Ο τουρισμός είναι ένας από τους ισχυρότερους «άσους» που έχει η Ελλάδα στο μανίκι της για την οικονομία. Αυτό το οποίο απαιτείται για την περαιτέρω ανάπτυξη της χώρας είναι η διαφοροποίηση, η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η προώθηση καινοτομιών, νέες ιδέες, όπως και η στόχευση του κλάδου σε νέα target groups. Μόνο έτσι η Ελλάδα θα βελτιώσει περαιτέρω τη θέση της σε μια παγκόσμια αγορά, η οποία το 2030 εκτιμάται ότι θα έχει 1,8 δισ. τουρίστες.
Τα ανωτέρω τόνισε ο Dr. Michael Frenzel, Πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδίων και Τουρισμού (World Travel & Tourism Council) και Πρόεδρος του Ομοσπονδιακού Συνδέσμου της Γερμανικής Τουριστικής Οικονομίας (BTW), μιλώντας στην εκδήλωση του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, που πραγματοποιήθηκε με την ευκαιρία της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μελών του.
Θέμα της ομιλίας του Dr. Frenzel ήταν: «Η Γερμανία στρατηγικός εταίρος του ελληνικού τουρισμού» και, όπως ο ίδιος ανέφερε, το δυναμικό της Ελλάδας σε αυτό τον τομέα είναι μεγάλο και οι ευκαιρίες για τις ελληνικές και τις γερμανικές εταιρίες πολλές.
«Πίσω από κάθε επιτυχημένο τουριστικό προορισμό βρίσκεται πάντα ένα σύγχρονο και στρατηγικό σχέδιο», τόνισε ο Dr. Frenzel για να προσθέσει ότι, η Ελλάδα έχει ένα εξέχον τουριστικό image για τους Γερμανούς, ίσως και το καλύτερο στον κόσμο, γι’ αυτό και ως χώρα βρίσκεται πρώτη στις προτιμήσεις των Γερμανών, αφήνοντας πίσω της αγορές, όπως η Μ. Βρετανία, η Βουλγαρία, η Γαλλία ή η Ρωσία.
Το 2014 ήρθαν στην Ελλάδα περίπου 2,5 εκατ. Γερμανοί τουρίστες, επεσήμανε ο Πρόεδρος του World Travel & Tourism Council, υπογραμμίζοντας ότι το μερίδιο του τουρισμού στο ΑΕΠ διαμορφώθηκε άμεσα στο 7% και έμμεσα στο 17,3% και το ποσοστό συμμετοχής του στην απασχόληση ανήλθε στο 9,4% άμεσα και έμμεσα στο 19,4%.
Το ερώτημα που τίθεται είναι τι μπορεί να κάνει η Ελλάδα ώστε να καταστεί περισσότερο ελκυστική στο μέλλον, ανέφερε ο Dr. Frenzel, για να επισημάνει αμέσως μετά ότι, ως χώρα θα πρέπει να γίνει περισσότερο ανταγωνιστική στην παγκόσμια τουριστική κλίμακα. «Ένα είναι σαφές: ο τουρισμός εξελίχθηκε με την πάροδο των χρόνων σε μια διεθνή βιομηχανία, γεγονός το οποίο μεταφράζεται σε αριθμούς ως εξής: Το 1950 υπήρχαν παγκοσμίως 25 εκατ. τουρίστες, οι οποίοι το 2011 αυξήθηκαν σε 900 εκατ., το 2012 ξεπέρασαν το φράγμα του 1 δισ. και η εκτίμηση για το 2030 είναι ότι ετησίως θα ταξιδέψουν 1,8 δισ. άνθρωποι.»
Για να εξασφαλίσει η Ελλάδα την υψηλότερη δυνατή θέση σε μια τόσο μεγάλη διεθνή αγορά θα πρέπει να ακολουθήσει τα trends των πελατών και των αναγκών τους, δίνοντας έμφαση στην ευελιξία, τις δυνατότητες επιλογής, το value for money, τη διαφοροποίηση και την εξειδίκευση, συνυπολογίζοντας τα περιβαλλοντικά κριτήρια, υπογράμμισε ο πρόεδρος του World Travel & Tourism Council.
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Μιχάλης Μαΐλλης, στην ομιλία του αφού αναφέρθηκε στις συνέπειες που είχε η εξαετής ύφεση στην ελληνική οικονομία, στις προσπάθειες των επιχειρήσεων να επιβιώσουν και στο γεγονός ότι η χώρα βρίσκεται και πάλι υπό την απειλή ενός GREXIT, ενώ είχε αρχίσει να διαφαίνεται «φως στο τούνελ», επεσήμανε τις συνέπειες που θα υπάρξουν για όλους αν οι διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς δεν έχουν αίσιο τέλος.
