Με μεγάλη επιτυχία, περισσότερους από 3.200 συνέδρους και με κεντρικό θέμα «Digital Grecovery», ολοκληρώθηκε το 15ο Συνέδριο Τηλεπικοινωνιών Πληροφορικής και Media InfoCom World, χορηγός επικοινωνίας του οποίου ήταν το περιοδικό “Ασφαλιστικό Marketing” και το “Insurance Daily.gr“, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.
Την ημερίδα τίμησαν με την παρουσία τους, ο Υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, o Υφυπουργός Ανάπτυξης Αθανάσιος Σκορδάς, ο Υφυπουργός Μεταφορών Επικοινωνιών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος καθώς και ο Γενικός Γραμματέας του ΥπΜΕΔι Μενέλαος Δασκαλάκης. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν οι τοποθετήσεις του Πρέσβη της Κορέας Gil-Sou Shin και του Εμπορικού Ακόλουθου της Πρεσβείας της Κίνας Sun Liwei.
Οι 12 θεματικές ενότητες, που διεξήχθησαν σε 4 αίθουσες φιλοξενώντας 138 ομιλητές, κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των συνέδρων και κάλυψαν όλο το φάσμα των Τηλεπικοινωνιών, της Πληροφορικής και των Media που είναι και οι τομείς όπου σήμερα συντελούνται δομικές αλλαγές στο τοπίο της Ελληνικής αγοράς.
Κεντρικός άξονας, ήταν η ολοκληρωτική ένταξη όλων των υπηρεσιών επικοινωνιών, κάτω από τη μεγάλη ομπρέλα των δεδομένων και οι αλλαγές που φέρνει η συγκεκριμένη προσέγγιση. Η επικοινωνία έχει ξεπεράσει προ πολλού τόσο την εποχή της φωνής, όσο και την εποχή της αναλογικής μετάδοσης. Η ομοιογένεια του περιεχομένου, ρίχνει πλέον το βάρος στη διαλειτουργικότητα των δικτύων σε όλες τις εκφάνσεις τους: Ασύρματα, ενσύρματα, δίκτυα οπτικών ινών, χαλκού ή δορυφορικά, ο κοινός στόχος είναι, η διαδρομή των δεδομένων να περνά διαμέσου όλων των υλοποιήσεων, απρόσκοπτα και ταχύτατα.
Όλοι συμφώνησαν ότι τα δίκτυα νέας γενιάς, για την παροχή ευρυζωνικής διασύνδεσης, δεν αποτελούν αυτοσκοπό, αλλά μέσο για τη μείωση του λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων, τη βελτίωση των βιοτικών συνθηκών των πολιτών, την εύρυθμη λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών και την ελαχιστοποίηση των νεκρών χρόνων, αλλά και των εξόδων για άσκοπες μετακινήσεις.
Εξέχοντα ρόλο στη διοργάνωση, είχε η ενότητα της επιχειρηματικότητας, στην οποία, σε δύο round tables, αναπτύχθηκαν τόσο οι προοπτικές των επενδύσεων των εταιρειών τεχνολογίας στη χώρα, όσο και η εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων που μέσω καινοτόμων εφαρμογών, διαπρέπουν στο εξωτερικό.
Οι παρευρισκόμενοι διαβεβαίωσαν ότι η Ελλάδα βρίσκεται σαφώς στα επενδυτικά τους πλάνα και όχι μόνο ως διαμετακομιστικός κόμβος. Ωστόσο, δεν παρέλειψαν να τονίσουν ότι χρειάζονται μεγάλες θεσμικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στο νομικό και φορολογικό πλαίσιο, ώστε η χώρα να καταστεί ελκυστικός προορισμός και σε επίπεδο τεχνολογικής παραγωγής.
Ιδιαίτερος λόγος έγινε και για τα τηλεπικοινωνιακά έργα τα οποία πραγματοποιούνται κάτω από την ομπρέλα του ΕΣΠΑ. Οι συνομιλητές, παρατήρησαν ότι η διαχείριση των κονδυλίων μέσα από κρατικούς φορείς δεν εκμεταλλεύεται στο μέγιστο τις χρηματορροές, τόσο λόγω των κενών που υπάρχουν στο θεσμικό πλαίσιο όσο και λόγω των γραφειοκρατικών εμποδίων.
Χαρακτηριστικά μάλιστα αναφέρθηκε ότι αν τα κεφάλαια του ΕΣΠΑ τα διαχειρίζονταν κάποιο επενδυτικό fund, η διαφορά στην απόδοσή τους θα ήταν μακράν οποιασδήποτε σύγκρισης.
Σε χωριστή θεματική ενότητα, διεξήχθη ένα πρωτοποριακό forum συζήτησης με εκπροσώπους των εταιριών Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής οι οποίοι, απάντησαν σε ερωτήσεις του κοινού σχετικά με την μετάβαση των μεγάλων επιχειρήσεων στην εποχή του cloud. H ενότητα είχε κεντρικό θέμα «Every Business is Digital Business» και σε αυτήν τέθηκαν ερωτήματα, που αφορούν θεμελιώδεις τομείς στους οποίους επικεντρώνονται οι ανησυχίες και οι ενδοιασμοί των CIO’s σχετικά με τη συνολική μετάβαση των εφαρμογών τους στο υπολογιστικό νέφος αλλά και την λειτουργία σε ένα απολύτως ψηφιακό, διαδραστικό περιβάλλον.
