Η Εθνική Ασφαλιστική βράβευσε τον κ. Νικόλαο Χριστοδουλίδη στην εκδήλωση των 22ων βραβεύσεων ενεργειών Ε.Κ.Ε και κορυφαίων ασφαλιστών “ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΩΡΑΚΗΣ” 2013, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013 στο ξενοδοχείο Hilton Athens, στο πλαίσιο του πολυσυνεδρίου Moneyshow. Συγκεκριμένα, ο κ. Χριστοδουλίδης βραβεύτηκε στην Κατηγορία “Πρώτος Ασφαλιστής”.
Στην φωτογραφία ο Πρόεδρος του ΠΣΣΑΣ κ. Δημήτρης Γαβαλάκης παραδίδει το Βραβείο.
Το insurance daily αναγνωρίζοντας τη συμβολή των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών στην ανάπτυξη της αγοράς και πιστεύοντας παράλληλα ότι οι απόψεις των Πρώτων είναι χρήσιμες και επιβοηθητικές για το σύνολο των Διαμεσολαβητών, έθεσε στον κ. Χριστοδουλίδη τις εξής ερωτήσεις:
Στη μέχρι τώρα καριέρα σας έχετε ζήσει καλές, αλλά και κακές στιγμές της Αγοράς μας. Ποια ήταν η στιγμή που σας “φόβησε” περισσότερο;:
Στην επαγγελματική μου σταδιοδρομία δεν με έχει φοβίσει κάτι.
Πρέπει όμως να σημειώσω ότι το κλείσιμο μεγάλης Ασφαλιστικής Εταιρείας, και η βιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος από την Πολιτεία με προβλημάτισε. Το καινούργιο εποπτικό περιβάλλον έχει καταλαγιάσει αυτές τις ανησυχίες μου. Η εξεύρεση νέων πελατών, η τελική συμφωνία μαζί τους για την ασφάλιση τους και η τήρηση των συμφωνηθέντων με την παράδοση επιταγών αποζημιώσεων, είναι οι καλές στιγμές στις οποίες στηρίζομαι για να ατενίζω το μέλλον με αισιοδοξία.
Τα τελευταία χρόνια το Agency System αμφισβητείται. Ποια είναι η άποψή σας και πως το βλέπετε να εξελίσσεται;:
Δεν έχω νιώσει κάποια αμφισβήτηση στην εταιρεία που δραστηριοποιούμαι. Όσο αφορά για τις διάφορες απόψεις που ακούγονται στην ασφαλιστική αγορά, το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι το Agency είναι ένα δίκαιο σύστημα πωλήσεων που αμείβει μόνο όταν ο πελάτης πληρώσει το συμβόλαιο του και η Ασφαλιστική εταιρεία εισπράξει τα ασφάλιστρα. Μόνο το AGENCY έχει άμεσο συμφέρον η Εταιρεία που υπηρετεί να είναι απολύτως φερέγγυα, καινοτόμος και ικανή να καλύψει τις απαιτήσεις του. Η στενή σχέση των Δικτύων με τις Εταιρείες στην προώθηση των προϊόντων (και όχι μόνο) και ο ανθρωποκεντρικός ρόλος τους, πρέπει να τις προβληματίσει και να τις κάνει να σκεφθούν σοβαρά, πως θα μπορέσουν να εκμεταλλευτούν τα μητρικά τους Δίκτυα και αν αξίζει τελικά να τα εξελίξουν δίχως να πειραματίζονται με εναλλακτικά .
Η χαμηλή ασφαλιστική συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή οφείλεται και στην έλλειψη εκπαίδευσή του; Αν ναι, ποιος πρέπει να αναλάβει τη πρωτοβουλία αυτή και ποιος ο ρόλος της διαμεσολάβησης;:
Σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον για τα Κρατικά Ταμεία, θα πρέπει να ενισχυθεί η ιδέα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας για κοινωνικές παροχές που δεν επιβαρύνουν το Κοινωνικό Κράτος απεναντίας ενισχύουν την Ελληνική Οικονομία.
Ενέργειες, όπως η κατάργηση της φοροαπαλλαγής των ασφαλιστικών προϊόντων δε βοηθάει και αποθαρρύνει τους ασφαλισμένους.