Μιλώντας για την πραγματική οικονομία υπογράμμισε ότι, βασικός και αυτονόητος τομέας ενίσχυσής της είναι ο τουρισμός, που, εφόσον στηριχθεί, θα έχει άμεσα θετική επίπτωση στο ΑΕΠ και ως ατμομηχανή της χώρας θα την οδηγήσει στη δεκάδα των ισχυρότερων προορισμών διεθνώς, συμβάλλοντας άμεσα κατά 20% στο Ελληνικό ΑΕΠ.
Είναι χαρακτηριστικό, ανέφερε, ότι το 2014, σε ένα μεταβαλλόμενο μακροοικονομικό περιβάλλον, η χώρα πέτυχε ιστορικό ρεκόρ αφίξεων, 24 εκατ. τουριστών, με έσοδα 13,5 δισ. ευρώ, κατακτώντας τη 15η θέση παγκοσμίως από πλευράς αφίξεων και την 19η θέση από πλευράς εσόδων, υπογράμμισε ο κ. Μαΐλλης, ενώ σε ό,τι αφορά ειδικότερα τη γερμανική αγορά, ανέφερε ότι καταγράφεται ήδη πτώση στις κρατήσεις Μαρτίου, κατά περίπου 25%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της περυσινής χρονιάς, τη στιγμή που ο κλάδος συνολικά παρουσιάζει αύξηση στις κρατήσεις κατά 2% στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, κι όλα αυτά λόγω του κακού πολιτικού κλίματος και της ανασφάλειας που επικρατεί στην αγορά.
«Πρέπει, συνεπώς, αυτό να μας αφυπνίσει και να υπάρξει άμεση αντίδραση με την άρση όλων των αιτιών που οδηγούν σε αυτή την οπισθοδρόμηση», δήλωσε για να προσθέσει: «Θα πρέπει, όχι μόνο να αρθούν οι αιτίες της αντίστροφης πορείας, αλλά, επιπλέον, ο κλάδος να στηριχθεί με μέτρα που θα προσβλέπουν σε ένα ανταγωνιστικότερο τουριστικό προϊόν υψηλής ποιότητας».
Στην ανάγκη που υπάρχει στην Ελλάδα για τη δημιουργία ενός νέου – παραγωγικού μοντέλου και στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο για το σκοπό αυτό, αναφέρθηκε ο Γενικός Διευθυντής του Επιμελητηρίου Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, υπογραμμίζοντας ότι κάθε σχετική ενέργεια έχει στόχο την ενίσχυση των σχέσεων Ελλάδας – Γερμανίας, τη βελτίωση των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού και την παροχή τεχνογνωσίας για τη βελτιστοποίηση του έργου των ελληνικών επιχειρήσεων.
Με τον τρόπο αυτό, τόνισε ο κ. Κελέμης, το ελληνικό επιχειρείν έρχεται πιο κοντά στη Γερμανία, που πάγια αποτελούσε σημαντικό εμπορικό και επενδυτικό εταίρο της Ελλάδας, με τις γερμανικές επιχειρήσεις να έχουν τα τελευταία χρόνια διαθέσει στην Ελλάδα κεφάλαια που ξεπερνούν τα 3 δισ. ευρώ, απασχολώντας 35.000 εργαζόμενους και παράγοντας τζίρο της τάξεως των 7,5 δισ. ευρώ.
Σημειώνεται, τέλος, ότι, στο πλαίσιο της σημερινής εκδήλωσης χαιρετισμό απηύθυνε ο Πρέσβης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, Dr. Peter Schoof, καθώς και η Αν. Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, η οποία περιέγραψε τις προτεραιότητες της κυβέρνησης ώστε η χώρα να ενισχύσει το τουριστικό της προϊόν.
Χορηγοί της εκδήλωσης ήταν οι εταιρείες Allianz Hellas, Robert Bosch, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», Eurobank Ergasias, Eurosol Hellas, Kosmocar, Ο.Λ.Π., OTE/COSMOTE, SIEMENS, Transcombi Express και ΣΧΣ ΑΤΕΕ. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη των: Andreadis Audiovisual, Athenaeum Intercontinental Athens, Beiersdorf, Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης, Κτήμα Εύχαρις, Porto Tango Hotel Tinos & Power Hellas.