Πάνω σε αυτά τα ερωτήματα, τοποθετήθηκε ο David Chappell, παγκοσμίου φήμης ομιλητής, ο οποίος ανάλυσε στους συνέδρους, όχι μόνο τα πλεονεκτήματα της ένταξης των ΙΤ δραστηριοτήτων μιας επιχείρησης στο cloud, αλλά και τα σημεία που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής. Η περιεκτική ομιλία του αποτέλεσε μία από τις κορυφαίες στιγμές του συνεδρίου, ενώ εντυπωσίασε και με την εξαιρετική σκηνική του παρουσία.
Έμφαση δόθηκε και στην «Επόμενη μέρα της τηλεόρασης», όπως αυτή σηματοδοτείται από την ψηφιακή μετάβαση, αλλά και την ανάγκη εφαρμογής νέων επιχειρηματικών μοντέλων στο τηλεοπτικό τοπίο που διαρκώς μεταβάλλεται.
Η συγκεκριμένες αλλαγές έχουν σημαντική επίδραση στην διαφημιστική αγορά, η οποία αναζητά τρόπους στοχευμένης και μετρήσιμης προβολής από τους παρόχους περιεχομένου, ανεξάρτητα από το μέσο προβολής. Ο τηλεθεατής είναι πλέον connected και διαθέτει πρόσβαση σε περιεχόμενο της επιλογής του γεγονός που αλλάζει τους κανόνες της συγκεκριμένης αγοράς.
Παρόμοιες αλλαγές, σημειώνονται και στον τομέα των επιχειρήσεων, οι οποίες οφείλουν να μετασχηματιστούν, ενσωματώνοντας τα κοινωνικά δίκτυα και το ηλεκτρονικό επιχειρείν στις δραστηριότητες τους. Όλοι συμφώνησαν ότι τα κοινωνικά δίκτυα είναι ένα ιδιαιτέρως ανταγωνιστικό και χαοτικό περιβάλλον και είναι βέβαιο ότι χρειάζεται η καθοδήγηση ειδικευμένων ανθρώπων αλλά και ειδικών εργαλείων ανάλυσης για την επίτευξη της αναγνωρισιμότητας και τη διατήρηση θετικού ισοζυγίου. Αυτά, αλλά και πολλά επιμέρους θέματα που αφορούν τη λειτουργία των εταιρειών με όρους νέας οικονομίας αναλύθηκαν στην ενότητα Tech Cloud & Social Media Company , από επαγγελματίες του χώρου οι οποίοι κατέθεσαν την εμπειρία τους.
Η νεανική επιχειρηματικότητα, δεν θα μπορούσε να λείπει από ένα συνέδριο κατεξοχήν αφιερωμένο στις νέες τεχνολογίες. Έτσι, σε ειδική αίθουσα στο πλαίσιο της ενότητας «Change Makers», φιλοξενήθηκαν, άνθρωποι και επιχειρήσεις, που έχουν λόγο στο νέο επιχειρηματικό γίγνεσθαι, τόσο από την οπτική γωνία των επιχειρήσεων startup, όσο και από τη σκοπιά των συμβούλων, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν οι ενότητες που αφορούσαν τη νομική, αλλά και την οικονομική κάλυψη των επιχειρήσεων start up.
Στην καταληκτική ενότητα του 15ου Συνεδρίου InfoCom συμμετείχαν οι CEOs των τηλεπικοινωνιακών δικτύων της χώρας. Βασικό θέμα συζήτησης ήταν οι δυσκολίες που υπάρχουν στην υλοποίηση των επενδύσεων αλλά και η ανταγωνιστικότητα και πολυπλοκότητα που περιβάλλοντος που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι σύγχρονοι πάροχοι. Το έναυσμα για τη συγκεκριμένη συζήτηση δόθηκε με αφορμή την εμπνευσμένη ομιλία του Mark Halbfinger CEO της PCCW.
Ο καθένας από τη δική του πλευρά έθεσε τον προβληματισμό του, καταδεικνύοντας μεταξύ άλλων την μεταβατική περίοδο που διέρχεται η αγορά, τις υφιστάμενες πιέσεις, τη συρρίκνωση των διαθέσιμων κεφαλαίων και αναζητήθηκαν οι πιθανές λύσεις στη λογική της διεύρυνσης και όχι της διαίρεσης της αγοράς. Ωστόσο, δεν έλλειψε και η αισιοδοξία, καθώς πρόκειται για μια αγορά η οποία ακόμα και σε συνθήκες κρίσης απέδειξε ότι μπορεί να προχωρά μπροστά.
Το συμπέρασμα είναι ότι, παρά την τεράστια πίεση που έχει δεχτεί ο κλάδος, οι εταιρίες όχι μόνο συνεχίζουν να επενδύουν σε δίκτυα και υποδομές, αλλά προσφέρουν στους καταναλωτές τις καλύτερες υπηρεσίες που είχαν ποτέ.
Καταλυτικός παράγοντας που κάνει τη διαφορά είναι ο άνθρωπος και οι άνθρωποι που δουλεύουν στο χώρο είναι παθιασμένοι και αποφασισμένοι να υπερασπίσουν αυτό που έχουν επιτύχει. Μπορεί τα απόλυτα μεγέθη των επενδύσεων να έχουν μειωθεί, ωστόσο έχει αυξηθεί θεαματικά η αποτελεσματικότητα των επενδύσεων γεγονός που επιβεβαιώνει ότι η αγορά ICT διαθέτει την τεχνολογία, τη δυναμική και τις εμπειρίες προκειμένου να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στο Digital Grecovery και στην έξοδο της χώρας από την κρίση.