Τόσο η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, όσο και η κάθε Ασφαλιστική Εταιρεία χωριστά, πρέπει να πάρουν την πρωτοβουλία και να πρωτοστατήσουν στην ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού για τα οφέλη, τις δυνατότητες και τη μοναδικότητα της Ιδιωτικής Ασφάλισης.
Όσο αφορά τους διαμεσολαβητές, χωρίς επικρίσεις και με επιχειρήματα πρέπει να καλλιεργούν στον υποψήφιο πελάτη την ιδέα και την αξία της Ιδιωτικής Ασφάλισης και να μην επικεντρώνονται μόνο στην πώληση και στα τεχνικά χαρακτηριστικά των προγραμμάτων.
Τελειώνοντας, θεωρώ ότι είναι απαραίτητη η εκπαίδευση του μελλοντικού πολίτη από μικρή ηλικία (ίσως από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού), ώστε να μυηθεί σε έννοιες όπως αποταμίευση, πρόληψη προβλημάτων υγείας, εξασφάλιση οικογένειας.
Τα εναλλακτικά δίκτυα θεωρούνται απειλή για τα παραδοσιακά δίκτυα. Ποια είναι η άποψη σας και πως τα αντιμετωπίζετε;:
Ένα άρτια εκπαιδευμένο παραδοσιακό δίκτυο, με την βοήθεια της εταιρείας του, δεν έχει να φοβηθεί τίποτα από οποιοδήποτε κανάλι προώθησης ασφαλιστικών προϊόντων.
Επαγγελματικά ανδρώθηκα σε ένα παραδοσιακό δίκτυο agency και έτσι μπορεί να μην είμαι αντικειμενικός κριτής για τη σπουδαιότητα κάθε Δικτύου. Πιστεύω ότι δε μπορεί ο Ασφαλιστής να αντικατασταθεί από την οποιαδήποτε Direct ασφάλιση και από συνεργάτες που δεν έχουν την απαιτούμενη μόρφωση, εκπαίδευση, εξειδίκευση και αμεσότητα με τον πελάτη. Αμεσότητα που συνοδεύεται με την εικοσιτετράωρη τεχνική και ψυχολογική υποστήριξη.
Όλα τα δίκτυα τα αντιμετωπίζω με σεβασμό, ελπίζοντας ότι οι Εταιρείες θα καταλάβουν τη σπουδαιότητα των μητρικών τους Δικτύων.
Τι θα συμβουλεύατε τους νέους Ασφαλιστές, κυρίως ως προς την προσέγγιση Πελατών;:
Ζούμε σε μια εποχή ταχείας πληροφόρησης και εξειδίκευσης. Ο υποψήφιος πελάτης μπορεί σε δευτερόλεπτα να ενημερωθεί και να διασταυρώσει την οποιαδήποτε πληροφορία. Ο νέος ασφαλιστής καλείται να είναι πολύ καλά εκπαιδευμένος και καταρτισμένος στα προϊόντα και τους όρους της εταιρείας του.
Παράλληλα, πρέπει να τον ενδιαφέρουν όλα τα ζητήματα που έχουν σχέση με το επάγγελμα του και να ενημερώνεται καθημερινά. Αν ο ασφαλιστής έχει άποψη, πίστη, είναι ειλικρινής και εκφράζει τις γνώσεις του με απλό και μεστό λόγο είναι σίγουρη η επιτυχία για τη δημιουργία ενός υγιούς χαρτοφυλακίου. Η έλλειψη πείρας δεν πρέπει να αποθαρρύνει τον νέο ασφαλιστή. Οι πελάτες δεν θέλουν μόνο έναν έμπειρο ασφαλιστή. Θέλουν να έχουν μια ειλικρινή συνεργασία με έναν τίμιο συνεργάτη, που θα σεβαστεί και θα δώσει λύσεις στις ανάγκες τους. Τα υψηλά κίνητρα των νέων συνεργατών μπορούν να γίνουν η αφετηρία μιας συναρπαστικής καριέρας. Η μεθοδικότητα, η συνέπεια, η εργατικότητα και η αγάπη για τον άνθρωπο, είναι απαραίτητα συστατικά για αυτό το συναρπαστικό ταξίδι.