οδήγηση στην πόλη και σε ελιγμούς στάθμευσης. Στη λειτουργία Sport , το σύστημα διεύθυνσης, παρέχει περισσότερη ανατροφοδότηση προς τον οδηγό και απαιτεί από αυτόν, περισσότερη προσπάθεια στο τιμόνι, κάτι που θεωρείται ιδανικό για οδήγηση υψηλών ταχυτήτων.
ALL – MODE 4×4 – i & έλεγχος του πλαισίου
Το σύστημα τετρακίνησης ALL – MODE 4×4 – i του νέου QASHQAI, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα συστήματα της αγοράς, σχεδιασμένο για να προσφέρει τη μέγιστη ασφάλεια και πρόσφυση, σε όλες τις συνθήκες .
Το σύστημα ελέγχου του πλαισίου, τόσο στις προσθιοκίνητες όσο και στις τετρακίνητες εκδόσεις, τοποθετεί την οδική συμπεριφορά του νέου QASHQAI σε μια νέα διάσταση, συνδυάζοντας τρεις λειτουργίες:
Active Ride Control: παρακολουθεί την ταχύτητα του τροχού και ανιχνεύει κραδασμούς που θα μπορούσαν δυνητικά να μεταφερθούν στο αμάξωμα, εφαρμόζοντας αυτόματη υποβοήθηση στην πέδηση, προκειμένου να τους αποσβέσει.
Active Engine Breaking: στην περίπτωση του κιβωτίου Xtronic, o έλεγχος του νέου QASHQAI σε οδήγηση με στροφές, γίνεται ακόμα πιο ευχάριστος, καθώς το εν λόγω κιβώτιο παράγει επιπρόσθετο φρενάρισμα, ώστε να χρειάζεται λιγότερη δύναμη στο πεντάλ του φρένου.
Active Trace Control: ελέγχει τη συμπεριφορά και την τροχιά του αυτοκινήτου και εφαρμόζει πίεση πέδησης, δίνοντας την αίσθηση του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Με τον τρόπο αυτό, το σύστημα συντελεί στην διατήρηση της πορείας στις στροφές, περιορίζοντας στο ελάχιστο τις τάσεις υποστροφής. Αυτό, το ιδιαίτερα έξυπνο σύστημα, συνεργάζεται άψογα με τον οδηγό, εξασφαλίζοντας μια άνετη και ασφαλή εμπειρία οδήγησης.
Hill Start Assist: Ενεργεί κατά την εκκίνηση του οχήματος προς τα εμπρός σε ανηφόρα και προς τα πίσω σε κατηφόρα. Συγκεκριμένα, το σύστημα χρησιμοποιεί το σύστημα ESP για να φρενάρει τους τροχούς και “ακινητοποιεί” το αυτοκίνητο για 2-3 δευτερόλεπτα. Τα φρένα “απελευθερώνονται” όταν διαπιστωθεί πως η κίνηση από τον κινητήρα, έχει μεταδοθεί στους τροχούς.